Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

olie lamp sc 1983

31 okt 2006 22:00

als mijn motor 911sc warm glopen is gaat mijn olie lampje branden niet tegenstaande er voldoende olie in zit en mijn oliedruk 4,5 tot 5 aanwijst
wie er al ervaring met dat probleem :roll:

31 okt 2006 22:04

Zoekfunctie :!:

Maar weet al wel te zeggen dat bij stationair draaien, alleen dan :!: :!: , het lampje af en toe mag aan gaan.

Instructieboekje gelezen :!: 8)

31 okt 2006 22:09

het lamje gaat voluit branden en blijft branden tot de motor weer afgekoelt is

31 okt 2006 22:26

Je bedoelt dus ook wanneer je gas geeft?

In dat geval is die oliedrukzender kapot; vervangen dus!
Eerst nog ff de electrische aansluiting checken. Als die (soms, bij hogere temp.) los ligt, dan gaat het lampje ook aan :idea:

01 nov 2006 11:04

...wat is je oliedruk als de motor stationair loopt en warm is?

Mvg,

Gerko Hoek

(welke olie gebruik je?)

05 nov 2006 14:47

oliedruk bij stationair draaien is 3 tot 4 bar tamelijk goed dus
Ik heb wel in uw forum gelezen dat er zich onder het rechter wiel een themostaat bevind als deze niet open gaat zal de olietemperatuur ook stijgen

05 nov 2006 14:54

Cipriani Luigi schreef:Ik heb wel in uw forum gelezen dat er zich onder het rechter wiel een themostaat bevind als deze niet open gaat zal de olietemperatuur ook stijgen


Dat is (inderdaad) de verbinding met de oliekoeler rechtsvoor ... maar wat heeft dit met het lampje van doen :?:

05 nov 2006 15:57

volgens de gaat het lampje ook branden bij te hete olie

05 nov 2006 15:58

...dat is dus niet goed, bij stationair draaien hoort de druk (als de olie op temp. is) rond de 1 druck aan te geven (misschien zelfs tussen 0 en 1). Volgens mij is je druck dus te hoog.

Mvg,

Gerko

05 nov 2006 16:03

dit wijst dan toch op een verstopping

05 nov 2006 16:12

2 zaken:
- temperatuur, die te hoog kan worden als de olie de oliekoeler voorin niet bereikt door kapotte thermostaat en waardoor lampje aan zou kunnen gaan
- druk, die volgens de meteraanwijzing bij stationair inderdaad te hoog is.

Beide zaken hebben in dit verband niets met elkaar te maken. Een thermostaat die niet opent zorgt wel voor een hogere temp. maar niet voor een hogere druk, er is dan beslist géén sprake van verstopping :idea:

Zou de zender en de meter laten controleren door het aansluiten van een externe geijkte oliedrukmeter. Er is hier wel iemand die een foto kan laten zien hoe dat in de praktijk in zijn werk gaat :!: :P
Plaats een reactie