Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

ombouw van 2.7 bwj 74 naar 3.6

07 okt 2006 20:30

hoi ik ben de trotse eigenaar van een 911 targa van 74 in staat van ontbinding nu ben ik zelf aan het twijfelen of ik er een 3.2 of 3.6 in ga plaatsen als er iemand ervaring mee heeft alle raad is welkom voor de rest zal ik mijn nagels nog moeten afbijten tot aan mijn ellenbogen voor ik kan rijden maar wie mooi wil zijn moet lijden mvg flm 900

07 okt 2006 20:36

moet eens ff de zoekfunctie gebruiken,er hebben er hier al meer een vraag geplaatst over ombouw geheel of alleen motorisch!

suc6 ermee en laat op z'n tijd maar wat foto's zien :wink:

07 okt 2006 21:02

3.2 ; wil ik ook laten doen - ergens in de toekomst - met een pre 73er. 8)

07 okt 2006 22:21

Zou ook een 3.2 of een 3.0 doen. past voor mij op een of andere manier gevoelsmatig beter bij een '74-er. Is het een G-model? Dan zeker 3.0 of 3.2. Is geleverd in G-model, 3.6 zoals je weet niet, is 964. Denk ook dat 3.0 of 3.2 beter zal passen mbt verwarming, uitlaat, oliehuishouding etc.

Wel leuk project, hou ons op de hoogte!

Re: ombouw van 2.7 bwj 74 naar 3.6

08 okt 2006 1:49

flm900 schreef:hoi ik ben de trotse eigenaar van een 911 targa van 74 in staat van ontbinding


Dat klinkt wel cool, die spreuk heb ik nog nooit gehoord.
btw welkom hier :wink:

08 okt 2006 11:25

Jeroen C3.0 schreef: Denk ook dat 3.0 of 3.2 beter zal passen mbt verwarming, uitlaat, oliehuishouding etc.


:thumright:

08 okt 2006 12:34

Ach, learning, little by little! :wink:

Zou in dit geval lekker gaan voor een 3.0 of 3.2, liefst met SSI/freeflow! Lekker geluid en pk's genoeg (hoewel, wat is genoeg.... :roll: :wink: )

08 okt 2006 12:53

Afbeelding

enne als je motorkleppie opent dan zie je deze stoere jongen liggen

08 okt 2006 14:09

Wauw!

Wat is dit? Iets met carbs, maar wat?

08 okt 2006 14:12

Ik zat te denken aan Bernardo z'n eigen 11-je ...

.... maar helaas, dat is een Zoewarte en geen Rohooie :(

08 okt 2006 14:18

nope, was ut maar waar dat ie van mij was....

http://www.supertecperformance.com/wild ... gine.phtml
http://www.supertecperformance.com/

08 okt 2006 14:28

Nice site!

08 okt 2006 14:36

leuk kerkorgel... :twisted: :wink: indrukwekkend.

08 okt 2006 14:46

ahhhhh... slide valve throttlebodies :shock:
om hebberig van te worden
helaas... duur/zeldzaam/duur/zeldzaam/duur/zeldzaam/duur/zeldzaam/duur/zeldzaam/duur

horn schreef:3.2 ; wil ik ook laten doen - ergens in de toekomst - met een pre 73er. 8)

wees wijs en begin gewoon met een 3.2 en niet met een pré '73-er ;)

08 okt 2006 14:49

Wees niet wijs en doe lekker gek, neem een pre-74-er voor de looks en knikker er een opgefokt 3.0 of 3.2 blok in met SSI free flow! :lol:

Ik denk dat ik de kleur al wel kan gissen! 8)

08 okt 2006 15:08

Jeroen C3.0 schreef:Wees niet wijs en doe lekker gek ....



.... neem een late 3.2 (of vroege 3.6) en 'convert' 'm naar een 73'er :idea:

Afbeelding

08 okt 2006 15:51

Olaf schreef:.... neem een late 3.2 (of vroege 3.6) en 'convert' 'm naar een 73'er :idea:

dat bedoelde ik dus (dacht dat dat wel duidelijk was, maar kennelijk niet :mrgreen:)

08 okt 2006 16:03

OK, got it!

Beetje blond op de slome zondagmiddag! Excuus, maar dat is inderdaad een goed idee. Dan wel even strippen van de kilo's, airco, elec. windows, elec. stoelen etc. Anders kom je nog niet aan de " Ligtweight" feeling! Die blauwe met orange trim kan zeker mijn goedkeuring wegdragen, man wat een geile bak! Stoere tankdop ook. Zou zelf alleen die witte fuchsen nog even blauw of orange maken, maar dat is een detail/persoonlijk. Wit is ook mee te leven!

08 okt 2006 17:14

Yep sluit me aan bij bovenstaande en dan mooi gulf kleuren gebruiken :wink:

08 okt 2006 17:18

die Gulf kleuren vind ik dan weer helemaal niks...
(zijn er ooit wel 911-jes geweest met Gulf sponsoring :?:)

08 okt 2006 17:21

Afbeelding

Afbeelding

In wording:
Afbeelding

Need I say something else??
Gewoon een puike kleuren combi :!: :twisted:

08 okt 2006 17:41

De eikel bedoelt volgens mij orig. " zeitgemaess" .

Weet alleen van de 917, 911 bin ich ueberfragt! :wink:

maar blijf het wel mooi vinden, gulf blue. (dat is wel orig. geleverd. in combi met oranje weet ik dus niet)

08 okt 2006 18:18

De Geus schreef:Afbeelding


jummie jummie, wat een vreselijk mooie kleur... 8)

Op die foto van Olaf vind ik alleen die teardrop spiegels foeilelijk :roll:

@ Yaroon; dank voor de verduidelijking, had het ook niet begrepen (niet eens blond).

Als jij adviezen formuleert als 'begin gewoon met een 3.2' komt dat over als 'voor een klassieker ben jij een veel te grote l*l, ga jij nou maar terug in je hok en kijk eerst een bij een normale 3.2 voor je van de grote dingen begint te roepen'...

Vreemd hè? :cheesy:

08 okt 2006 19:13

horn schreef:Vreemd hè? :cheesy:


Ja... ik snap niet waar je dat vandaan haalt...
Zoiets zou ik nooooooit zeggen :mrgreen:

08 okt 2006 19:55

Jeroen914 schreef:
Olaf schreef:.... neem een late 3.2 (of vroege 3.6) en 'convert' 'm naar een 73'er :idea:

dat bedoelde ik dus (dacht dat dat wel duidelijk was, maar kennelijk niet :mrgreen:)

Tuurlijk niet, mis je weer de MRB-vrijsteling en het blauwe nummerbord.
Plaats een reactie