17 okt 2006 9:13
17 okt 2006 9:27
MichM3 schreef:
welk blok is de basis van de 996TT motor?
Ik dacht dat het familie was van de GT3 motor? Ben ik juist? Volgens mij hebben ze geen last toch van lekkende krukaskeerringen?
Een vriend van me zou graag een 996TT aanschaffen en we vragen ons af hoe betrouwbaar die motoren zijn...
17 okt 2006 9:40
17 okt 2006 9:50
S2 schreef:Dus de basis van de 996TT (watergekoeld blok) is een luchtgekoeld blok van de 964?
Wist niet dat zoiets kon, zal toch wel een heel verre afstammeling zijn dan.
17 okt 2006 18:42
Ik vermoed zelfs dat het helemaal niet zo is....Het is volgens mij een geheel nieuw ontwikkelde motorMarco schreef:S2 schreef:Dus de basis van de 996TT (watergekoeld blok) is een luchtgekoeld blok van de 964?
Wist niet dat zoiets kon, zal toch wel een heel verre afstammeling zijn dan.
ben een absolute leek, maar ik vermoed dat het om het onderblok gaat
17 okt 2006 19:55
17 okt 2006 20:16
MichM3 schreef:Vraagje:
welk blok is de basis van de 996TT motor? Ik dacht dat het familie was van de GT3 motor? Ben ik juist? Volgens mij hebben ze geen last toch van lekkende krukaskeerringen?
MichM3 schreef:Een vriend van me zou graag een 996TT aanschaffen en we vragen ons af hoe betrouwbaar die motoren zijn...iemand met ervaring die de zwakke punten kan opsommen?
MichM3 schreef:Zijn er specifieke zaken waarop men moet letten bij aanschaf 996TT (dan bedoel ik zwakke punten op de gehele auto en niet enkel motor)
thnx...
Marco schreef:ben een absolute leek, maar ik vermoed dat het om het onderblok gaat
17 okt 2006 20:34
17 okt 2006 21:03
17 okt 2006 21:10
Renntech schreef:De lagers van de pignonas zijn niet overdreven sterk uitgevoerd, let dus op een gierende versnellingsbak.
18 okt 2006 8:16
MichM3 schreef:@Renntech misschien: komen lekkende krukaskeerringen voor op 996TT's?