Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

996 TT motor

17 okt 2006 9:13

Vraagje:

welk blok is de basis van de 996TT motor? Ik dacht dat het familie was van de GT3 motor? Ben ik juist? Volgens mij hebben ze geen last toch van lekkende krukaskeerringen?

Een vriend van me zou graag een 996TT aanschaffen en we vragen ons af hoe betrouwbaar die motoren zijn...iemand met ervaring die de zwakke punten kan opsommen?

Zijn er specifieke zaken waarop men moet letten bij aanschaf 996TT (dan bedoel ik zwakke punten op de gehele auto en niet enkel motor)

thnx...

Re: 996 TT motor

17 okt 2006 9:27

MichM3 schreef:
welk blok is de basis van de 996TT motor?


M64. Dus het blok van de 964, de 993, de GT3 en de Turbo's.

Ik dacht dat het familie was van de GT3 motor? Ben ik juist? Volgens mij hebben ze geen last toch van lekkende krukaskeerringen?


Als je de verhalen moet geloven heeft het M64 blok in 964 gedaante ongeveer net zoveel olie nodig als benzine, maar in de praktijk is het misschien wel het beste blok van Porsche.

Een vriend van me zou graag een 996TT aanschaffen en we vragen ons af hoe betrouwbaar die motoren zijn...


Gewoon op Porscheniveau. Erg goed dus.

17 okt 2006 9:40

Dus de basis van de 996TT (watergekoeld blok) is een luchtgekoeld blok van de 964?
Wist niet dat zoiets kon, zal toch wel een heel verre afstammeling zijn dan.

17 okt 2006 9:50

S2 schreef:Dus de basis van de 996TT (watergekoeld blok) is een luchtgekoeld blok van de 964?
Wist niet dat zoiets kon, zal toch wel een heel verre afstammeling zijn dan.

ben een absolute leek, maar ik vermoed dat het om het onderblok gaat

17 okt 2006 18:42

Marco schreef:
S2 schreef:Dus de basis van de 996TT (watergekoeld blok) is een luchtgekoeld blok van de 964?
Wist niet dat zoiets kon, zal toch wel een heel verre afstammeling zijn dan.

ben een absolute leek, maar ik vermoed dat het om het onderblok gaat
Ik vermoed zelfs dat het helemaal niet zo is....Het is volgens mij een geheel nieuw ontwikkelde motor

17 okt 2006 19:55

De watergekoelde motor is natuurlijk een geheel nieuw ontwikkelde motor.
Kijk maar naar de oliecirculatie, carter enzovoorts. Tuurlijk blijven er elementen die Porsche eerder heeft gebruikt terugkomen in de nieuwe ontwerpen maar je kunt niet zomaar een motorblok een beetje redesignen en er een watergekoelde versie van maken.

Re: 996 TT motor

17 okt 2006 20:16

MichM3 schreef:Vraagje:
welk blok is de basis van de 996TT motor? Ik dacht dat het familie was van de GT3 motor? Ben ik juist? Volgens mij hebben ze geen last toch van lekkende krukaskeerringen?

De oude 996Turbo's hebben een carter dat afstamt van de 964, zelfs het gegoten onderdeelnummer op de carterhelften begint met 964, net als bij de GT3.
Echter is het geen 964 carter, er zijn een paar gaten anders geboord en gegoten. Ook is het carter anders waar bij de 964 de ventilator geplaats is.

MichM3 schreef:Een vriend van me zou graag een 996TT aanschaffen en we vragen ons af hoe betrouwbaar die motoren zijn...iemand met ervaring die de zwakke punten kan opsommen?


Zwakke punten?? :shock:
OK, de hitte schilden om de turboladers roesten nog al snel, net als de bobines. :lol:

MichM3 schreef:Zijn er specifieke zaken waarop men moet letten bij aanschaf 996TT (dan bedoel ik zwakke punten op de gehele auto en niet enkel motor)
thnx...

De lagers van de pignonas zijn niet overdreven sterk uitgevoerd, let dus op een gierende versnellingsbak.

Marco schreef:ben een absolute leek, maar ik vermoed dat het om het onderblok gaat

Met dat 'leek' valt het dus wel mee. :lol:

17 okt 2006 20:34

Lees gewoon even de buying guide Mich, welke ik recent gescand heb en onder leesvoer in het album heb geplaatst;

Afbeelding

17 okt 2006 21:03

Dank aan allen voor de input!!! Jullie hebben ons lichtjaren vooruit geholpen :thumleft: :wink:

Maar euh, toch voor de zekerheid...@Renntech misschien: komen lekkende krukaskeerringen voor op 996TT's?

Re: 996 TT motor

17 okt 2006 21:10

Renntech schreef:De lagers van de pignonas zijn niet overdreven sterk uitgevoerd, let dus op een gierende versnellingsbak.


Hebben ze niet geleerd van de 968?

18 okt 2006 8:16

MichM3 schreef:@Renntech misschien: komen lekkende krukaskeerringen voor op 996TT's?


Ja. Net zoveel kans als een lekkende keering bij een 964 of 993.

Maar ze hebben niet het probleem van de andere watergekoelde 6 cilinders.
Plaats een reactie