Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Terugslagklep in 930/10 204 pk nodig ?

06 nov 2006 20:26

Is het nodig om in het gemodificeerd filterhuis (met de 6 stalen pijpjes) van een SC, 930/10 204 pk motor toch nog een terugslagklepje te monteren ? Of hebben die geen last meer van backfires ?
Meningen zijn hierover namelijk nogal verdeeld.
Kwaad zal het wel niet kunnen, maar als het overbodig is.......

Bedankt voor het advies, Eric.

06 nov 2006 22:28

Hoi,

Het zou zo moeten zijn dat bij deze versie de kans op het kapot gaan van het luchfilterhuis bij een backfire minder is dan bij de voorgaande versie(s), echter het blijft mogelijk. Lijkt mij dus een goedkope verzekering, zelf heb ik de popoffvalve wel ingebouwd en nog geen backfire gehad. Het geeft mij echter wel een gerust gevoel.

Succes,



Dit is het....
http://www.pelicanparts.com/catalog/sho ... 5.htm#item
....en zo zet je hem erin
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... _valve.htm
Laatst bijgewerkt door hoek0201 op 23 okt 2009 16:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Terugslagklep in 930/10 204 pk nodig ?

07 nov 2006 13:23

PeteRS schreef:Is het nodig om in het gemodificeerd filterhuis (met de 6 stalen pijpjes) van een SC, 930/10 204 pk motor toch nog een terugslagklepje te monteren ? Of hebben die geen last meer van backfires ?
Meningen zijn hierover namelijk nogal verdeeld.
Kwaad zal het wel niet kunnen, maar als het overbodig is.......

Bedankt voor het advies, Eric.


Ik heb wel een backfire gehad en het filterhuis is toen gedemonteerd, gelijmd en weer gemonteerd. Voor ongeveer dezelfde prijs had ik bij een Porsche specialist een filterhuis met klep gehad, bleek later.
Plaats een reactie