17 mei 2004 0:23
17 mei 2004 8:09
dirkie schreef:Porschers,
Weer eens een dagje "leuk" zitten DIY'en aan de 964.
17 mei 2004 11:32
17 mei 2004 14:49
17 mei 2004 16:04
17 mei 2004 16:18
Lou schreef:dirkie schreef:Porschers,
Weer eens een dagje "leuk" zitten DIY'en aan de 964.
Met zo'n weer? Nou, ik heb in dit weekend een goeie 600 km gebold, was weer geweldig.
17 mei 2004 18:08
dirkie schreef:
Is een vrij eenvoudig klusje indien men even het verstand erbij houd ...
Het "gevaar" in deze klus schuilt erin dat je dus alle bougiekabels van de verdeelkappen moet gaan verwijderen en dat je zo een wirwar van stekkers en pluggen krijgt. Goed markeren is de boodschap. Had ik dus NIET gedaan ... met alle gevolgen vandien ... gelukkig alles weer op de juiste volgorde gekregen was wel ff zoeken ...
17 mei 2004 18:23
17 mei 2004 18:44
Jeroen914 schreef:Nee, dat ben ik niet geweest... Mogelijk m'n pa
Maarrûh... ben je zo in de buurt en dan kommie niet effe een bakkie halen?
gr.
Jeroen
17 mei 2004 20:18
dirkie schreef:Ook geeft deze DIY de mogelijkheid het aandrijfriempje van de 2e verdeler te controleren. Indien dit gebroken zou zijn merk je het vaak niet, en in het slechtse geval kan het wel degelijk motorschade tot gevolg hebben. Doel van deze riem is het aandrijven van de 2e rij bougies.
Dus bij defect van deze riem zal je kar nog wel rijden maar op 6 ipv 12 bougies.
Moeilijk te zien op de foto maar onder de pijl zit dus de bewuste riem. Bij mij gelukkig nog hoe het hoort
Renntech schreef:Dirk, kijk eens goed naar je eigen foto's.
Ik zie op één kabel I-1 staan. Dat betekend: bougiekabel 1 van stroomverdeler 1.
Zo zijn alle kabels genummerd.
Op een andere foto is te zien dat op de verdeelkappen ook de nummers staan.
Niks onthouden of uitzoeken dus.
Groeten, Erwin.
17 mei 2004 21:07
17 mei 2004 22:46
18 mei 2004 6:12