18 okt 2006 13:44
18 okt 2006 14:09
18 okt 2006 15:07
18 okt 2006 16:19
18 okt 2006 16:31
18 okt 2006 16:45
chris.71 schreef:Tja, ik zal je aangeven wat ik weet en dan volgens de eliminatieproef zal ik maar zeggen:
.....
Tot zover de vertaling, anderen mogen aanvullen.
Ik zou als ik niet wist hoe of wat er gebeurd is met de afstelling van de webers, deze zeker laten nakijken en laten afstellen op een rollenbank (VGS in Köln is zeer goed). Dit is namelijk een van de hoofdoorzaken van kapotlopende motoren door interne oververhitting ed.
Controleer ook de koeling en zorg voor een oliethermostaat met een zeer grote externe oliekoeler in de buurt van je vooras.
Temperatuurmeters (olietemp en cilinderkoptemperatuur) zijn extra's die je info over je motor geven tijdens het rijden, warbij je bij geval van te hoog oplopende temperaturen "van het gas" kunt gaan om problemen voor te zijn.
Qua motor heb je geen motor die gebouwd is voor piekvermogen (zie nokkenas en cilinderkoppen). Met betrekking tot duurzaamheid twijfel ik in verband met de 94er cilinders.
Ik hoop je wat verder geholpen te hebben.
Misschien zijn er meer hier die de "gaatjes" verder kunnen vullen en misschien meer ervaring met de grotere type 1 motoren hebben.
18 okt 2006 17:18
18 okt 2006 19:01
Marc' Oh Oh... schreef:neem 'm volgende week zaterdag mee naar "Aktie op de Veluwe". Daar kunnen ze een hoop vertellen over de type 1 en type 4 motoren.
@michael: Ben je hier ook bij?
18 okt 2006 21:13
19 okt 2006 12:27