21 mei 2004 19:31
21 mei 2004 20:08
21 mei 2004 20:55
21 mei 2004 21:30
rudporsche schreef:Dit is eigenlijk een perfekt raadsel voor Renntech niet?
22 mei 2004 20:53
28 mei 2004 21:17
28 mei 2004 23:47
29 mei 2004 11:42
29 mei 2004 20:27
Ik, die eerder schreef:Om dit probleem te voorkomen heeft de fabrikant hiervoor een inrichting op de motor geplaatst die de motor even extra lucht geeft, zodat de stuwschijf rustig op zijn stationaire stand terug kan komen. De tijd van 'even hoger toerental' houden is traploos instelbaar.
Ik denk dat degene die jouw motor heeft gereviseerd geheel op de hoogte is van deze techniek, en het probleem feiloos kan verhelpen.
31 mei 2004 9:54
31 mei 2004 10:03
31 mei 2004 11:37
rudporsche schreef:Zodra ik heel lichtjes op de alluminium hedel (waar een tegengewicht zit) waaraan de klep zit druk, zakt het toerental direkt naar ca 900 toeren. Telkens ik gas geef en heel licht druk bij het loslaten van de gashendel is het probleem weg.
31 mei 2004 13:10
31 mei 2004 13:55
31 mei 2004 17:32
31 mei 2004 22:25
rudporsche schreef: het is het deel waarin de rotor zit en de stroom naar elke bougie verdeeld. Welke naam heeft dit deel in Nederland?
rudporsche schreef:
Ondertussen steeds verder gezocht naar het mogelijk probleem, (ik heb ook de warmloopregelaar vervangen geen resultaat)
rudporsche schreef:
Als de motor warm is en ik tegen deze hendel druk is en weerstand (weerstand daarmee bedoel ik een soort van vertraging alsof er een tegendruk op de hendel zit) is dit normaal?
rudporsche schreef: Is er een systeem dat deze hendel aanstuurd?
rudporsche schreef:
Rud met veel zorgen
05 jun 2004 20:50
10 jun 2004 18:18
10 jun 2004 19:35
rudporsche schreef:En Renntech, blijkbaar alleen oplossingen voor eenvoudige problemen?
Erwin-die-al-een-paar-berichten-geleden- schreef:Is niet nodig, maar volgens mij heb je nog steeds niet gekeken klep die ik al twee keer genoemd heb!
Doe dat nu eens als eerste, voordat je naar minder voor de hand liggende oorzaken gaat zoeken.
10 jun 2004 19:54
horn schreef:Gebruik de zoekfunctie, dan zal je zien dat dit een heeeeeeeeeeele foute, en uberhaupt erg onaardige, conclusie is. Erwin is volgens mij overdag ook nog bezig om eenvoudige en minder eenvoudige Porsche problemen op te lossen. Kan me voorstellen dat hij niet ook nog eens elke avond een paar uur gratis advies gaat geven aan mensen die dit in de wind slaan...Erwin-die-al-een-paar-berichten-geleden- schreef:Is niet nodig, maar volgens mij heb je nog steeds niet gekeken klep die ik al twee keer genoemd heb!
Doe dat nu eens als eerste, voordat je naar minder voor de hand liggende oorzaken gaat zoeken.
Sorry, ik vind je insinuatie hierboven een zeer onplezierige en doop je dan bij deze ook om tot "rude porsche".
PS Als ik jouw insinuatie door ons taalverschil verkeerd geinterpreteerd heb, kan je het bovenstaande als niet geschreven beschouwen...
10 jun 2004 20:33
rudporsche schreef:En Renntech, blijkbaar alleen oplossingen voor eenvoudige problemen?
of toch niet?
10 jun 2004 21:04
Anne 2.7 schreef:Dat je na Erwin's welgemeende en (voor zover ik kan beoordelen) goede adviezen zo'n opmerking plaatst, snap ik niet. Maar goed. Je eigen garagist krijgt het niet voor elkaar met de auto voor de neus.
10 jun 2004 21:31
rudporsche schreef:Ik heb van hem tijdelijk 2 onderdelen gekregen om te proberen:
1) een peervormig stuk dat links naast de luchtbak staat waarop vacumleidingen zijn aangesloten en bovenaan een regelschroef zit ( wat gebeurt als aan de reglschroef gedraaid wordt??(heb ik niet nog gedaan). Ik heb dit deel gewisseld, het toerental blijft het zelfde probleem geven.
Rud
rudporsche schreef:2) rechts onder de luchtbak zit een elektrischeklep waarop 2 dikke leidingen zijn aangesloten, dit stuk heb ik ook uitgewisseld, geen verbetering.
Er is nog een mogelijkheid dat het aan een derde deel zou kunnen liggen dit deel zit rechts boven achter de verdeelkop v/d benzine zit, en platte schijf, kan dat?
Rud
10 jun 2004 21:55
Erwin schreef:Na mijn meestal lange werkdag ( gemiddeld 10 uur, 6 soms 7 dagen in de week sleutelen aan porsche's , 's avonds boekhouding, prijsopgaven uitwerken en gemiddel 8 mailtjes beantwoorden van klanten en porsche rijders, daarnaast nog prikbord en Forum lezen en reageren
en zelfstudie van auto techniek en aandacht schenken aan vrouw en kinderen. - Ik ben dus die man die zondags het vlees komt snijden - )
kan ik het niet altijd opbrengen om iedereen te antwoorden. Heb begrip. Daarnaast typ ik ook nog eens niet zo snel.
Groeten, Erwin.
10 jun 2004 22:16
Erwin-die-heel-langzaam- schreef:Daarnaast typ ik ook nog eens niet zo snel.