Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:20

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
begrenzer te vroeg in SC 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht begrenzer te vroeg in SC
Hoi,

ik geniet al jaren van mijn 911SC 8)
Vlak voordat ik er eindelijk eens een dagje circuit mee wil boeken, gaat ie in extra veilig staan: Hij begrenst plotseling op 5.800 ipv 6.800 toeren per minuut :cry:

Iemand enig idee ?
Ik heb het andere draadje gelezen http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=20228 ; ik heb de standaard rotor, ik weet niet waar de begrenzing geregeld wordt in mn sc

Freek

03 okt 2008 22:26
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Er zijn 2 versies, ligt aan je type, US type of ROW

ROW onderbreking ontsteking (motortype 930/03, 09, 10, 13, 19)
US onderbreking brandstof toevoer (motortype 030/04, 05, 06, 07, 08, 15, 16, 17)

ROW onderbreking door middelpuntvliedende kracht van het contactje in de rotor op de ontsteking, misschien slap veertje?

M.b.t. US versie: onderbreking via toerenteller signaal

03 okt 2008 22:45
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
OK, dank voor de snelle reactie. Hij is US, dus dat zal dan wel in het toerenteller signaal zitten.

Maar toch mysterieus dat ie zo stabiel te vroeg afbreekt; je zou verwachten dat de begrenzer wel/niet werkt, maar precies 1000 toeren lager.....

Ik ga daar in ieder geval zoeken; ook de cruise control (tsja....) doet het niet vaak meer, en die zit ook op de toerenteller aangesloten.

06 okt 2008 21:53
Profiel
Bericht 
Haperen cruise controle is vaak de aluminium kast die onder het dashboard zit.
Doet het dan niet en dan weer wel, trouwens niet goedkoop, gebruikt bijna niet te vinden, en als je ze vind zijn ze ook kapot.

06 okt 2008 22:33
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Toen ik mijn 3.2 kocht deed de cruise control het ook niet. Robert Visser heeft die kunnen repareren. Het had "iets" te maken met afstelling bij het koppelings- en rempedaal. Daar kan dus ook nog de oorzaak liggen.

08 okt 2008 16:07
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ik kon de verdeler testen door met een ander te ruilen. Dat maakte niet uit. Ik heb US versie. Mijn verdenking gaat nu naar de elektronica (US-versie specifiek) die onder de passagiersstoel zit uit.
Twee vragen:
1. Kan ik die bypassen ? Hij regelt emissie ook tbv katalysator, maar ja, die heb ik een paar jaar terug al vervangen door directe pijp 8) . Iemand een tip/instructie ?
2. Liefst zou ik testen of het aan de elektronica box ligt. Is er iemand bij wie ik een andere, werkende, box kan testen ? Hij is zo in/uitgebouwd, en test is simpel: Rustig gas geven en kijken of ie te vroeg begrenst....

03 nov 2008 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
Bericht 
je zou kunnen proberen om het relais wat de benzinetoevoer regelt eruit te trekken en kijken wat ie dan doet. Relais zit achter de instrumenten.

04 nov 2008 15:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ja !!!

Er zitten een paar relais links achter het dashboard. Als ik de stekker loshaal van de vrij grote vierkante zwarte xox, zie foto, is ie niet meer begrensd.

Dank je !

Nu natuurlijk de vraag hoe ik weer een nette 6.800 toeren begrenzer installeer, toch wel zo veilig.....
Afbeelding

08 nov 2008 17:30
Profiel
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
Bericht 
je kunt er een rotor opzetten van de ROW onderbreking. (de rotor met de ''veertjes"")

08 nov 2008 18:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]