Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Keering stuurpomp 964

28 aug 2006 19:47

Heeft iemand al eens de oliekeering van de stuurpomp (van een 964)
zelf vervangen.
Deze lekt bij mij (wist ik vanaf dat ik hem kocht)
Ik kan het ook laten doen, maar heb wat vrij en heb wel zin om effe lekker te sleutelen. :D

Ik heb Erwin er wel eens wat over zien schrijven, maar kan het niet vinden.

CJ

Re: Keering stuurpomp 964

28 aug 2006 20:09

CJ schreef:Heeft iemand al eens de oliekeering van de stuurpomp (van een 964)
zelf vervangen.
Deze lekt bij mij (wist ik vanaf dat ik hem kocht)
Ik kan het ook laten doen, maar heb wat vrij en heb wel zin om effe lekker te sleutelen. :D

Ik heb Erwin er wel eens wat over zien schrijven, maar kan het niet vinden.

CJ


Weet je zeker dat het de oliekeering van de pomp is en niet de hogedruk aanvoerleiding......... 8) 8) 8)

28 aug 2006 20:26

Zou ook kunnen.

Maar......... (er is altijd een maar :wink: )

Bij aankoopkeuring (rob Goossen). Dat ie klein beetje lekte op de keerring.
Dus diagnose is voor me gedaan.

CJ

30 aug 2006 19:50

Nou,

In het boek van Adrian Streather, staat het, maar daar zou je speciaal gereedschap voor nodig hebben.

30 aug 2006 20:08

Stuurhuispompconsolekeerring.

Een langwoord.....en niet alleen het woord is lang, ook de tijd die je er voor moet nemen om deze te vervangen.
Nu valt het vervangen van de keerring nog wel mee, maar het is bijna nooit alleen de keerring die lekt, in bijna alle gevallen lekt ook/ vooral de o-ring waarmee de console in het nokkenashuis geschoven zit.
Het is geen klus voor de hobby sleutelaar, en kunnen veel dingen tegenzitten of misgaan.
Doe je het wel zelf, demonteer:
Uitlaatdemper.
Laat de olie af en demonteer de olieleiding en olieaanzuigbuisje ( makkelijker gezegd dan gedaan)
Draai voorzichtig de uitlaatdemperophangbeugel los.
Verwijder het luchtfilterdeksel en draai de twee imbussen van de stuurhuispomp los en de beugel tussen deze en het nokkenashuis.
Draai de M12 bout van de nokkenaspoelie los zonder de nokkenas te verdraaien en demonteer de console van pomp nadat divers plaatwerk is verwijderd rondom de pomp.
Monteer de console terug met nieuwe o-ring en keerring en monteer alles terug. Zet de nokkenasbout vast met 120 Nm en denk er weer aan de nokkenas niet per ongeluk te verdraaien ivm het verspringen van de distributie.

Sucses. :lol:

01 sep 2006 22:04

:pale: :mrgreen:

02 sep 2006 10:36

Ja idd.

Zie er wel een beetje tegenop.
Zit te twijfelen of ik eraan zal beginnen.
Vooral omdat ik geen speciale houder heb om de poulie tegen te houden.

CJ

02 sep 2006 11:11

Als Erwin dit al schrijft:

Renntech schreef:Het is geen klus voor de hobby sleutelaar, en kunnen veel dingen tegenzitten of misgaan.
Sucses. :lol:

Nou, dan zou IK het wel weten....... :mrgreen: :wink:

13 apr 2008 12:26

Hallo,
Ik heb mijn P. groot onderhoud laten uitvoeren maandje geleden. Sindsdien heb ik een ietwat natte bodemplaat en ruik ik bij hard optrekken soms oliedampen in de wagen via verwarming. Teruggegaan om te laten inspecteren.. conclusie : oliekering servopomp "zweet", maar hoeft niet perse vervangen te worden. Jammer natuurlijk dat bij groot onderhoud dit niet mee vervangen is. Hoeveel tijd kan ik rekenen bij P. specialist om dit te vervangen (kost materiaal lijkt mij verwaarloosbaar).. of zo laten tot volgende beurt? 964 heeft nu 118.000km

Groet

13 apr 2008 13:41

Heb het inderdtijd toch bij specialist laten doen.
In combinatie met een grote beurt.
Kan dus niet precies zeggen hoeveel uur het netto gekost heeft.

CJ

13 apr 2008 14:06

Steuerbekrachtigung, who needs it.... :roll: :wink:

13 apr 2008 14:29

Ik niet, maar lekkage dan maar laten zitten is het andere verhaal :roll:

13 apr 2008 14:34

Tja, dit zijn natuurlijk de extra zorgen (maw kosten) die je met de moderne 964 hebt tov 3.2. Ben 1 v/d gelukkigen met een "droge" blok, wordt dit weer verpest met zo'n keeringkje.. ongelooflijk wat smurrie je verzamelt met dat beetje zweten.. :o

13 apr 2008 16:57

CJ schreef:Ja idd.

Zie er wel een beetje tegenop.
Zit te twijfelen of ik eraan zal beginnen.
Vooral omdat ik geen speciale houder heb om de poulie tegen te houden.

CJ


5e versnelling + handrem, werkt prima ;) (mits je de ketting er nog omheen hebt)

13 apr 2008 19:34

deze keerring en o-ring heb ik ook laten vervangen bij grote beurt aan mijn blok. was een bekend probleem volgens de monteur

oliekering

11 mei 2008 8:14

Tijdens het repareren van de stalenbeplating [roest] rondom motor
Heb ik gelijk de oliekering en Oring vervangen
Heb wel een speciale sleutel gemaakt voor het vasthouden van
De nokkenas tandriemwiel
Van deze klus heb ik wat fotos gemaakt [zie album]

Gr
Cees

11 mei 2008 10:27

Dat ziet er goed uit zeg!

Roept meteen vragen bij me op, want mijn beplating is ook nogal van de roest.
Is het een klusje wat te doen is? Die platen vervangen dan?

CJ

11 mei 2008 12:50

die beplating kost origineel honderden euro's,als je blok eruit is kan je het zelf wel vervangen.

18 mei 2008 7:45

Alle staalplaten rondom motor kunnen worden vervangen
door de motor achter iets [10cm] telaten zakken [dmv verstelbare ophang
steunen] zelf maken
Let wel op om aan de versnellingsbak de schakelstang los te maken
Mvg
Cees
Plaats een reactie