Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 13:55



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Motor 356BT5 ploft tijdens het rijden en heeft weinig kracht 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Motor 356BT5 ploft tijdens het rijden en heeft weinig kracht
Gisteren had ik dit voor het eerst, nl bij het rijden was er constant een geplof. Niet bij stilstand en gas geven en ook niet bij het rijden en gas lossen. Enkel tijdens het rijden en het optrekken. Wat mij ook opviel was dat de motor gelijk weinig kracht had. Ik moest hem constant in toeren houden rond de 3500 want als ik bv bij 3000 toeren van 2° naar 3° wou gaan had deze niet echt de kracht om terug in toeren te komen.
Wat kan dit allemaal zijn.
Graag ook, wat is de beste benzine? 95 ? of 98?


30 maart 2014 8:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: Motor 356BT5 ploft tijdens het rijden en heeft weinig kr
Dus wanneer je vermogen vraagt wordt dit beantwoord met een plof? Dat lijkt mij een probleem met valse lucht bij de carbs (of versleten carbs) of vastzittende gewichtjes in je ontsteking. Valse lucht is te controleren door met remreiniger langs de carbs te spuiten, gaat het toerental stijgen, zit daar je probleem. Je ontsteking kan je controleren door te flitsen op stationair en op 3500 toeren, en kijken of de ontsteking genoeg vervroegd.
Hoelang zitten je bougies er al in?
_________________________________________
OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.


30 maart 2014 8:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Motor 356BT5 ploft tijdens het rijden en heeft weinig kr
Ik had een keer bij mijn (getunede) Kever Typ1 blok dat de inlaatspruitstukken niet goed aangedraaid zaten (los getrild), waardoor de pakking niet goed aansloot en zo valse lucht kon trekken. Gaf hetzelfde effect als jij beschrijft. Start de motor en met carburateur- of remmenreiniger bij de voet van elk inlaatspruitstuk op de pakking spuiten. Gaat de motor anders lopen, dan heb je je euvel gevonden. Eventjes de moeren natrekken, of pakkingen vervangen en dan nog eens een stuk rijden.

Als het goed is heb jij een verdeler zonder vacuümvervroeging (VJR4 BR18 of "022") dus daar kan het dan al niet aan liggen.

Edit: volgende keer sneller typen, die Felix was me weer voor haha


30 maart 2014 9:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.