Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

olie zuipen porsche 924 cabrio

02 sep 2006 18:52

hallo mensen :) :D

Ik had even een vraagje, Een maatje van me heeft pasgeleden een porsche gekocht (porsche 924 cabrio). Het dingetje loopt opzich wel goed alleen hij zuipt olie, hij moet regelmatig olie bijkappen. En je hoort zn kleppen tikken... Wat Zou dit kunnen zijn? Zuigerveren? De koppakking is niet lek iniedergeval want hij rookt niet ofzo en olie lekken doet ie ook niet...

02 sep 2006 18:54

Kleppen tikken==> kleppen laten stellen, indien dit getik aanhoudt kan je wel wat grotere problemen verwachten; nokken van de nokkenas versleten, versleten klepstoters...

Varieert het getik bij gas geven? dus wordt het getik harder ?

02 sep 2006 20:41

De vraag is.. is het een volledige 924 of hangt er een 944 motor in?

Er is immers ook nooit een 924 Cabrio uit de fabriek gerold en op www.Porsche-944.nl heeft iemand net z'n 924/944 cabrio verkocht...

02 sep 2006 23:05

Elven schreef:Hmm, een 924 heeft geen hydraulische stoters....

:oops: Tuurlijk, slippertje van mij..

04 sep 2006 16:54

hier een foto van de motor

Afbeelding

en een foto van de auto zelf...

Afbeelding

en ja als je gas geeft gaat ie harder tikken.... en olieverbuik ik denk een litertje op de 200km op ofzo...

zouden het de zuigerveren kunnen zijn???

04 sep 2006 16:57

Ja, dat kan inderdaad wijzen op een gebroken zuigerve(e)r(en)!
Die auto moet binnen en de motor moet ook uit elkaar.

04 sep 2006 17:03

is het niet verstandig om eerst eens compressie te laten meten?

btw wat voor motortje is het trouwens, ben wel benieuwd eigenlijk :P het is iniedergeval een audi/vw motor

04 sep 2006 17:06

meet de compressie maar eens, dat zal wel mede uitwijzen of het een gebroken zuigerveer is of niet

04 sep 2006 17:09

corné205 schreef:.... en olieverbuik ik denk een litertje op de 200km op ofzo...

zouden het de zuigerveren kunnen zijn???


Dat kun je met recht zuipen noemen....want dat betekent in principe dat je na elke rit er wat bij moet gooien,

en zuigerveren ??? met een dergelijk olie verbruik zou ik me afvragen of er uberhaupt zuigerveren inzitten......

04 sep 2006 17:17

ik denk dus ook dat de zuigerveren gewoon zo rot als stront zijn... ik ben zelf (leerling) automonteur mar geen porsche kenner... dus vandaar dat ik jullie effe om raad vraag :lol: ohja nog een ding waar zit de vlotter bij zo'n ding? want zn benzinemeter klopt niet helemaal meer

04 sep 2006 17:19

corné205 schreef:ik denk dus ook dat de zuigerveren gewoon zo rot als stront zijn... ik ben zelf (leerling) automonteur mar geen porsche kenner... dus vandaar dat ik jullie effe om raad vraag :lol: ohja nog een ding waar zit de vlotter bij zo'n ding? want zn benzinemeter klopt niet helemaal meer

kofferbak tapijt eraf doen en isolatie dan onder het zwarte ronde dekseltje vind je dat

Oja, jij als leerling automonteur mag niet twijfelen, meet anders gewoon de compressie, dit zal al veel zeggen.

04 sep 2006 18:53

maaruh nog wat, wat voor motor is dit nou? :o

04 sep 2006 18:54

Audi 100.

04 sep 2006 19:08

gewoon een 2.0i dus? oja kheb het nog even nagevraagd en hij verbruikt ongeveer 1 liter op 500km :shock: :lol:
Plaats een reactie