Auteur |
Bericht |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Leve de ANWB !
In de meivakantie een weekje naar Denemarken geweest. Family-hurse had de geest gegeven en de garage kreeg hem niet op tijd klaar, dus moesten we noodgedwongen met de 2.7. Dochter van 1.80 m achterin (andere dochter bij reisgenoten in de auto), de rest volgestouwd met bagage en gaaaaaaaaan. En wat gaat dat toch lekker op de Autobahn. Je hebt het gevoel dat je op de linkerrijstrook mág rijden, omdat het nu eenmaal een Porsche is. En de reisgenoten even bijhalen, je zit in mum van tijd op 180.
Zo'n 50 km voor de eindbestemming hoorde ik echter een naar geluid uit het achteronder komen. Alsof je op Zandvoort naar de paasraces staat te kijken. Even gas geven en het was weer weg, maar bij licht belaste motor kwam het geluid weer terug. En het werd steeds erger. Uiteindelijk bleef het geluid, alsof er een uitlaatspruitstukpakking weg was, vergezeld door een fijne tik in het blok. Bad news.
Een jaar geleden heb ik het ook even gehad. Was toen na een tiental kilometer weer weg en was in Steenwijk ook niet meer terug te halen. Dag daarna lekker gedrift, geen probleem.
Na de auto twee dagen met rust te hebben gelaten maar weer eens gestart. Nog steeds herrie, nog steeds een tik in het blok. Gezien het feit dat het geluid tijdens de reis aanvankelijk met gas geven weg ging, kreeg ik het idee dat het in de distributie zou kunnen zitten. Het blok is niet gereviseerd en volledig origineel, dus dat de oude oliegevulde spanners het een keer zouden kunnen begeven is niet zo'n rare gedachte. Eerst maar eens met een deskundige in Nederland gebeld. Steenwijk nam niet op, Groningen gelukkig wel. Gerard beaamde de mogelijkheid van een kapotte kettingspanner, en adviseerde er zeker niet meer mee te rijden.
Enfin, ANWB gebeld, en die wilden de auto aanvankelijk naar de dealer in Göteborg transporteren (200 km verderop). Want als de auto tijdens mijn verblijf gerepareerd zou kunnen worden... Nu heb ik het niet zo op vlotte reparaties door 'vreemde' garages, hoewel ik natuurlijk geen idee heb hoe goed de dealer in Göteborg op de hoogte is met de oudere modellen. Weer contact gehad met de ANWB; ze hadden ruggespraak gehouden met een technisch iemand (bleek wel, want men vroeg zich inderdaad af of de onderdelen wel op tijd aanwezig zougen kunnen zijn, inclusief olieleidingen, ik bedoel maar), en ze begrepen dat ik zelf ook liever had dat de auto naar Nederland ging. Feest!! Koematen 15 dan maar. Leve de ANWB!
Als huurauto een paar dagen + terugreis gereden met een Alfa Romeo Mito JTDm met 120 pk. Ook niet gek, vooral in de D-stand. Terugreis met 100 tot 140 km/u toch ruim 1 op 18 gereden.
De 2.7 is nog niet in Steenwijk, maar dat zal komende week wel gebeuren. Dan maar hopen dat het inderdaad een kettingspanner is.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
16 mei 2010 20:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Leve de ANWB !
... mooi verhaal - ben benieuwd naar het vervolg
|
16 mei 2010 20:45 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Leve de ANWB !
oliegevulde spanners anne? is dat die upgrade naar 3.2 spanners?
_________________________________________ oud is beter
|
16 mei 2010 20:50 |
|
|
germenso
911S 1975Terheijden
|
Re: Leve de ANWB !
Nee hoor, gewoon een spanner die zijn eigen olie bij zich draagt en daarmee middels een zuigertje de ketting op spanning houdt. Dus niet de upgrade die gebruik maakt van de oliedruk van de oliepomp. Bij mijn 2.7 zijn ze allebei gereviseerd. Revisiesetje van een euro of 50 per stuk en wat prutswerk en de boel is weer voor jaren voor elkaar. Upgraden naar de Carrera kettingspanners is niet verkeerd natuurlijk maar ongeveer 500 euro duurder. Kun je een boel voor doen!
_________________________________________ neufcentonze
|
16 mei 2010 21:31 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Leve de ANWB !
Zekers. Kun je de tapeinden lekker terugschroeven En de fan wat upgraden
_________________________________________ oud is beter
|
16 mei 2010 21:41 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Leve de ANWB !
Zegge Wolfie: ga JIJ nu je eigen volk afvallen? On topic: hopen dat de schade meevalt Anne. Laatste keer dat ik je zag liep hij prima. Inruilaanbod van de Opelgarage nog overwogen ?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
16 mei 2010 21:54 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Leve de ANWB !
Jammer dat de auto kapot gegaan is, want ik vond het erg leuk rijden de Denemarken!!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
16 mei 2010 22:15 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Leve de ANWB !
naar Denemarken? Maarten, ook in gruppe Alte Luft zijn wij niet wars van kritiek. Maar daarna een koude pils, een ouwe lex en een lekker wijf
_________________________________________ oud is beter
|
16 mei 2010 22:22 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Leve de ANWB !
Idd,met een 996 was dit voorkomen.................... Mooi verhaal Anne,hopend op een goede afloop.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
16 mei 2010 22:37 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Leve de ANWB !
Mooi verhaal Anne. Laten we hopen dat de 'schade' inderdaad mee valt. Wel mooi rijden naar en in Denemarken. Mag er graag komen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 mei 2010 22:45 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Leve de ANWB !
Oude spanners hebben het bijna 33 jaar en 200.000 km volgehouden, gewoon weer het oude type (of wanneer niet te revisreren; SC) erop. Ook voor de fiveblade geldt; draait al bijna 33 jaar en de olie blijft netjes op temperatuur. Lekker zo laten. Tapeinden gaan ongetwijfeld een keer komen, zien we dan wel weer.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
16 mei 2010 23:23 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Leve de ANWB !
Sneller dan je denkt, ben ik bang. Maar goed, 2 ton is geen schande. En ik vind de 2.7, als laatste smalle, lief.
_________________________________________ oud is beter
|
16 mei 2010 23:58 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Re: Leve de ANWB !
Spannend Anne. Ben benieuwd wat de uitkomst is. Met die kennis kunnen wij 2L7 rijders weer stiekem ons voordeel doen.
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
17 mei 2010 23:19 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Re: Leve de ANWB !
Hi Anne, WIj rijden volgende week naar Italie voor een lekker weekend weg, inclusief bergpassen rijden. Was nog geen anwb lid, maar door jouw verhaal heb ik maar snel dit gedaan. Welk abonnement heb jij? Europa met vervangend vervoer?
Hopelijk valt de schade mee voor je!
|
18 mei 2010 6:31 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Leve de ANWB !
Ik heb Wegenwacht Europa Service. Ben zeer tevreden. Vorig jaar voor het eerst sinds 14 jaar iets gehad met de auto in het buitenland, toen ook prima geholpen. Nu zelfs geen enkele opmerking dat ik panne had met een auto van 33 jaar oud.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
18 mei 2010 6:39 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Re: Leve de ANWB !
Mooi, want gisteren werd ik gelijk weer uitgejoeld door zogenaamde vrienden dat deze service niet opgaat voor dat ouwe gebakkie van mij (leeftijdgrens). Blijkbaar wel dus
|
18 mei 2010 6:46 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Leve de ANWB !
Auto of
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
18 mei 2010 7:39 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Leve de ANWB !
Doen ze bij de ANWB dan aan leeftijdsgrens? Ik weet dat de KNMV dat wel doet (jonger dan 14 jaar), maar de ANWB volgens mij niet. Stond een keer met mijn 993 cabrio met pech en belde de KNMV, melde doodleuk dat mijn auto toen net 4 maanden te oud was! Een vriend van me had zijn pasje van de ANWB bij zich en die kwamen wel gewoon...
|
18 mei 2010 9:14 |
|
|
Wimpie77
|
Re: Leve de ANWB !
Hopen dat het mee valt! In ieder geval netjes van de ANWB! Ik heb ook een keer die herrie gehad en toen kwam Erwin mijn P thuis ophalen met de aanhanger. Was toen ook de kettingspanner en heb ook een revisiesetje genomen.
_________________________________________ * * *
|
18 mei 2010 11:31 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Re: Leve de ANWB !
Het is dat ik vandaag lekker heb gegolft op De Lage Vuurse, en ook nog eens 1e ben geworden op het toernooi daar, en nu wat zit na te keuvelen met mijn lieve meisje, anders was ik hier vol op in gegaan. Nu laat ik je maar met dit vraagteken achter.
|
18 mei 2010 22:05 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: Leve de ANWB !
senioren toernooi gefeliciteerd zijn alle 2 deelnemers op komen dagen
|
18 mei 2010 22:08 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Re: Leve de ANWB !
hahaha, mooi begin van de dag
|
19 mei 2010 6:35 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Leve de ANWB !
bij de anwb is geen leeftijds grens van de auto, bij route mobiel wel.
_________________________________________ remmen is angst
|
19 mei 2010 9:44 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Leve de ANWB !
De 2.7 staat in Steenwijk. Renntech constateerde ook een boel herrie en een tik. Twee dagen later opnieuw gestart en nu is het geluid weg. Lijkt dus inderdaad de distributie. Geluid mag dan nu even weg zijn, er mee blijven rijden als het geluid er weer is is niet verstandig; slaat de ketting een tandje over dan zitten de kleppen in de zuigers ... Dus: kettingspanners, geleiders en ketting vervangen en/of reviseren.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
20 mei 2010 17:19 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Leve de ANWB !
Mwah. Valt niet tegen. Mzlpik.
_________________________________________ oud is beter
|
20 mei 2010 17:20 |
|
|