Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

teleurstellende vermogenstest

21 okt 2006 22:23

Mijn 911S (997) heeft slechts 12000 km en werk op een vermogenstestbank gezet en registreerde een teleurstellende 326pk aan de motor (en 381 Nm).
is deze "te" grote afwijking een veel voorkomend gebeuren of ben ik een uitzondering

21 okt 2006 22:26

Dit lijkt me ook erg teleurstellend voor zo een nieuwe auto :?

21 okt 2006 22:28

Hoeveel zou het moeten zijn dan?

21 okt 2006 22:29

355 pk en 400Nm

21 okt 2006 22:32

Heb me ooit laten vertellen, dat de vermogensopgave van Porsche altijd het minimum is. Als het dus klopt, zou ik toch even bij de Dealer aankloppen.

21 okt 2006 22:38

kan er iets aan gedaan worden?
dealer zal waarschijnlijk niets ondernemen.

21 okt 2006 22:42

cdp schreef:kan er iets aan gedaan worden?
dealer zal waarschijnlijk niets ondernemen.


Motor opsturen en een andere. Je hebt tenslotte betaald voor 355 :roll:

21 okt 2006 22:47

bestaat er zoiets als een vermogensgarantie?
als het vermogen niet buiten de tollerantie valt dat je beroep kan doen op garantie

21 okt 2006 22:49

Zou ik niet weten, maar om in mijn branche te blijven.

Als ik 150gr verkoop, mag er niet slechts 145gr inzitten. :wink:

21 okt 2006 22:56

Hoe betrouwbaar was de meting? (m.a.w. de testbank)

Wanneer het hier een betrouwbare test betreft, heb je mijns inziens genoeg reden om aan te kloppen bij de dealer.

21 okt 2006 22:58

test op 21 oktober bij auto tune heinz in aalst
lijkt me betrouwbaar

21 okt 2006 22:59

HenkC2C schreef:Hoe betrouwbaar was de meting? (m.a.w. de testbank)

Wanneer het hier een betrouwbare test betreft, heb je mijns inziens genoeg reden om aan te kloppen bij de dealer.


Inderdaad misschien ook eens die bank na laten kijken.

21 okt 2006 23:00

Porsche test alle motoren voordat ze de fabriek verlaten .... als de motoren niet aan de minimale PK eis voldoen krijgen ze geen motornummer en worden dus niet uitgeleverd :idea:

Ik zou eens te raden gaan bij een Porsche-dealer of de Importeur :wink:

21 okt 2006 23:01

we waren met 2
porsche 911S
en BMW 120d (163pk en 340Nm op papier)
gemeten waarden bmw 161 pk en 340 Nm
tests werden na elkaar uitgevoerd
lijkt me dus betrouwbaar

21 okt 2006 23:02

Wellicht nog eens eerst een andere bank proberen (bijvoorbeeld RICA in Wateringen)!
Als daar hetzelfde resultaat uitkomt zou ik inderdaad maar eens naar de dealer stappen!

21 okt 2006 23:04

cdp schreef:test op 21 oktober bij auto tune heinz in aalst
lijkt me betrouwbaar


Gecertificeerde bank? Per wanneer voor het laatst? Meting goed verricht?

Dit zijn de vragen die je in ieder geval kunt verwachten wanneer je de dealer confronteert met jouw vraag.
:idea:

21 okt 2006 23:09

cdp schreef:bestaat er zoiets als een vermogensgarantie?
als het vermogen niet buiten de tollerantie valt dat je beroep kan doen op garantie

Mazda RX-8 (in VS). :idea:

21 okt 2006 23:42

Verschil is inderdaad voor een auto met slechts 12000 op de teller wel groot. Een motor verliest in de loop van zijn draaiuren wel vermogen maar dat kan nooit zoveel zijn op dit moment.

Ik zou inderdaad ook eerst eens een andere bank proberen en als daar gelijke waarden uitkomen zou ik zeker bij de dealer langs gaan.

21 okt 2006 23:47

Die S, is er toch niet nadien opgekleefd :mrgreen:

21 okt 2006 23:50

als dat zo is had ik wel graag 10000€ terug
dat is dan ook het verschil

22 okt 2006 1:07

cdp schreef:dat is dan ook het verschil



.... in het vermogen :?: :shock:


Kentekenpapieren en stickers in het kofferruim en de boekjes zouden dan toch duidelijkheid moeten verschaffen :idea:

22 okt 2006 9:08

cdp schreef:test op 21 oktober bij auto tune heinz in aalst
lijkt me betrouwbaar

Hoi,
ik wil gerust eens afspreken, en u even met mijn wagen later rijden, en omgekeerd ook. Zo een verschil moet voelbaar zijn.
Ik reed met de 997 en de 997s en het verschil is groot.
Ik ben van Deerlijk.Enkele stoplichtsprintjes kunnen ons ook al iets wijzer maken.
Tenzij de mijne ook maar 320 pk zou hebben, maar de mijne loopt als een speer.

Mocht u interesse hebben . Pm gerust vrijblijvend

grtn
fargo 8)
(moet wel manueel zijn hé, tip met manueel is niet te vergelijken)

22 okt 2006 10:58

Rob Herfst schreef:Wellicht nog eens eerst een andere bank proberen (bijvoorbeeld RICA in Wateringen)!
Als daar hetzelfde resultaat uitkomt zou ik inderdaad maar eens naar de dealer stappen!


Heb ik gedaan..........

996 4s.........volgens fabrieksopgaaf 320 pk

volgens Rica na 3 metingen 319,8 (kon aan de omstandigheden liggen temp. brandstof etc.), maar zij zagen op de diagram exact dezelfde deuk in de curve bij 4000 rpm als in het instructieboekje (hebben ze er nu uit gehaald).



Na wat gefriemel 339



Afbeelding


Ik geloof er geen donder van dat dat de echte waarde zou zijn................der is iets echt mis............of met je Porsche (geloof ik niet) of met de meting.

22 okt 2006 11:32

Ik zou ook eens even nagaan hoe groot uberhaupt de meetnauwkeurigheid van zo'n bank is.

Het wil er bij mij niet in dat die op een paar procent nauwkeurig kan zijn.

Bovenmdien zit je bak en je banden er tussen. Hoe corrigeer je daar voor ? Niet iedere band is hetzelfde dus ook daar ben je zo een aantal procenten kwijt in nauwkeurigheid.

Als je meting dan binnen 10% marge valt vind ik dat zo raar nog niet.

22 okt 2006 12:07

meetnauwkeurigheid van de bank kan nagevraagd worden wat ik dan ook zal doen,
maar om geloofwaardiger over te komen bij de dealer lijkt het me inderdaad aangewezen om nog een test te doen op een andere testbank.
probleem is alleen dat ze op het internet niet dik gezaaid zijn,
zijn er nog andere betrouwbare banken in belgie?
Plaats een reactie