Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Blij dat ik weer rij.

25 sep 2006 20:28

Na een tijdje afwezig te zijn geweest van het forum, wil ik nu toch even mijn enthousiasme met jullie delen van mijn revisie.

Na een aardig tijdje geduld op te moeten brengen (En wat zijn die tijden moeilijk op te brengen :wink: ) was de revisie van mijn motor verwezenlijkt. Revisie was nodig zie volgend voorbeeld. (1 plaatje zegt meer als 100 woorden)

Afbeelding

Een weekje voor de FORUM Jubileumrit (Pascal e.d. nog bedankt voor deze geweldige ervaring) kon ik hem ophalen. Een klein ritje gemaakt en vol verwachting stonden de mannen van het Renntech team te wachten op de terugkomst....

Een hele grote smile op mijn gezicht :lol: .

En terrecht. :!: Met hulde aan Erwin. Niet alleen de motor is gereviseerd, tevens de versnellingsbak en er zijn nieuwe banden onder gekomen. Dit laatste had ik nooit verwacht dat dit zo'n verschil kon geven. Wat rijdt ie nu strak en reageerd ie geweldig.

In de eerste week na het afhalen elke dag al even een ritje maken (Helaas door veel drukte om de woning af te krijgen , minder gereden dan me lief is) en oppassen om het toerental onder de 3000 te houden, maar toch al, wat een genot om dit motortje weer te horen brullen en die PK tjes weer te voelen :D . Dus heel rustig met het verkeer mee. Daarna op vakantie (Met de Laguna en de Porsche) naar Beekse Bergen en Belgie ook nog aangedaan. Mooi in de buurd gebleven van de Forumrit. Leuke afstanden om de motor rustig in te rijden. Bij terugkomst van de forumrit zaten de eerste 1000 Km er al op en mocht het toerental weer een klein beetje omhoog.

We zijn lekker richting Duitsland gegaan en heerlijk zonder dakje hier wezen touren door de heuvels/''bergen''. En met deze vakantie kon je mij niet blijer maken. Wat reageerd de wagen toch fijn over de kleine weggetjes en nauwe straatjes. Ik heb mij nog nooit zo op mijn gemak en 1 gevoeld met alle wagens die ik heb gehad.

Voor mij staat 1 ding vast.

Er komt wel degelijk een 2e Porsche. Een ''waterdichte'' :wink: voor het dagelijks gebruik. :!: Welk type en wanneer het wordt zal ik nog moeten ondervinden door eerst in meerdere modellen te gaan rijden en het spaarvarken te hebben gevuld. (Helaas hebben we te veel pech met de dagelijkse wagen waar mijn wederhelft 40K per jaar in moet rijden... :arrow: Nu Renault laguna GT G3.... :arrow: Nooit weer!!!)

Mijn oranje duivel is nu lekker door zijn inrij periode heen en kan weer richting steenwijk voor het opnieuw afstellen van de kleppen e.d. en weer nieuwe olie er in...etc.

Ik hoop echter dat jullie mij gerust kunnen stellen met het volgende:

Net voor mijn vertrek naar Noorwegen nog een ritje gemaakt en wou de wagen echter niet starten na een rit van pl. min 100 km. Ik Probeerde de wagen te starten na ongeveer 4 uurtjes stil te hebben gestaan maar helemaal niks. Volgende morgen :arrow: starten - lopen. ???

Kan dit te maken hebben dat de kleppen e.d. opnieuw gesteld moeten worden???

Gr.
Johannes

25 sep 2006 20:34

Mooi verhaal.
Niet starten heeft niks met kleppen te maken, wsch CIS-probleempje.

25 sep 2006 20:35

wolf schreef:wsch CIS-probleempje.


Dat houdt in?

Re: Blij dat ik weer rij.

25 sep 2006 20:47

yohanv schreef:Ik Probeerde de wagen te starten na ongeveer 4 uurtjes stil te hebben gestaan maar helemaal niks. Volgende morgen :arrow: starten - lopen. ???


Ging de motor wel rond - of was niks echt niks, nada, noppes, njente :?:

25 sep 2006 21:27

Niet helemaal nada noppes....

De startmotor hoorde je nog wel, maar verder gebeurde er weinig. Heeft geen kick gegeven op dat moment. Het was al laat in de nacht.. en heb het een stuk of 10 keer geprobeerd en heb toen maar de auto van mijn zus gepakt.. :cry:

Maar zoals gezegd , volgende morgen geen probleem.

Nu herinner ik me ook dat de motor 1 keer tijdens stationair op 1500 touren bleef draaien toen ik voor een kruising stond te wachten. Dus het kan ook met de 'choke' (Weet niet of dit goed geschreven is) te maken hebben zit ik me nu te bedenken.

25 sep 2006 21:46

Afbeelding

Je mechanische injectiesysteem; heeft veel suicides op zijn geweten.

25 sep 2006 21:48

renault. zag laatst in een autoweek een foto van een Laguna Station met een grote sticker langs het bovenraam in het renault lettertype: "Nooit meer Renault..."

Kon de foto helaas niet vinden hier.

Yohan: gaaf dat je oranjeretromonster je weer zoveel plezier geeft.

25 sep 2006 21:53

Welcome back met die lekkere retro color targa! 8)

Have fun!

25 sep 2006 22:00

wolf schreef:Afbeelding

Je mechanische injectiesysteem; heeft veel suicides op zijn geweten.


Had ik de vraag maar nooit gesteld.... :oops:

We gaan nu toch niet vertellen dat nu de binnenkant weer zuiver is, dat de bovenkant nu ook aan revisie toe is???? :scratch: Mag ik nu deze 4 weekjes (Offshore) weer in spanning doorbrengen??? Voordat ie weer in Steenwijk staat.
Ik hoopte toch echt op.... Afstellen en hij zal het nooit meer flikken.

Ik moet wel zeggen dat dit tot nu toe de eerste keer is dat ik em niet aan de praat kreeg... Maar dat zegt natuurlijk ook niet veel . :roll:

@horn:

Mijn retero duivel heeft me weer heel plezierige kilometers gegeven. Ik hoef het gevoel van een klein kind blij te maken met een heel mooi kado hier niet uit te leggen. :wink:

25 sep 2006 22:04

horn schreef:renault. zag laatst in een autoweek een foto van een Laguna Station met een grote sticker langs het bovenraam in het renault lettertype: "Nooit meer Renault..."



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Model klopt.... Tekst klopt..... Maar het was niet de onze... Maar ze zouden zo'n groot billboard voor de reneault dealer moeten zetten met die foto :evil:

25 sep 2006 22:12

Jeroen C3.0 schreef:Welcome back met die lekkere retro color targa! 8)

Have fun!


En mist de andere super retro colored 911 zijn vriendje al?????

Wat stonden ze er toch broederlijk bij. :wink:
Afbeelding

25 sep 2006 22:19

CIS is soms moeilijk regelbaar/ instelbaar, ALS het dat is. Maar iha geen grote kostenpost. 8)

25 sep 2006 22:23

horn schreef:renault. zag laatst in een autoweek een foto van een Laguna Station met een grote sticker langs het bovenraam in het renault lettertype: "Nooit meer Renault..."
Kon de foto helaas niet vinden hier.

Heb je ook bij zijn Peugeot broertje :wink:

"leuk verhaaltje": http://msn.autoweek.nl/myreviewautodata ... &bouwjaar=

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

25 sep 2006 22:24

yohanv schreef:
horn schreef:renault. zag laatst in een autoweek een foto van een Laguna Station met een grote sticker langs het bovenraam in het renault lettertype: "Nooit meer Renault..."



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Model klopt.... Tekst klopt..... Maar het was niet de onze... Maar ze zouden zo'n groot billboard voor de reneault dealer moeten zetten met die foto :evil:


wel een andere gevonden...

Afbeelding

25 sep 2006 22:25

PaSCal heeft eem soortgelijke storing gehad in zijn SC, deze trad af en toe op en bleef soms ook weer een poosje weg. Uiteindelijk heeft hij een zekering vervangen die slecht contact maakte doordat de contactjes ingebrand waren...

Hopelijk is het bij jou hetzelfde euvel!

Even wachten tot PaSCal online is, hij tovert dan het juiste topic wel te voorschijn :wink:

25 sep 2006 22:30

HenkC2C schreef:Even wachten tot PaSCal online is, hij tovert dan het juiste topic wel te voorschijn :wink:


Lui varken... :twisted:


Alsjeblieft hoor Yohan, hier :salut:

25 sep 2006 22:32

En bedankt! :shock: :cry: :wink:

25 sep 2006 22:55

Kan ook nog een los relais onder de bagagedeksel zijn. Heb ik eens mee gestaan tijdens een driftcursus. Komt op een gegeven moment ene E.J. te V. op de proppen; kijkt onder de motordeksel, vervolgens onder de bagageklep, trekt het beschermkapje van de relais los, en daar tuimelde een los relais de bagageruimte in......

Plaatsen, starten, lopen, driften.

25 sep 2006 23:15

horn schreef:
HenkC2C schreef:Even wachten tot PaSCal online is, hij tovert dan het juiste topic wel te voorschijn :wink:


Lui varken... :twisted:


Alsjeblieft hoor Yohan, hier :salut:


Dit luie varken word ook al wat verder geholpen :wink:

Ik zat al een email te tikken aan Erwin en kwam het volgende nog in mijn grijze massa bovendrijven.

Ik ging even door het draadje van PaSCal, en kwam de herkenning tegen van een electrische stroring. (Heb het draadje nog niet volledig doorgenomen)

Mijn Targa is alles behalve droog van binnen en ook elke keer als ie dan nat is geworden dan zie je ook beslagen meters. -> corrosie Vooral de benzine meter.... Hij had de laatste tijd ook rare electrische storingen:

* Kilometerteller hapert... Doet het een hele tijd en dan begint ie weer vrolijk af en toe te haperen. (Ik dacht in eerste instantie dat deze mechanisch waen maar heb me anders laten vertellen)
* De lichten, voor en achter, brandden links/rechts niet met gelijke sterkte. Voor was opeens weer ok, achter bleef. Later begon ook dhet handrem lampje te branden, maar dit was weer opgelost toen het remlicht werd vervangen tijdens de APK en de achterlichten ook weer met gelijke sterkte branden.

Kortom, wel duidelijk dat het electrische circuit ook niet helemaal zuiver is. (Aardfout?)

Misschien valt het toch wel degelijk mee dat het toch een electrische storing is.

Johannes die de slogan "Nooit meer Renault" helemaal top vind, maar toch altijd doorgaat met Porsche.

25 sep 2006 23:17

Anne 2.7 schreef:Kan ook nog een los relais onder de bagagedeksel zijn. Heb ik eens mee gestaan tijdens een driftcursus. Komt op een gegeven moment ene E.J. te V. op de proppen; kijkt onder de motordeksel, vervolgens onder de bagageklep, trekt het beschermkapje van de relais los, en daar tuimelde een los relais de bagageruimte in......

Plaatsen, starten, lopen, driften.


Toch handig van die mensen op het juiste moment!!!!!

Nu is het klote dat ik 2000 km van de P verwijderd ben.... Maar ik krijg wel weer hoop. :lol:

26 sep 2006 1:09

Loopt zo'n motortje na revisie nou erg anders ?
Ik ben er na 215.000 km ook kalmaan aan toe.....

26 sep 2006 1:28

lindemans schreef:Loopt zo'n motortje na revisie nou erg anders ?
Ik ben er na 215.000 km ook kalmaan aan toe.....


Niet terug te herkennen !!!


Voorheen een enorme pluim bij het starten... en stinken... Nu zelfs binnen in de garage tijdens het starten een draaglijke geur. En hij loopt weer perfect constant en daar haperde ook nogal wat aan. Sommige dagen heel wispelturig gedrag gehad. En voorheen af en toe met een warme start liep ie meer als een tractor dan een P. en verloor ie ook zijn vermogen.

Ik heb nu 2500 Km met heel veel plezier gereden. Die trekkracht weer te voelen. (alhoewel nog steeds voorzichtig, maar toch) Vooral de kleine en bochterige bergweggetjes :thumleft: Heerlijk om er weer in te rijden.

(Wat wel grappig was toen ik de olie controleerde.... :arrow: Ik heb voor het eerst doorzichtige olie op een peilstok gezien :shock: Ik was alleen gewend om zwarte olie op een peilstok te zien)

@startprobleem....

Heb het draadje van PaSCal nog helemaal door genomen en het komt steeds weer neer op Relais en brandstof pomp. etc...

Ik ben zeer benieuwd wat de uiteindelijke oorzaak bij mij is, maar ik vermoed toch ook iets in deze richting.

26 sep 2006 1:38

@startpropbleem: Ik had identieke verschijnselen door een defect DME relais (onder de stoel).

@revisie: Ik ga checken of mn cilinderdraadeinden allemaal nog OK zijn, zo ja dan rij ik nog een jaartje door; anders gaat t motortje er deze winter onderuit....

26 sep 2006 1:52

lindemans schreef:@revisie: Ik ga checken of mn cilinderdraadeinden allemaal nog OK zijn, zo ja dan rij ik nog een jaartje door; anders gaat t motortje er deze winter onderuit....


Als ie tijdens het voorjaar dan maar rijklaar is :wink: Want dat zijn over het algemeen de mooiste dagen... hoewel... de nazomer die word ook steeds beter.

26 sep 2006 11:16

lindemans schreef:@startpropbleem: Ik had identieke verschijnselen door een defect DME relais (onder de stoel).


Ik heb met mijn Elver ook een DME probleem gehad . De wagen wilde ook niet starten maar de motor ging wel rond in tegenstelling van wat yohanv schrijft.

yohanv schreef:Niet helemaal nada noppes....

De startmotor hoorde je nog wel, maar verder gebeurde er weinig.


Ik zat te denken (is maar een idee) aan de bobijn.Wij hebben dit probleem nu met de 951 en gaan de bobijn vervangen. Als we de wagen goed heet gereden hebben wil de bobijn niets meer doen (te heet) en geeft de wagen geen kick. Ne een uurtje afkoeling is het weer alsof er niets aan de hand is.
Plaats een reactie