Heb vorig jaar een nieuwe AOS laten monteren.
Sindsdien druppels olie onder de motor op een welbekende plek: linksachter, rechts van het linkerachterwiel, aan achterzijde motor (als je erachter staat en naar voorkant auto kijkt).
Na vele pogingen om te zien waar het nu vandaan kwam, 'snelkoppelingen' van de AOS etcetc heb ik besloten om mij er dan maar naar toe te werken zonder de motor te laten zakken.
Dus vanachter naar voren via verwijderen van alles aan de linkerkant van de motor.
Bottom line:
De AOS was kennelijk scheef gemonteerd waardoor de O-ring / sealring is gebroken, zie foto's !!
Je kan je voorstellen dat ik op z'n Hollands behoorlijk vloekte en wederom weer bewezen dat ik niets van garages moet hebben en het liever zelf doe. Dan gebeurt het tenminste -gecontroleerd- goed...
Hieronder zie je zelfs nog de resten liggen van de (platgedrukte) O-ring...
Met dank aan de Spaanse 'specialist' in Altea aan de Costa Blanca: K52 Sportscar-Service die ik had ingehuurd om mij tijd te besparen...
http://scs-classic.com/Dit 'klusje' kostte me zo een 10 uur, (ivm zeer moeilijk bereikbare boutjes...)