Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:44

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
benzinepomp? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
911 2.7
Vl.-Brabant (B)
Bericht benzinepomp?
Mijn 911 2.7 van 1974 weigert soms te starten, alleen bij zeer warme motor. Bijvoorbeeld na een lange rit direct herstarten (tankbeurt) of in zeer heet zomerweer (+30graden). Dan weigert de benzinepomp aan te slaan. Oplossing dan is even te wachten tot de zaak wat afgekoeld is (vijf minuten is voldoende).
Bij dit koud weer nu moet ik de pomp wel een minuut of zo laten "opvoeren" voor de motor aanslaat. Start dan onmiddellijk.
Wat kost een nieuwe benzinepomp, of denken jullie aan iets anders?

Jo 2.7

Afbeelding

04 maart 2006 20:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
welkom mooie auto trouwens,

ik ken het probleem met een start relais dat heet werd en dan niet de startmoter wou laten draaien en ik geloof dat dat bij jou geen probleem is.

dus kan je niet verder helpen

robert

04 maart 2006 20:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht 
Is het geen vaporlock? FF googlen :!:
En natuurlijk welkom op het PF.
Ik weet geen prijs te noemen, maar je krijgt zeker via dit Forum een antwoord hierop.
Sucses :D

05 maart 2006 17:42
Profiel Facebook 
vianen
Bericht 
Ha Jo Welkom op het PF,

Maar hoe weet je dat je pomp niet draait?? Vind het een erg vreemd gebeuren.

06 maart 2006 1:20
Profiel
PorscheForum Rookie
911 2.7
Vl.-Brabant (B)
Bericht 
de pomp maakt een zoemend geluid met contact op. Als dit niet hoorbaar is, is er geen brandstofaanvoer... Pomp zit onderaan de auto voor linker achterwiel.

Jo

ps: kunnen mensen met een gelijkaardige 2.7 dit bevestigen?

06 maart 2006 14:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Mijn 2.7 had dat destijds (ca. 13 jaar geleden) ook ... :? De oorzaak heb ik in de tijd dat ik de auto had niet achterhaald. Heb eerst véél later gelezen dat dit een bekende klacht is bij deze oude P.

06 maart 2006 14:13
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht Re: benzinepomp?
Jo schreef:
Mijn 911 2.7 van 1974 weigert soms te starten, alleen bij zeer warme motor. Bijvoorbeeld na een lange rit direct herstarten (tankbeurt) of in zeer heet zomerweer (+30graden). Dan weigert de benzinepomp aan te slaan. Oplossing dan is even te wachten tot de zaak wat afgekoeld is (vijf minuten is voldoende).
Bij dit koud weer nu moet ik de pomp wel een minuut of zo laten "opvoeren" voor de motor aanslaat. Start dan onmiddellijk.

De systeemdruk bij warme motor loopt te snel af, door de warmte (van de warme motor) verdampt de benzine in de leidingen en deze "lucht" dient eerst verwerkt te worden voordat de motor brandstof krijgt en aan kan slaan.

Waarschijnlijk is de veroorzaker van dit probleem tevens de boosdoener bij de koudestart problematieken.

Laat e.e.a. even doormeten (meten = weten)

06 maart 2006 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Naast de eerdergenoemde mogelijkheden heb ik er ook nog 1 voor je:

Het restdrukventiel! (jawel, daar is 'tie weer...)

Altijd een "lollig" :twisted: onderdeel van bijna elke auto met K-Jetronic injectie.
Dit restdrukventiel zit meestal direct op de brandstofpomp gemonteerd en zorgt er voor dat de brandstofleidingen vol met brandstof blijven staan, zodat als je start, de brandstof gelijk op de plaats van bestemming is...

Maar ook ik heb al diverse keren meegemaakt dat het brandstofpomp-relais of de zekering (in het kastje...) de schuldige blijkt..

Succes,

Dick

06 maart 2006 22:55
Profiel
PorscheForum Rookie
911 2.7
Vl.-Brabant (B)
Bericht 
:D Bedankt voor alle tips, in welk kastje vind ik het relais en de zekering van de brandstofpomp? Veel elektrische problemen heb ik al opgelost met WD40 8)

Jo

07 maart 2006 14:21
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Relais is (meestal) die ronde rode die ook in de zekeringkast zit...
In het dekseltje van de zekeringkast zit een "plattegrondje" waar welke zekering zit en voor bestemd is..

gr.

Dick

09 maart 2006 15:42
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Had ik ook bij mijn 2,7, nieuwe benzine pomp (zit achter bij de motor) laten monteren.

Is bij mij gedaan in Stuttgart, was daar voor een fabrieksbezoek.

Bekend euvel daar hij (te) dicht bij de motor zit en is in 1977 naar voren geplaatst.

(Beetje water over de pomp gooien en hij liep weer)

09 maart 2006 16:00
Profiel
PorscheForum Rookie
P911 2.7 Targa model 1974
Den Helder
Bericht Zelfde type, ook problemen met brandstofpomp
Dag Jo 2.7,

ik ben in het bezit van een Type G targa model 1974.
Had kortgeleden een probleem met de auto. Starten, even
toeren opbouwen en uitvallen.
Naar de monteur gebracht, en deze kwam ook tot de constatering dat het probleem bij de brandstofpomp lag.
Hij heeft tweedehands een andere brandstofpomp, en de drukregelateur daarachter vervangen. Na het vervangen van de brandstofpomp nog steeds problemen. Ook na het vervangen van de drukregelateur ook nog problemen. De motor blijft nu wel lopen, maar hij heeft niet genoeg druk op het systeem. Dus is hij weer even mee bezig.
Ik heb de replys van je pagina ook naar hem opgestuurd, misschien dat hij daar nog iets verder mee komt.

Wanneer je de verschillende sites over de wereld nakijkt, kom je voor een nieuwe brandstofpomp voor ons type op circa 500 euro, dus best wel pittig. Maar ja, wanneer dit het probleem oplost is dat natuurlijk niet anders.
Heb nog wat info opgevraagd aan mijn monteur, want ben zelf niet zo technisch. De pomp bestaat uit een huis met daarin wat elektra/elektronica. De drukregelateur zit na de pomp, dus de pomp is niet kritisch, pompt alleen. Ik dacht namelijk eerst dat misschien de benzinedruk naar de brandstofpomp misschien te kort was,

Al met al staat mijn auto weer stil, en het mooie weer komt eraan,

Jelle

16 apr 2006 10:47
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
....monteur ook maar eens het restdrukventiel laten vervangen...
Meestal schroeft men die van de oude pomp over op de nieuwe pomp terwijl dit ventiel een belangrijk mechanisch techniekje is om de brandstof in de leidingen (zoals de naam als zegt..) op druk te houden..

gr.

dick

16 apr 2006 18:10
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: benzinepomp?
Jo schreef:
Afbeelding

Wat wordt het toch mooi hier op het forum, met al die 2.7's. AfbeeldingAfbeelding

Hoi Jo, alles goed?

Ik heb een paar jaar geleden ook een dergelijk probleem gehad, maar dat had de oorzaak die rob964.c4 ook al aangaf; het startrelais werd te warm waardoor de startmotor niet rond ging. Ik begrijp dat bij jou de startmotor wel rond gaat, maar dat de motor niet aanslaat. Ik zou de optie van molen934 eens proberen, dan kun je misschien een aantal andere mogelijkheden uitsluiten.

Anne 2.7

16 apr 2006 20:27
Profiel
PorscheForum Rookie
911 2.7
Vl.-Brabant (B)
Bericht 
8) Met mij alles goed hoor Anne!
Aan iedereen bedankt voor de suggesties en replies!

Jo

17 apr 2006 16:41
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]