Auteur |
Bericht |
Peter S
Porsche Spyder 718Vinkeveen
|
Onderhoud 964
Wie weet wat Zündverteilerwechsel is. Bij een Porsche 964.
|
16 aug 2014 11:16 |
|
|
Thefrits
993 2sBelgië
|
Re: Onderhoud 964
Wat kan ik winnen ? -;)
|
16 aug 2014 11:25 |
|
|
Peter S
Porsche Spyder 718Vinkeveen
|
Re: Onderhoud 964
Ha ha eeuwige roem.
|
16 aug 2014 11:33 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: Onderhoud 964
Ooit van google gehoord? Vul het in de zoekfunctie, en je hebt direct je antwoord.
|
16 aug 2014 11:36 |
|
|
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Re: Onderhoud 964
Is de stroomverdeler. De 1e generatie stroomverdeler had een ontwerpfout waardoor die kon blijven vonken met alle gevolgen vandien. Daar is toen een update van gekomen en deze moeten ooit al eens vervangen zijn of alsnog vervangen worden. Had hetzelfde met de 964 die ik 1,5 jaar geleden heb gekocht. Bij de AKK kwam dit naarvoren en maar gelijk laten vervangen. Ik heb dit toen bij PC Rotterdam laten doen in combinatie met een hele lijst werkzaamheden. Die originele stoomverdeler van Porsche was wel een duur item (iets van 1000 euro) dus niet schrikken. Er zullen wellicht wel goedkopere oplossingen zijn.
@Master Ken. Nee nog nooit van google gehoord. Maar het forum is toch om elkaar te helpen?
|
16 aug 2014 11:57 |
|
|
Peter S
Porsche Spyder 718Vinkeveen
|
Re: Onderhoud 964
Dank je wel voor je antwoord 4s.
Juist dit is de reden dat ik de vraag hier stel omdat hier de knowhow in grote mate aanwezig is.
|
16 aug 2014 12:12 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Onderhoud 964
De ontwerp fout was een simpele oplossing van een soort ontluchtings slangtje. Iets van afvoeren van ozongas ofzo
Het riempje kan nog steeds breken met de zelfde kostbare gevolgen als voorheen Maar dan zou de verdeler dus wel precies op vonk moeten stilstaan
Controle van het riempje is dus belangrijk
_________________________________________ remmen is angst
|
16 aug 2014 13:36 |
|
|
964hans
997.2 turbo S
993 4SBoekelo
|
Re: Onderhoud 964
Revisie van de verdeler is te doen en bestaat uit vervangen van drie hoekcontact lagers, getande riempje, naaldlager, stiftje ( ca. 200 Euro) en zonodig de verdeler vingers en de verdeler kappen, ook ca 200 Euro.
|
16 aug 2014 15:44 |
|
|
Peter S
Porsche Spyder 718Vinkeveen
|
Re: Onderhoud 964
Dank iedereen voor de feedback ik vraag het niet omdat ik er zelf een probleem mee heb. Maar omdat ik dit bij een duitse specialist bij het onderhoud tegen kwam. Ik weet niet of dit standaard meegenomen wordt bij het onderhoud van een 964 tijdens de check.
|
16 aug 2014 16:30 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Onderhoud 964
Volgens mij wordt het riempje wel gecheckt bij onderhoudt. Het staat me bij dat de meeste ontstekingen zo rond de 150k aan vervanging toe zijn. De mijne sloeg op een gegeven moment af bij het stoplicht en heb alles preventief laten vervangen bij 143k. Loopt sindsdien probleemloos.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
16 aug 2014 18:44 |
|
|