Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:28

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Koppelings ellende 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht Koppelings ellende
Vandaag was de grote dag, mijn porsche zag het daglicht sinds aantal weken weer :)

Omdat de accu weinig prik had, en de motor meer compressie had zijn we maar over gegaan naar het slepen, gelukkig is hier het industrieterrein maar 2 km ongv hier vandaan, dus erna toe gesleept..

Toen kreeg begon de ellende. Ik kreeg de auto niet in de vernselling tijdens het rijden, tijdens het slepen dus. Ik had dus constant de koppeling ingetrapt (gevoel in het pedaal is ok :? ).

Dus wij de auto`s aan de kant (iedereen ziet je wel kijken een P langs de weg :D ), auto in de vernselling en duwen, eentje erin die de koppeling ingedrukt hield, maar het was het zelfde resultaat als zonder koppeling rijden...Oftewel koppelingspedaal ingedrukt of niet, maakt niet uit. De bak staat constant in verbinding met de motor :(

Dus de koppelingspedaal kleeft, drukgroep niet in orde (lijkt me stug, want anders zou die moeten slippen..). Heeft iemand idee wat zoiets gaat kosten? Of verdere ideeën? Op porsche classic centre kost een set 400 euro.

Zal morgen even hier de lokale porsche dealer eens bellen, kijken wat die zeggen. Anders gaat ie daar naar toe en laat ik um maken, anders gaat ie eruit :(

26 dec 2005 20:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
ik hoop dat de forum-techniekers hem kunnen helpen, want hij heeft echt alleen nog maar miserie gekend tot nu toe, veel succes!

26 dec 2005 20:13
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Aanslepen in de versnelling met de sleutel op stand 1 inde 2e versnelling ,als de motor aanslaat rustig achter de sleepauto blijven rijden tot de motor warm is.Dan de kabel weg,starten in de 1e versnelling en dan blijven pompen op het koppelingspedaal en proberen te schakelen,zal een kwartiertje duren maar lukt wel :idea: :!:

26 dec 2005 20:38
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
ome piet schreef:
Aanslepen in de versnelling met de sleutel op stand 1 inde 2e versnelling ,als de motor aanslaat rustig achter de sleepauto blijven rijden tot de motor warm is.Dan de kabel weg,starten in de 1e versnelling en dan blijven pompen op het koppelingspedaal en proberen te schakelen,zal een kwartiertje duren maar lukt wel :idea: :!:

We hebben wel geprobeerd, het pompen en het laten springen van het pedaal.

Maar vanwege veiligheidsoverwegingen zijn we omgedraaid en naar huis gereden. Ik heb geen zin dat mijn auto een kusje krijgt van een grote zware landrover en je kunt hem niet bij nood makkelijk ontkoppelen. En dat zou je moeten doen in een rustig terrein (hebben wij hier niet echt). Dus vandaar :)

26 dec 2005 20:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
beetje koppijn bak dat ding is het niet ......

26 dec 2005 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Marcel schreef:

Wat is het niet? De koppeling of de versnellingsbak?

Nou als de vernsellingsbak constant ingeschakeld staat, en met de koppeling het zootje niet los krijgt zeg maar..

26 dec 2005 22:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Bij lang stilstaan wil de koppeling wel eens aan het vliegwiel kleven. (vliegroest door vochtige omgeving en lang stilstaan)
Zorg voor een goede accu en daarop de auto starten.
Als de motor warm is in de 1ste versnelling starten (met voldoende ruimte voor je, dus weer naar IT)
Dan zal ie als je rijd wel weer ontkoppelen.

27 dec 2005 0:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Marcel schreef:

En we nemen er nog 1.. :bounce: 8)

27 dec 2005 0:44
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Aard... nou maak even geen zeik. Krijg je die 924 nou nog eens aan het lopen? Het gaat niet opschieten, lijkt wel of het hele vooronder aan elkaar vast gekleefd zit.

Ik wens je in ieder geval succes. Nieuwe koppeling is altijd een dure grap en een donor is altijd te overwegen. Zou toch proberen het met de huidige uit te zingen.
In mijn 924 zou de koppeling ook rot zijn. Je moet behoorlijk trappen om de koppeling in te duwen maar hij slipt niet en werkt prima. Ik ga die dus echt niet vervangen, dat doen we pas als ik niet meer van de plaats kom.

Tijd voor een nieuw draadje over mijn koppeling. Kan me namelijk even niet voor de geest halen waarom die zo zwaar zou moeten gaan terwijl hij prima koppelt...
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

27 dec 2005 2:00
Profiel WWW
Bericht 
jonge het zit je echt niet mee.
met al die problemen wat jij er mee hebt lijkt het wel of die auto in het kanaal heeft gelegen en nu alles vastroest en dergelijke. :roll:

het zal je vast wel lukken (als je er genoeg geld insteekt) om die auto weer aan de praat te krijgen maar wanneer zal het volgende probleem dan weer opduiken..
misschien kun je beter opzoek gaan naar een andere en deze als donorwagen gebruiken :?: :idea:

27 dec 2005 12:36
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Tsjeezus, dit begint echt een "survival of the fittest"te worden... :shock: Heel veel succes met dit lastige project Aard :!:

27 dec 2005 15:06
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
BlackLion schreef:
jonge het zit je echt niet mee.
met al die problemen wat jij er mee hebt lijkt het wel of die auto in het kanaal heeft gelegen en nu alles vastroest en dergelijke. :roll:

het zal je vast wel lukken (als je er genoeg geld insteekt) om die auto weer aan de praat te krijgen maar wanneer zal het volgende probleem dan weer opduiken..
misschien kun je beter opzoek gaan naar een andere en deze als donorwagen gebruiken :?: :idea:

Nou ja, het is iig wel hoop tegenslagen gehad, maar de motor is nu op en top (loopt), enigste is de koppeling..

Vandaag contact gehad met Erpa porsche dealer. Kende gelukkig daar die eigenaar. Dus kan hem donderdag brengen, mocht zelfs de trailer lenen van hun en dan kan ik daar gebruik maken van de spullen daar :)

Maar lastig project is het iig wel :(

27 dec 2005 20:07
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]