28 mei 2004 16:23
29 mei 2004 14:43
29 mei 2004 15:15
Jeroen, bedankt voor je reaktie. Ik heb het boek van Bruce anderson, maar op dit gebied is het vrij summier imo. Ik rij al een tijdje rally en ik weet maar al te goed dat je het bij tuning zo gek kunt maken als je portemonee het toelaat en ook dat dat bij Porsche in het kwadraat van toepassing is. Ik zoek gewoon naar een balans tussen pijn in de portemonee, rijplezier, betrouwbaarheid, onderhoud, etc. Het is heel wat waard als ik met 20pk minder het ding gewoon in de schuur kan zetten en ´m er bij het volgende evenement zo weer uit kan halen ipv dag en nacht sleutelen en betalen! Ik rij nu een Peugeot 205 en dat is dus altijd sleutelen. Uiteraard zul je nooit geheel onderhoudsvrij kunnen rijden, je hebt immers altijd te maken met slijtagen, maar dat is wat anders dan een kapotte motor. Ik heb Duel Motorsport maar ´ns een mailtje gestuurd. Ik wacht af...Jeroen914 schreef:Hoeveel vermogen je eruit kan halen is meer een questie van de grootte van je bankrekening. Ik zou je het "911 Performance Handbook" van Bruce Anderson aan raden. Daar staan alle details en specificaties tot in den treure in beschreven en ook de div. mogelijkheden om er meer vermogen uit te halen. Een absolute must als je jezelf in deze materie wilt verdiepen! Je kan ook je licht eens opsteken bij http://www.duel.nl/
29 mei 2004 15:16
29 mei 2004 15:35
29 mei 2004 15:37
29 mei 2004 15:40
Ik zat ook aan ca. 200pk te denken en verder wil ik inderdaad flink veel energie steken in het onderstel en er uiteraard voor te zorgen dat het ding onder de 1000kg komt.Jeroen914 schreef:Hey Jeroen,
Alle 911 motoren zijn redelijk bullet proof (mits in goede staat) en hebben er geen probleem mee als je ze genadeloos op hun donder geeft.
Levensduur gaat bij een 2.4 denk ik pas problemen geven als je er VEEL meer als 200pk uit wil krijgen (en dan gaat het ook meteen over serieus geld )
Per saldo denk ik dat je beter (sneller) uit bent met een goed afgesteld onderstel dan met 20 extra pk's
gr.
Jeroen
29 mei 2004 16:07
29 mei 2004 18:01
en uiteraard de uitlaat, want een goede uitlaat scheelt echt heel veel. Het zo zomaar zo kunnen zijn dat het uiteindelijk goedkoper is om een S te kopen dan een E waar heel veel aan gedaan moet worden.
29 mei 2004 18:28
29 mei 2004 18:51