Stilstand van je porsche is de DOOD.
Zoals jullie weten heb ik na de restauratie van onze Porsche best wat problemen gehad met motor en het elektrisch gebeuren met de Porsche, terwijl er niks verandert is aan de draden of stekkers, en de motor geduldig op haar herplaatsing wachtte.
Stekker waren gewoon uit elkaar geklikt en daarna weer bevestigd.
Motor was ook voor de restauratie compleet droog en in orde, en enkel voor montage de kleppen gesteld, maar wilde na 14 maanden na plaatsing niet lekker lopen c.q draaien en ging lekken als een petroleumstel.
Van Erwin wat hulp via PB gevraagd en gehad, en dit resulteerde in een beter draaien maar nog niet geheel naar mijn zin.
Motor bleef na de start 's morgens lopen, maar net als een opgevoerd kreng, en miste iets kracht bij het wegrijden, als hij eenmaal wat warm was liep alles gesmeerd, ook de onderkant.
Het volgende is nu gebeurt en gelukkig opgelost.
Na ons weekend naar Schloss Dyck begon op de terug reis de Porsche plots te haperen onder de 3500 tr/m en vermogen te missen, en deed op een bepaald moment onder de 3500 tr/m niks meer.
Gelijk een parking opgezocht en motor bleef stationair lopen of er niks aan de hand was, wat gas gegeven en klom gelijk n de toeren tot ik weer weg wilde rijden.
Koppeling laten opkomen en vermogen om weg te rijden foetsie, stampen en bokken als een dwarse ezel, daarna hoog op toeren gehouden (4000tr/m) en met slippende koppeling weg gereden.
Dacht eerst dat de LMM naar de knoppe was, en ben gewoon met +4000 tr/m naar huis gereden.
Baalde als een stekker, ook al met het gene dat voordien allemaal de revue gepasseerd had, en dacht van, als hij kapot wil dan maar goed ook, en heb gewoon de thuis reis verder afgemaakt met + 4000tr/m
zie wel wat er aan bekeuringen binnen komtBen nog thuis geraakt ook, kreng wilde niet kapot, en koppeling ook niet, maar stonk als de hel als ik thuis kwam.
Thuis de andere dag LMM gemonteerd, maar hielp geen moer, deed weer precies hetzelfde.
Motor sensor uitgemeten, en die gaf ook de goede waarde aan.
Toch bleek deze achteraf de boosdoener te zijn, deze moet je meten op kamertemperatuur, maar bleek als de motor warm werd helemaal te gaan flippen.
Deze zaterdag vervangen, en het gehele weekend probleemloos gereden.
Hoop nu dat haar dank voor de restauratie die ik haar gegeven heb nu eens ophoud, anders zullen jullie wel merken wat er gebeurt met haar.
Mijn verhaal komt dus hier op neer voor jullie allemaal, en dat is.
Rijden met dat kreng, want stilstand van de Porsche is haar of zijn dood.Wilde dit verhaal gewoon even kwijt, ook nog door andere bijkomstig heden, maar zoals jullie weten vergeet je die problemen snel als zij/hij het dan weer goed doet.
Want de plat geslagen kever doet je dan weer alles vergeten van alle ellende en miserie voordien.