Auteur |
Bericht |
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
964: Grote problemen? olielekkage
Vanmiddag, schitterend weer, lekker zonnetje, dus Porscheweer!
Na gestart te hebben stond mijn vrouw gelukkig achter de Porsche die mij gelijk waarschuwde dat er grote olielekkage was. Dit was er nog niet vóór het starten!
Er is dus ff niet met de Porsche gereden!
Leiding zit rechtsachter boven de uitlaat.
Wie kan mij helpen met de volgende vragen?
1. Wie herkent deze flexibele leiding.
2. Waarvoor dient hij.
3. Is het zelf te repareren.
4. Wat is het onderdeel nr.
5. Wat zal deze leiding bij benadering kosten.
S.v.p. Porschevrienden: ADVIEZEN.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
28 jan 2006 20:44 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
leiding die naar de oliekoeler loopt ?
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
28 jan 2006 20:48 |
|
|
horn
PF #57
|
vorig jaar na mijn eigen rit exact hetzelfde gehad.
slang is niet zo duur, halve uitlaatsysteem moet los. Als je het zelf gaat doen en je bent erbij, check gelijk die andere slang die erboven zit. Als je die uitlaat toch los hebt.
Slaap lekker (het valt wel mee).
PS Jaco weet nog wel hoe het voelt, ik sproeide in de bocht van A2 naar A12 zijn hele voorruit onder de olie. Sorry nog daarvoor
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jan 2006 21:56 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Dank je Horn, dit is weer een beetje geruststellend.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
28 jan 2006 22:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Grote problemen?
Volgens mij is dit toch echt een plaatje van (een gedeelte van) de einddemper bij de 964
Slangerij aan die kant van de motor gaat naar de olietank en naar de oliekoeler ... de slangen zijn zg 'gewapend' en worden in de loop der jaren 'gaar' ....
Niet een onoverkomelijk probleem .... maar ook weer geen klusje van niks ....
Mocht je de slangerij (laten) vervangen - vergeet dan ook niet meteen de andere slangen te (laten) doen ...
|
29 jan 2006 18:39 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Toen ik mn 3.2 kocht (hij was toen 10 jar oud) heb ik en aantal van die leidingen preventief vernieuwd, uiteinden waren flink verroest.
Je vrouw heeft je op tijd gewaarschuwd hier.....leveren ze ook eens een keer wat op
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
29 jan 2006 21:20 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Ik ga morgen bij Rensport in Breda langs voor reparatie/informatie.
Hou jullie op de hoogte van de rep. en kosten.
Ben erg benieuwd
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
29 jan 2006 21:31 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Je vrouw heeft je op tijd gewaarschuwd hier.....leveren ze ook eens een keer wat op
Ja af en toe heb je ze gewoon keihard nodig
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
29 jan 2006 21:33 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Re: Grote problemen?
Goede tip Olaf, die slangen zullen wel net zo slecht zijn denk ik.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
29 jan 2006 21:38 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Oepszz
Inderdaad oeps ...zeg..
Maar goed dat je -of je vrouw- het op tijd hebt (heeft) gesignaleerd.
Ik heb vorig jaar een 964 cabrio gezien die daardoor een paar minuten in de brand heeft gestaan.
Olie was op de hete uitlaat gelekt en gaan fikken. Schade leek zich te beperken tot lakschade.
Ik had me al voorgenomen ze dit jaar onder de loep te nemen en nu zeker.
Succes ermee,
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
29 jan 2006 23:53 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Re: Oepszz
| | | | Roi schreef: Inderdaad oeps ...zeg.. Maar goed dat je -of je vrouw- het op tijd hebt (heeft) gesignaleerd. Ik heb vorig jaar een 964 cabrio gezien die daardoor een paar minuten in de brand heeft gestaan. Olie was op de hete uitlaat gelekt en gaan fikken. Schade leek zich te beperken tot lakschade. Ik had me al voorgenomen ze dit jaar onder de loep te nemen en nu zeker. Succes ermee, Roi | | | | |
Ben even bij Rensport langs geweest, zijn toch gepeperde leidingen van een paar hondert €.
Uitlaat moet gedeeltelijk gedemonteerd worden om er bij te kunnen komen.
Advies was om gelijk alle leidingen te checken!
Had de motor/uitlaat heet geweest dan was idd de kans heel groot op brand
Dus mensen, bij controles een puntje van aandacht
De Porsche wordt er Donderdag naar toegebracht voor reparatie.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
30 jan 2006 20:26 |
|
|
Roi
niet meer....
|
He Johnnyboyporsche ,
Dus donderdag a.s. gaat het gebeuren. Kun je naderhand even terugkoppelen waar we over praten? In euri's wel te verstaan en dan enkel over die vervanging /controle van de olieleidingen.
Altijd handig om te weten.
mvgr.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
31 jan 2006 23:39 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Roi, als de Porsche weer is gerepareerd kom ik even in de lucht met de prijzen(leidingen, de- en montage + arb.loon)
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
01 feb 2006 16:29 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Lekker begin van het jaar, wordt je ook niet vrolijk van.
Gelukkig op tijd gezien. Zal je maar tijdens het rijden gebeuren.
|
01 feb 2006 22:20 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Ik heb van div. mensen al gehoord dat de kans dan zéér groot is dat de boel in brand vliegt
Zeer veel olie verlies op een bloedhete uitlaat, de rest kan je dan zelf wel bedenken
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
02 feb 2006 10:40 |
|
|
Roi
niet meer....
|
He Johnnyboy ,
weet je al meer?
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
06 feb 2006 21:50 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Totale reparatie is op € 1458,- gekomen.
Toen de uitlaat en de bewuste leiding waren gedemonteerd kwamen er nog een paar lekkages aan het licht. Ook gelijk laten doen! Gelijk de bumper goed laten vasrzetten(was dus ook niet o.k.) en olie filter en olie laten vernieuwen. Wat klein materiaal en ARBEIDSLOON.
Maar brand is erger, ja toch
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
15 maart 2006 17:55 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
toch een pittige rekening, maar ja, je kan er weer even tegen nu
_________________________________________ Got coffee?
|
15 maart 2006 18:09 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Of even zonder olie draaien en dan je lagers vervangen, ben je ook zo een paar K verder.
Veel rijplezier, de zomer komt eraan
|
15 maart 2006 22:41 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
De vraag is alleen wanneer die komt
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
16 maart 2006 13:52 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
16 maart 2006 15:29 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Niet erg, de 911 heeft een kachel, dus alleen droog weer is al genoeg
|
16 maart 2006 22:04 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Nou Johnnyboy,
ik ben er ook een klein beetje bij....dwz ik heb nu een lekkage aan oliepersleiding. Viel eerst nog mee maar vandaag geconstateerd dat dit echt z.s.m. verholpen moet worden. En dat gebeurd dus volgende week..
Het gaat om leiding nr. 25 op de tekening art.nr. 964 207 252 14
Lekker bereikbaar dat ding maar goed wat mot dat mot.
mvgr. Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
22 jun 2006 0:25 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Hallo Roi, even een vraagje, ga je de reparatie zelf uitvoeren?
Als je het zelf doe of laat uitvoeren, controleer dan gelijk als de boel gedemonteerd is om er bij te komen, of de andere aansluitingen/leidingen nog goed zijn. Anders moet leter de boel weer open.
Sukses met de reparatie.
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
22 jun 2006 16:14 |
|
|
Roi
niet meer....
|
JBP,
Ik heb het wel overwogen zelf te doen maar toch besloten om het uit te besteden.
De olie-leidingen in de rechterwielkast zijn bij mij al een keer vervangen (rondom de olietank) + recentelijk nieuw olie vlottertje in de olietank gemonteerd (zat een beetje zweet omheen). Uiteraard gaan we ff goed kijken of er nog meer dingen meegenomen moeten worden.
Neem bv. tegelijkertijd ook de koppelingscilinder mee op de transmissie (vanwege hinderlijk blijven hangen v/h. koppelingspedaal, komt niet volledig terug).
mvgr.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
22 jun 2006 17:14 |
|
|