Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

k27 7200

03 jun 2004 23:15

Eerst maar even zeggen dat ik helemaal verslaafd ben geraakt aan mijn 930 :D wat een auto.

Ik heb een k27 7200 quickspool gekocht om de turbolag er een beetje uit te krijgen, maar begin nu toch te twijfelen. De turbolag heeft toch zo zijn charme en hoort nu eenmaal bij de P maar beter repons is ook wel leuk. Oftewel origineel laten of niet :?:

Help me :wink: met voor en nadelen please

Re: k27 7200

04 jun 2004 12:06

usual schreef:Ik heb een k27 7200 quickspool gekocht om de turbolag er een beetje uit te krijgen


Help me (de a-techniker) even opweg met wat dat nou voor ding is.

Verder denk ik dat een turbo idd zijn charme moet hebben van die enorme schop (vaak ook wel gevaarlijk, mits in verkeerde handen) in je rug net ff voorbij de 3000 toeren.

Maar daaronder heb ik een turbo altijd maar een tamme rakker gevonden, met een nieuwe turbo heb ik geen ervaring.

04 jun 2004 13:05

heb je ook nog andere items veranderd van je motor of alleen de turbo ?

ik heb de kkk27 7200 er ook onder zitten, en vind het een stuk fijner dan met de orginele turbo, daar vind ik van, dat je veel te lang moet wachten totdat de turbo er in komt zetten. met de k27 komt ie er nog harder in zetten(maar dat komt door de 1 bar turbodrukveer in de wastegate, die ik erin heb zitten) en eerder. ander voordeel is weer wat extra pk's (in combinatie met een goede intercooler oa Ruf,Kokeln.)

wil je toch nog de lag behouden ga dan voor kkk29, dan heb je meer vermogen, grotere bang bij volle boost. vergt wel een andere manier van omgaan met je versnellingen als je een beetje snel wilt blijven doorrijden op de openbare wegen, waar je eigenlijk te weinig toeren maakt om met zo'n turbo(k29) te rijden. als je dan een beetje wilt doorrijden zal je hem altijd boven de 3500 toeren moeten houden.

maar goed vind je dat de turbo er te vroeg in komt en het gevoel van de big bang weg is, zet er dan een 1 bar turbodruk veer in, dan heb je dat gevoel zo weer terug. wil je niet constant op 1 bar draaien kan je er ook een regelbare turbodruk set op laten zetten. dan kan je af en toe de druk wat opschroeven wanneer je echt wilt knallen, en als je normaal rijd dan zet je hem weer op 0.7 bar. maar ja wanneer rij je nou normaal met een 930 :) :)

04 jun 2004 18:43

wat ik heb begrepen is dat de k27 7200 standaard in de opvolger van de 930 zit

ik heb de turbo er nog niet inzitten, ze is helemaal standaard verder (1986 145k). waar ik bang voor ben geworden is omdat alles zo snel went en als ik de turbo vervang het einde niet meer in zicht is, idd een kokeln intercooler 1 bar spring nieuwe headers enz enz

een regelbare turbodruk set klinkt zeer interessant, zo kun je jezelf nog aardig in de hand houden (drukte regen enz) heeft iemand daar links van/ ervaring mee?

zoals beloofd een pic (maak later nog een uitgebreide fotoserie)

Afbeelding
(click voor groter)

04 jun 2004 19:25

Betere turbo lader? :shock: Altijd doen.

Regelbare turbo druk regelaar in je interieur, leuk om interessant mee te doen maar in de praktijk gebruik je hem niet.

Zelf heb ik hem wel in mijn auto. Zat er al in, en is wel makkelijk als je je vrouw de auto meegeeft. :lol:

04 jun 2004 19:42

Renntech schreef:Betere turbo lader? :shock: Altijd doen.


kijk dat wilde ik nou horen :D helemaal als het van jou komt :wink:

oh ja, je weet het nog maar jij gaat hem er in zetten :twisted:

04 jun 2004 21:56

usual schreef:
Renntech schreef:Betere turbo lader? :shock: Altijd doen.

kijk dat wilde ik nou horen :D helemaal als het van jou komt :wink:
oh ja, je weet het nog maar jij gaat hem er in zetten :twisted:

Hahaha, maak maar een afspraak, want hij is drukjes ;)

05 jun 2004 7:37

:D :D :D :D :D :D :D

En ik ga binnekort ook weer es aan zen bel hangen :twisted: ... Koppelingkje en RS flywheel aub ... :wink:

Dirk
:wink:

koppeling

05 jun 2004 12:06

8) Wat is het voordeel om zo'n RS vliegwiel te nemen :?: .

05 jun 2004 12:14

Een RS (lichter) vliegwiel is een mooie manier van tunen, wel een dure en grote ingreep.

Draait natuurlijk makkelijker rond.

05 jun 2004 21:22

Een 911 met een lichter RS vliegwiel reageert sneller op gasgeven.
Hij pakt sneller op tijdens de acceleratie maar gaat bij stationair draaien een lichte ratel geven vanuit de versnellingsbak. Echter is dit niet hinderlijk.

Re: koppeling

05 jun 2004 22:10

Gizmo schreef:8) Wat is het voordeel om zo'n RS vliegwiel te nemen :?: .


Just for the racy feeling ...

En als ze em dan toch uit mekaar hebbe ...

Dirk
:wink:

kosten

06 jun 2004 1:20

8) Wat kost zo'n vliegwiel dirkie, ik ga waarschijnlijk begin volgend jaar mijn koppeling vervangen.

06 jun 2004 1:39

ik vind dit wel een erg mooie conversie

Afbeelding

de turbo en de intercooler uit een c2 op een 930

Afbeelding

de condenser komt uit een 944, zo blijven alle upgrades porsche

Re: kosten

06 jun 2004 10:46

Gizmo schreef:8) Wat kost zo'n vliegwiel dirkie, ik ga waarschijnlijk begin volgend jaar mijn koppeling vervangen.


Erwin heeft het me verteld 2 weken terug... maar ben het eigenlijk al weer vergeten :roll: ... koppeling was rond de 1100 € all in ... vliegwiel ben k vergeten ....

Earth to Steenwijk ... plse come in ... :?: :?: :wink:

Dirk
:wink:

Re: kosten

06 jun 2004 11:07

dirkie schreef:Earth to Steenwijk ... plse come in ... :?: :?: :wink:



Koppeling vernieuwen 964 C2 : € 995.- incl. alles.
964 C4 met twee-massa vliegwiel : € 1100.-

Meerprijs RS vliegwiel is € 750.-

Het is namelijk niet alleen het vliegwiel dat dan vervangen moet worden.
Ook moet er een duurdere koppelingsplaat gemonteerd worden, ander druklager en geleidebus, starterkrans, bouten en toplager.

Re: kosten

06 jun 2004 11:19

Renntech schreef:
dirkie schreef:Earth to Steenwijk ... plse come in ... :?: :?: :wink:



Koppeling vernieuwen 964 C2 : € 995.- incl. alles.
964 C4 met twee-massa vliegwiel : € 1100.-

Meerprijs RS vliegwiel is € 750.-

Het is namelijk niet alleen het vliegwiel dat dan vervangen moet worden.
Ook moet er een duurdere koppelingsplaat gemonteerd worden, ander druklager en geleidebus, starterkrans, bouten en toplager.


Kijk es aan ...
Wil eea dan ook zeggen dat deze ietsie beter bestand is tegen het "extra" koppel en vermogensgeweld ... ff terugdenken ... najaar ... revisie ... snelle nokken ... grotere injectors ... Lm220 kit ... cup en katbypass ... K&N ... en wie weet wat nog allemaal :wink: :lol: :lol: remap van de chip uiteraard ...

Of ....... ga ik dan beter voor een "sport-koppeling" ...

Earth weer back to Steenwijk ... :wink:

Dirk
:wink:

06 jun 2004 11:28

Geen sportkoppeling monteren.

Ik monteer bij snellere motoren vaak een speciale drukgroep en plaat. Met een kleine meerprijs moet rekening gehouden worden. ( ong. € 125.-)

Kan zeker 600 pk en 600 nm hebben en gaat niet zo zwaar als een sportkoppeling.

06 jun 2004 11:37

Renntech schreef:


Kan zeker 600 pk en 600 nm hebben en gaat niet zo zwaar als een sportkoppeling.


Daar heb ik "effe" genoeg aan ... :wink:

Mooi

06 jun 2004 11:48

:lol: Eigenlijk niet goed om dit te weten, maar wel iets wat we dan gaan doen :wink: . Een betere plaat en drukgroep, en kleine tuning ineen.

Kan gelukkig nog even sparen.
Plaats een reactie