Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
12 nov 2006 14:44
Ik bezit een 911 carrera 3.2 van 1989. Kan deze auto uitgerust worden met stuurbekrachtiging?
Een enkele keer wordt dit type aangeboden met stuurbekrachtiging.
12 nov 2006 15:11
Die enkele keer dat je dat in een advertentie ziet hebben ze vaak ook ABS en traction control

Oftewel gewoon een erg onzorgvuldige advertentie.
Maar mis je de stuurbekrachtiging dan? Het zal vast wel mogelijk zijn het stuurhuis incl. de s.b. pomp van een 964 te monteren, maar of er iemand ervaring mee heeft weet ik niet.
12 nov 2006 15:43
Hmm...moet wel mogelijk zijn, maar wat is de prijs hé...Misschien een vraagje voor onze forumtechnieker => Renntech
12 nov 2006 23:59
Een 3.2 Carrera is nooit af fabriek geleverd met stuurbekrachtiging.
Bij de meeste 3.2 Carrera's mis je dit ook totaal niet. Ook al zijn er uitzonderingen. Af en toe rijdt ik een 3.2 die zo zwaar stuurt ( verkeerde uitlijn afstelling? ) dat je een stuurbekrachtiging zou wensen.
Wij kunnen een (elektrisch/ hydraulische) stuurbekrachtiging monteren op een 911 van voor 1990
15 nov 2006 16:09
Bedankt voor de reactie's.
Het is mij wel duidelijk. Het blijft dus spierballenwerk bij het (in) parkeren.
Voor de rest heb je inderdaad geen Stuurbekrachting nodig.
17 nov 2006 15:51
zonder spierballen:
drift lesje volgen bij Erwin, dan slip je de 911 zo in dat parkeer gat... geen spierballen nodig... haha (en als het fout gaat heeft ie handel... geintje).
Hans
17 nov 2006 22:43
tsauq schreef:Bedankt voor de reactie's.
Het is mij wel duidelijk. Het blijft dus spierballenwerk bij het (in) parkeren.
Voor de rest heb je inderdaad geen Stuurbekrachting nodig.
toch denk ik dat erwin bedoelt dat warschijnlijk met afstellen en uitlijnen en misschien wel uitwegen een veel beter resultaat te behalen is.
robert
25 nov 2006 21:57
Heb eens een horen vertellen ( van Porsche rijder) dat er stuurstangen zijn met een kogelgewricht, en dat dit opmerkelijk lichter zou sturen.
Verder weet ik niet waar ze te koop zijn en of het waar is.
Misschien dat er nu iemand waarbij het lampje gaat branden, en jou verder kan helpen.
Als het zo is lijkt het mij ook geen dure investering.
25 nov 2006 23:42
cabrio wim schreef:Heb eens een horen vertellen ( van Porsche rijder) dat er stuurstangen zijn met een kogelgewricht, en dat dit opmerkelijk lichter zou sturen.
Verder weet ik niet waar ze te koop zijn en of het waar is.
Je bedoelt hiermee de spoorstangen van een 911 Turbo die binnen en buiten een kogel heeft waar de niet turbomodellen aan de binnenkant van de spoorstang een rubber koppeling heeft.
Dit heeft niks te maken met lichter sturen, wel met meer stuurprecisie