Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

sc

04 okt 2006 11:57

Misschien een domme vraag maar wat betekent SC ?

04 okt 2006 11:59

Daar is een hele discussie rond maar de SC eigenaars horen het liesft de "Super Carrera" versie :twisted: :wink:

04 okt 2006 12:32

.... omdat het ook zo is :wink:

Super Carrera :thumleft:

04 okt 2006 13:25

911-lover schreef:Daar is een hele discussie rond maar de SC eigenaars horen het liesft de "Super Carrera" versie :twisted: :wink:



idd.



Sommige beweren "Street Carrera" of "Strassen Carrera", omdat het een Carrera was voor de openbare weg.



enfin kweet het niet echt......

04 okt 2006 13:26

911-lover schreef:Daar is een hele discussie rond (...)


Hmmm, ik heb altijd gedacht dat het stond voor "Slow Crawler".

Sorry, kon 't niet laten.... :wink:

04 okt 2006 14:53

of "slightly cheaper"

Ger, die het ook niet kon laten en een SC een hele mooie echte Porsche vind

04 okt 2006 14:59

Als we dan toch bezig zijn :arrow:

Sh!t Carrier :twisted: :wink: eigenlijk net zoiets als B.M.W.

04 okt 2006 15:25

Super Car? :wink:

04 okt 2006 15:55

Station Car? :lol:

04 okt 2006 15:59

Waar zou "carrera" dan wel niet voor staan :wink:

04 okt 2006 16:01

" car from another era" 8)

04 okt 2006 16:44

Double G schreef:Waar zou "carrera" dan wel niet voor staan :wink:


RACE ..... als het spaans zou zijn :wink:

04 okt 2006 17:14

Dus een Carrera Race baan is een Race Race baan.

Jongens moet die snel zijn

Afbeelding


-Maar je hebt helemaal geljk hoor Olaf- :wink:

Re: sc

04 okt 2006 19:08

paul911sc schreef:Misschien een domme vraag maar wat betekent SC ?


911 & Porsche World schreef:Evolution
It’s not absolutely clear what SC stands for, as the initials were never officially defined, but Super Carrera is the most likely meaning. Launched in 1978, the SC was Porsche’s first attempt at a car to suit world markets, and it replaced three models, the 911S, the 2.7 and the Carrera 3.0, although it was visually identical to the latter with its more bulbous rear wheelarches. From 1978 to 1983, it was produced in just Coupé and Targa formats, with the Cabriolet drop-top arriving in 1983. The SC Targa was bereft of the opening quarter-light windows previously in evidence on that model.


Afbeelding

(geintje :cheesy: )

04 okt 2006 20:30

911-lover schreef:Dus een Carrera Race baan is een Race Race baan.

Jongens moet die snel zijn



:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

04 okt 2006 20:56

De letters SC staan voor Super Carrera, alhoewel ik ook eens in een P-boek de aanduiding ben tegengekomen als Sport Coupe (SC).
Carrera is van oudsher een race waarmee Porsche veel overwinningen heeft gehaald. Ten onrechte spreekt men vaak over Porsche Carrera`s als men een 911 (930) bedoeld.

:salut:

04 okt 2006 21:01

3 liter-man schreef:als men een 911 (930) bedoelt.


Waar een 930 een 911 turbo is uit 1976 tot 1989, de Turbo Carrera. :salut:

Dus iedere 930 is een 911, iedere 911 is geen 930... :wink:

04 okt 2006 21:21

En de 356SC staat dus ook voor 356SuperCarrera.......... :roll:

En mijn Carrera3.0 werd opgevolgd door een SuperCarrera met .............180peekaas..... :?

Sorry,maar het staat volgens mij meer voor SportCoupéondanks dat je ook een targa kon krijgen En een stukje marketing voor nieuwe klanten,net als SuperCorona voor een biertje 8)

De naam Carrera komt van de stratenrace in Mexico die de Carrera panamericana werd genoemd. Daar zijn de Carrera2.7 en 3.0 ook naar vernoemd.
Laatst bijgewerkt door André op 04 okt 2006 21:27, in totaal 1 keer bewerkt.

04 okt 2006 21:26

IK begrijp er niets meer van(ben ook niet zo op de hoogte van die lettertjes en cijfertjes). Ik heb jaren een P 911 bj '83 3.2 gereden,ik heb(tot ik op dit forum kwam) gedacht dat dat een sc was maar dat was dus niet zo? sc staat volgens mij voor Super Carrera(maar wat betekent het?

04 okt 2006 21:26

André 3.0 schreef:Sorry,maar het staat volgens mij meer voor SportCoupé


Keep on dreaming :geek:

04 okt 2006 21:30

jeroenoop schreef: Ik heb jaren een P 911 bj '83 3.2 gereden?


Dat was wel weer een Carrera,met 3.2 ltr.Stond ook op je achterklep.

04 okt 2006 21:33

SC=Super Carrera, bedoeld als de laatste serie van de 911, om nooit meer te vergeten !

04 okt 2006 21:34

Porsche Super Carrera model history

With a changing clientele, stricter emission laws and a growing US market, Porsche, with the development of the 911 SC, made a u-turn from the aggressive, hardworking previous generations of 911's. Here was a car that was meant to be replaced by a front-engine, water-cooled successor. Its surprising success in the market place, however, paved the way for an unbroken Porsche 911 line.

The engine of the SC engine was based on the 930 Turbo engine, which proved to be not only a reliable engine for the 930 Turbo but also a platform for forthcoming normally-aspirated 911's. The engine capacity was increased to 2994cc from the 2.7L of the previous generation of the 911. The new engine could also better cope with environmental legislations, which, to a large extent, took water-cooled engines into consideration, provided better fuel economy and had a more relaxed usability. But the drawback of this was that the new engine was not as powerful as the 2.7L of the Carrera G to J series, producing only 180HP compared with 210HP of the previous engines of type 911. Performance-wise however, this did not make too significant a difference. The SC also gained in low torque by advancing the camshafts by six degrees, which allowed it to pull away in low revs.

Nevertheless, the market demanded that the newest generation of the 911 show better performance and power than its predecessors, so in 1980, Porsche increased the power output on cars destined for Europe to 180HP, and again a few months thereafter power went up, this time to 204HP.

For 1984, the Porsche SC RS was built with 20 homologation cars to compete in the European Rally Championship. It used the same engine but with high pressure racing pistons, producing 250HP, Turbo brakes and several aluminium body parts. The car weighed 960Kg and managed a 0-100 sprint in 5 seconds.

Throughout its incarnation and further development, the 930-based SC engine was the best 911 engine developed until then and even today should not give any problems, if serviced properly. Arguably - this is one of the longest-lasting Porsche engines ever built.

The braking system of the SC had been improved by the introduction of a Hydrovac servo, which lightened the pedal operation significantly. This, in turn, positioned the SC to be not only a sports car, but also a car which could easily be driven around town. When the car was first released, ATS 'cookie cutter' wheels were used, later the option of forged Fuchs wheels became available.

The transmission of the SC had not changed from the five-speed 915 gearbox already used in the previous generation. What had changed was the introduction of higher gear ratio in order to utilize the low torque levels, and to comply with emission laws. This higher gear ratio is visible compared with its predecessor but also with the following Carrera 3.2.

Suspension-wise, the car stayed much the same as its predecessor. Porsche offered the option of Bilstein gas shocks for its Targa version, but for many buyers these stiff shock absorbers proved too harsh for the rather flexible body-shell. For the Coupe version, in 1981, Porsche slightly stiffened the rear suspension by introducing 24mm thick rear torsion bars.

Several target markets offered the sports package, which consisted of 16 inch wheels with forged Fuchs alloys, a whale tail, front spoiler with chin, Bilstein shock absorbers and to some degree a short shifter.

04 okt 2006 21:34

Er staat nu ook carrera op mijn achterklep. (moeilijk poetsen)

04 okt 2006 21:36

jeroenoop schreef:Er staat nu ook carrera op mijn achterklep. (moeilijk poetsen)


Ja, maar dat is een WC (water carrera) :wink:
Plaats een reactie