Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
28 aug 2006 11:20
Ik zit te overwegen om een chip aan te schaffen bij 911chips.com
Op rennlist en andere forums diverse goede berichten gelezen over deze chip.
Ik heb hierbij nog wat vraagtekens:
- kan een dergelijke chip op enige manier de levensduur v/d motor bekorten?
- zijn de prestaties merkbaar?
Ik hoor graag de ervaringen.
Zijn er mensen met een 964 die deze chip hebben aangeschaft?
28 aug 2006 11:26
Dit specifieke product ken ik niet, maar chiptuning via een kant en klaar chip op een atmosferische motor lijkt me zonde van het geld.
28 aug 2006 11:41
stel voor dat je de zoek funtie gebruikt. Er zijn (waren) hier een aantal lui die een soort van chiptuning hebben laten doen bij een gerenomeerd bedrijf in Duitsland tegen behoorlijk kosten (1500-2000 euro) voor een 15 pk vermogenswinst.
DUs ik weet niet wat dit chipje dat je in de brievenbus krijgt allemaal belooft en voor wat voor een geld, maar een Porsche chippen is even wat anders dan een ander chipje in je Golfje TDI.....
28 aug 2006 12:22
Zoals je kan zien vraag ik om ervaringen van 911chips.com en die heb ik tot nu toe niet kunnen vinden. Veel uitlatingen in de vorm van: "ik denk ...." en "volgens mij...." maar niemand die er ook echt deze chip in heeft zitten.
Enne,
911chips, zou dat voor een Golfje zijn?
28 aug 2006 13:09
toch maar niet...
maar als je toch je mening al klaar hebt, waarom vraag je het dan?
28 aug 2006 13:15
Sorry, als ik onduidelijk overkom maar ik geef geen mening, ik vraag erom.
28 aug 2006 13:19
is al 100x eerder gezegd (vandaar de verwijzing naar de zoek funktie)
een voorgeprogrameerd chipje werkt NIET!
(en dan maakt het dus niet uit of ze door Kees, Piet of Steve Wong worden geprogrammeerd)
chiptunen kan wel, maar dan moet je dat 'live' op een rollenbank laten doen
28 aug 2006 13:32
porscheware schreef:..... ik geef geen mening, ik vraag erom.
In dat geval een wedervraag
(waaruit mijn mening mag blijken):
Als jij "goud" in handen had, zou je het dan voor "brons" verkopen
28 aug 2006 13:44
Ok, ok, ok.
Heb heus begrepen dat serieus tunen niet kan voor een honderd Euri door een standaard chippie te plaatsen en dan verwachten dat je ineens een turbo hebt.
Toch lees ik op Rennlist veel positieve reacties van mensen die met een standaard chip tevreden zijn. Ook al hebben ze het dan over een verschil van misschien max. 10 PK.
28 aug 2006 14:25
Jeroen914 schreef:chiptunen kan wel, maar dan moet je dat 'live' op een rollenbank laten doen
Correct.
Destijds met de Corsa laten doen kostplaatje toen (voor bijna 10 jaar) 1250€
28 aug 2006 14:48
ik zat zomaar te denken.en heb eens in de boeken gekeken,de eerste motor on de 993 ziet er zo goed als het zelfde uit als van de 964.
wie weet waar hij de 22 pk vandaan haalt want de 993 heeft met de zelfde motor 272pk mischien eens een chip van de 993 er in?
anton 964
28 aug 2006 15:06
10 pk op een auto van meer dan 1400 kg merk je niet eens met rijden.
28 aug 2006 15:54
misschien lijkt een 993 motor wel op die van een 964 aan de buitenkant, maar toch is hij behoorlijk anders. Vooral de electronica is anders.Daarom past een 993 chip niet in een 964.
Extra vermogen wordt bij een chip meestal ook gehaald uit extra toeren.
een paar honderd toeren meer en je hebt zo al 10pk te pakken.
Ik heb nog een FVD-chip in voorraad. Die mag je proberen, als je niet tevreden bent dan neem ik hem terug.
Als je geinterreseerd bent bel me maar op 06-54715911.
Groeten,
Ronald.
28 aug 2006 16:42
kijk daar hebben we weer wat aan.maar is de electronica van een 993 ook niet op de 964 te monteren dan?want aan de motor kan ik wijnig vinden wat anders is.
anton964
28 aug 2006 16:49
anton964 schreef:wie weet waar hij de 22 pk vandaan haalt
Hittedraad en ander uitlaatsysteem. Die twee zaken leveren het meeste op.
Daarom kun je een 964 relatief verder tunen dan een 993. Absoluut blijf je altijd een paar pk erachter en dat zijn dan de andere optimalisaties.
28 aug 2006 17:01
Toch is de motor inwendig behoorlijk anders. Krukas, drijfstangen, cilinderkoppen, uitlaatsysteem, zuigers, nokkenassen en natuurlijk hydraulische kleplifters zijn anders als van een 964. Electronica is hierop afgestemd. Ik zou niet de 993 electronica op een 964 monteren.
Wat wel kan is een luchtmassameter van een 993. FVD levert een kitje met kabelboom en de juiste chip hiervoor. Winst vlgs FVD ongeveer 50pk.
Ik denk dat dat wat optimistisch is en hou het zelf op een 25-30pk winst. Ik heb wel 964RS motoren uitgerust met zo'n setje en sportnokkenassen en die halen 315 tot 320pk. Op de bank gemeten!
Succes
Ronald
28 aug 2006 17:34
Zomaar een vraagje van een leek, vermist je het setje op een vermogenwinst schat van 25 à 30pk, wil dit dan zeggen, dat plaatsing van een sportnokkenas een vermogenwinst geeft van 30pk?
28 aug 2006 18:03
911-lover schreef:Jeroen914 schreef:chiptunen kan wel, maar dan moet je dat 'live' op een rollenbank laten doen
Correct.
Destijds met de Corsa laten doen kostplaatje toen (voor bijna 10 jaar) 1250€
Net zoveel als je Corsa?
28 aug 2006 18:07
Bijna
28 aug 2006 18:10
Maarre, nog steeds niemand?
Het gaat nu over de 993 en Corsa's. Dat is niet de bedoeling
28 aug 2006 18:14
Ik lees het eerder (en blijkbaar iets anders dan jij) dat het over de normale kostprijs , werkmethode en het effect van een chip gaat.
En dat is voor elke atmosferische wagen (of het nu een 964 , 993 , Golf of Corsa is) identiek.
Wil je je goedkope chip halen en wat hier staat niet aannemen daar het je gewenste antwoord niet is, geen probleem mee. Het is jouw geld en jouw wagen.
Maar vergeet niet een chip is electronica en electronica kan je wagen maken of kraken.
Niet komen huilen dus als het in het beste geval niets oplevert en in het slechtste geval je motor naar de haaien helpt
28 aug 2006 18:22
http://www.cartronic-motorsport.de/pors ... lm220.html
Mijn vorige 993 heeft daar ook een kuurtje gehad,op de rollenbank geweest en aangepast.
Uitermate tevreden over, vermogenswinst voor mij duidelijk aanwezig.
28 aug 2006 20:41
Extra vermogen wordt bij een chip meestal ook gehaald uit extra toeren.
een paar honderd toeren meer en je hebt zo al 10pk te pakken.
Dat is een zeer goedkope manier om 'papier' pk's erbij te pakken. Volgens mij heeft dit alleen maar nadelen. En mocht je de auto ooit willen verkopen, kan je je beter stilhouden over chiptuning..
28 aug 2006 20:52
Dotupperware had een 911 met een kompressor, dat was een enorme vermogens winst! Weet niet wat het kost, maar misschien is dit een beter idee voor vermogens winst.
28 aug 2006 20:53
porscheware schreef:Zoals je kan zien vraag ik om ervaringen van 911chips.com en die heb ik tot nu toe niet kunnen vinden. Veel uitlatingen in de vorm van: "ik denk ...." en "volgens mij...." maar niemand die er ook echt deze chip in heeft zitten.
Ik zat net
dit oude draadje weer even door te lezen. Niemand hier kennelijk ervaring met chippoint of 911chips.
Ik zou zeggen Porscheware
als ze op andere forums positief zijn, bestel zo'n chippie (voor het geld zou ik het niet laten als je geinteresseerd bent) en wordt de eerste ervaringsdeskundige hier. Dan kan je tenminste vertellen wat jij vindt ipv met zijn allen te zeggen wat we hier vinden zonder ervaring.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen. Wel voor en na even op de rollenbank. Heb hier nl. al te veel verhalen gelezen van mensen die geloofden (en uit eigen ervaring hadden gemerkt) dat hun cuprohr duidelijk iets van 20 pk winst opleverde. En dan nog iets van 8-10 van het K&N filter...
Nee, overduidelijk een heel stuk rapper!
Niet gewoon meer en stoerder lawaaai? Nee, ben jij gek. Ik weet toch wel het verschil tussen 250 en 278 pk? Wat denk jij wel?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.