Vraag : wie weet wat nu exact de verschillen zijn tussen een 3.0l motor van de 911 Sc Usa en deze maar dan de Europa uitvoering.
In pk's zit er ongeveer een 25 pk verschil tussen deze twee.
Zit hem dat alleen in de toegevoegde katalysator, of motorcomputer ook verschillend van programmatuur.
Aanpassing van mengsel t.ov. een schonere uitstoot wordt aangepast door alleen de Oxygenregelkast, of stuurt dit regelapparaat de motorcomputer aan.
Lang verhaal, met andere woorden kan ik met mijn Usa model misschien op een relatief makkelijke manier toch die 25 pk erbij krijgen ?!
Wie o wie heeft een antwoord voor mij
bij voorbaat dank voor de genomen moeite !
Maurice van der Wel
12 aug 2005 21:22
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Compressieverhouding is ook anders.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
12 aug 2005 21:31
Double G
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Citaat:
Compressieverhouding is ook anders.
Tjongejonge, heb jij soms een teleaccursus 'Hoe help ik iemand z'n droom om zeep in 4 woorden" gevolgd??
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
13 aug 2005 16:11
robbie965
965 L
gemonde
porscheforumjunkiecursus
_________________________________________ duitse laagvlieger
14 aug 2005 0:27
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Belangrijkste voor mij zou zij dat de 3.0 motoren die naar de USA zijn gegaan deels met Kolbenschmidt zuigers en cilinders zijn geleverd; deze zijn na revisie meestel niet opnieuw te gebruiken; kwalitatief in ieder geval veel minder dan de onverslijtbare Nikasil Mahle setjes.
EU auto's (eigenlijk "niet-USA /JApan") auot's vanaf 81 hebben altijd Mahle setjes aan boord....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum