Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
19 okt 2006 21:44
hallo,
Ik heb een porsche 944 type 1, waarvan ik nu net een brandstof pomp heb vervangen, wie kan mij vertellen hoeveel volt erop moet staan, en wat zijn de consequenties van het plus en min omdraaien op de pomp,
na aansluiten van pomp wil hij nog niet starten wat kan het allemaal zijn
relais is ok
bedankt alvast voor de tips
19 okt 2006 21:47
Probeer het hier eens:
www.porsche-944.nl
Gegarandeerd het juiste antwoord.
19 okt 2006 22:06
Ik zit net even te kijken maar een 944 heeft een pomp die gewoon op 12V draait en wordt aangestuurd door relais 2.
Heb je wel gemeten of er ook echt 12 V op de bedrading staat als je het contact aan zet?
Als je relais 2 er uit haalt en de contacten 30 en 87b doorverbindt moet de pomp lopen.
Bedrading omdraaien betekent dat de pomp de andere kant op draait. Niet echt goed maar kan voor even geen kwaad.
Laatst bijgewerkt door
maurice op 19 okt 2006 22:13, in totaal 2 keer bewerkt.
19 okt 2006 22:10
mhoeneveld schreef:Heb je wel gemeten of er ook echt 12 V op de bedrading staat als je het contact aan zet?
Gaat normaliter via een relais dat pas bij komt bij het starten --- of zoals bij de PG mobiel - direct met het aanzetten van het contact omdat het relais ge-bypas'ed is
Het maakt overigens niet uit of je een originele 944 brandstofpomp gebruikt
ik meen dat NINE24 er 'n mercedes brandstofpomp onder had hangen
BTW Welkom Chantal73
Vertel eens wat meer over jezelf en je Porsche
19 okt 2006 22:31
het rare is de voltage van de pomp liep van vier tot acht op en niet hoger we denken nu eigenlijk dat het een massa probleem heeft iemand er ervaring mee
19 okt 2006 22:36
chantal73 schreef:het rare is de voltage van de pomp liep van vier tot acht op en niet hoger we denken nu eigenlijk dat het een massa probleem heeft iemand er ervaring mee
Daar kun je snel achter komen. Als de pomp onder spanning staat en je meet tussen de massa van de pomp en het chasis van de auto dan mag daar nagenoeg geen spanningsverschil tussen bestaan. Ofwel je meter geeft 0V aan.
Als je dan de resterende spanning van 8-4V meet dan weet je dat de massa niet goed is.
19 okt 2006 22:44
en als dat het is hoe ga ik de storing zoeken
19 okt 2006 22:48
bedankt nog voor de tips trouwens
19 okt 2006 23:09
chantal73 schreef:en als dat het is hoe ga ik de storing zoeken
Ja dan moet je uitzoeken waar die massadraad werkelijk massa maakt. Ergens moet een centraal masapunt zijn of een punt dat op het chasis van de auto aansluit. Geen fijn klusje maar het is te doen. Ik zou niet direct weten hoe dat precies loopt qua bedrading in de 944.
Succes in ieder geval
19 okt 2006 23:27
mhoeneveld schreef: Ik zou niet direct weten hoe dat precies loopt qua bedrading in de 944.
.... dat wil je niet weten
Ik zou gewoon 1 draad aan massa zetten en de 12 volts + direct (via contact of separate schakelaar) laten schakelen .....
20 okt 2006 10:15
Je kan ook nog eens kijken of alle stekkers aan de achterzijde van de zekeringkast er nog goed op zitten. Heb ik zelf ook eens gehad. Omdat de auto van Kristy aan onderhoud toe was ging zij toen met mijn 944 naar haar werk. Net voordat ze op haar werk aankwam begon de auto te stotteren op de snelweg en viel stil. De anwb erbij laten komen en die contasteerde dat de brandstofpomp niet draaide. Hij heeft toen een nooddraad aangelegd zodat ze weer verder kon. Ik gelijk 's avonds gekeken en binnen 15 minuten was alles weer in orde. Oorzaak: de draad die het relais van spanning voorziet was aan de achterzijde van de zekeringkast losgekomen. De avond daarvoor had ik mijn radardetector uitgebouwd en waarschijnlijk die draad er bijna afgetrokken. Tijdens het rijden is deze dan verder losgetrild en er uiteindelijk afgevallen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.