Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:57

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
944 Turbo/2, bokt 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 944 Turbo/2, bokt
k'Heb een eBay biedinkje in mijn bezit 944Turbo/2 (19j) ter vervangging van een Audi coupé 2,2 5E, de Audi heeft mij lang (23j) pleziert maar onderdelen worden nu echt een probleem en ik begin ontmoedigd te raken.
Ik heb niet echt het gevoel te veel betaald te hebben voor de Porsche maar reken op een kostenplaatje van om en bij de 4000€ om hem ok te krijgen. Daarvan zal ruim 2500€ naar het koetswerk gaan (builen & krassen)

Ik stel mij de vraag is deze wagen het waard, 177000km heeft hij al en een 944 scheert nu eenmaal geen hoge toppen bij een eventuele verkoop.
Ik heb geen bezwaar de wagen de nodige zorgen te geven maar wens toch mij niet te vergissen en binnen de waarde van een derglijk voertuig te blijven.
Ik heb even met de wagen gereden en stel al gelijk een aantal problemen vast, bij brutaal gas bokt hij en klapt dicht, bij normaal gas loopt hij ok. Remmen doet hij als een blok maar de schokdempers en banden dienen dringend te worden vervangen.
Hij bied nu zeker geen 220pk maar ik schat een 100 tal ezels of steenezels ( ben er nog niet uit). Nu hoop ik dat iemand hier een geruststellend vermoeden heeft.
Mijn persoonlijk vermoeden is dat een of andere leiding lekt (lucht/turbodruk) want zo klinkt het ook.

Of moet ik hem aan een vijand kado doen en een 911 kopen, hier ben ik echter geen uitgesproken fan van de 944 ligt mij persoonlijk beter al worden ze door de Porsche fanaten minachtend benaderd. Maar, I Love underdogs! 8) :twisted: 8)

Mijn handen ga ik ook uit de mouwen steken, onder begeleiding van een pro, zo kan ik het budget een beetje binnen de perken houden.

02 apr 2006 17:07
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
.... herhaling :?:

02 apr 2006 17:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Yep, maar op het juiste forum!! 8) :? 8)

En wat aangevuld.

Als er dan reacties komen heeft iemand anders er ook iets aan als hij een oplossing zoekt voor een gelijkaardig probleem. Ik zou zelf onmiddelijk op dit forum gaan kijken!! 8)

Olaf, je link is handig indien daar nog reacties komen, thanks.

02 apr 2006 17:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Happy, happy......

k'Heb me gisterenavond eindelijk dan toch even met de wagen bezig gehouden en ik heb vast moeten stellen dat die kluns van een verkoper zelf de oorzaak is van al de elende. k'Heb gewoon wat dingen die erg slordig behandeld zijn, correct geplaatst en hersteld.
:roll: k'Hoop voor zijn echtgenote dat ze beter behandenld wordt.

:evil: WAT EEN LOMPE KEREL ZEG "ZO BEHANDEL JE TOCH GEEN PORSCHE!!!" :evil:

Maar kom, ik ben al wat tevreden, alleen ik barst soms nog spontaan in vloeken uit (sorry....., sorry.....) maar, geen kosten, alleen een spanring plaatsen en wat slangen correct plaatsen, de kap van de luchtfilter herstellen (gebarsten door lompe behandeling) en de stroomverdeler correct plaatsen.

Nu draait hij als een klok, stabiel, heeft niet meer de neiging tot stilvallen en hij trekt op..., op.., op., op en wow een "TURBO" tijdens een kort testritje.

14 apr 2006 8:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
goed man en veel plezier met je turbo,

robert

14 apr 2006 8:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht