12 sep 2006 22:05
12 sep 2006 22:55
wekki schreef:ik zit met serieus probleem heb juist onderhoud gedaan aan menne motor en nieuwe burage gestoken, en nu ik tem wil starten, geeft menne meter in den auto 0 bar aan als oliedruk(juist boven het rood) en tegen 3000 toeren pas 1 bar?
Waar ligt dit aan?
Is toch niet normaal denk ik?
Durf hem nemeer starten nu en kleppen tikte ook vrij hard en dat doet tem normaal niet .
Blijft ook niet draaien stationair en deed tem ervoor wel?
Riem ligt nochtans volgens de merktekens
12 sep 2006 23:02
12 sep 2006 23:04
Jan A. (964 C4) schreef:
Man hoe krijg je het opgeschreven
12 sep 2006 23:13
12 sep 2006 23:38
12 sep 2006 23:45
bert964c4 schreef:Valt niet mee om het zo ff te lezen, maar wat dacht je van een andere specialist om je porsche te onderhouden? volgens mij klopt er geen ene ruk van wat die garage gedaan heeft , ennuhhhhhh dat taaltje is best moeilijk lezen hoor!!!!!!!!!
12 sep 2006 23:48
maarten-944 schreef:Jan A. (964 C4) schreef:
Man hoe krijg je het opgeschreven
Waarschijnlijk nen vlaming?
12 sep 2006 23:51
Jan A. (964 C4) schreef:bert964c4 schreef:Valt niet mee om het zo ff te lezen, maar wat dacht je van een andere specialist om je porsche te onderhouden? volgens mij klopt er geen ene ruk van wat die garage gedaan heeft , ennuhhhhhh dat taaltje is best moeilijk lezen hoor!!!!!!!!!
Ik dacht te hebben begrepen dat hij het onderhoud zelf heeft gedaan?
13 sep 2006 7:40
maarten-944 schreef:De keerring zelf kan volgens mij niet de oorzaak zijn, wel de aanhaalspanning van de bout waarmee de krukas poulie vastgezet is, deze klemt namelijk ook de aandrijfbus/tandwiel van de oliepomp vast. Als deze bout niet strak genoeg is aangedraaid kan deze gaan slippen en heb je dus geen oliedruk.
13 sep 2006 10:17
Double G schreef:maarten-944 schreef:De keerring zelf kan volgens mij niet de oorzaak zijn, wel de aanhaalspanning van de bout waarmee de krukas poulie vastgezet is, deze klemt namelijk ook de aandrijfbus/tandwiel van de oliepomp vast. Als deze bout niet strak genoeg is aangedraaid kan deze gaan slippen en heb je dus geen oliedruk.
Was ook het eerste waar ik aan dacht. Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat hiet het probleem gezocht moet worden.
3000t/min zonder oliedruk
Heeft mij ooit bijna een motor gekost toen de balansas uit z'n huisje kwam door gebrek aan smering
13 sep 2006 12:44
13 sep 2006 12:50
wekki schreef:Ik ben van herselt, men taaltje is normaal nog te verstaan tov. ene van de Vlaanders denk ik.
Al vindt ik dat de Vlaanders een mooi accent hebben
13 sep 2006 15:38
John4S schreef:wekki schreef:Ik ben van herselt, men taaltje is normaal nog te verstaan tov. ene van de Vlaanders denk ik.
Al vindt ik dat de Vlaanders een mooi accent hebben
Volledig off topic: heerlijk om te lezen dat taaltje, er gewoon in houden.
Vroegah hadden we onze Dirkie, Aentworpeneer in hart en nieren, pende ook van die heerlijke Vlaamse volzinnen neer........machtig mooi.
Enfin on topic:
Heb er geen verstand van, maar houd hem in de gaten, een Porsche moet je vertroetelen zeker het inwendige.
13 sep 2006 16:13
wekki schreef:p.s. ik spreek vlaems he (en dialect van hessels (herselt).)
13 sep 2006 17:21
13 sep 2006 17:21
13 sep 2006 19:21
13 sep 2006 19:32
13 sep 2006 20:50
14 sep 2006 9:18
14 sep 2006 9:45
Double G schreef:De kleppen die tikken kan komen dat de motor nog niet genoeg oliedruk heeft opgebouwd om de klepstoters te vullen aangezien je zegt dat de motor niet blijft draaien. Maar ik zou toch nog eens goed kijken if echt alle merktekens goed staan. De balansasriem zou ik eraf laten totdat de rest opgelost is. Zonder deze riem trilt de motor iets meer, maar hij loopt verder als een zonnetje (als hij natuurlijk wil blijven draaien ).
Maar welke merktekens heb je aangehouden? Je moet dacht ik zo uit m'n hoofd de merktekens die op de poelies zitten aanhouden; op het vliegwiel staan er namelijk meerdere!
14 sep 2006 9:45
14 sep 2006 13:37
14 sep 2006 16:05