Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

hoog toerental

13 nov 2006 16:56

ik weet dat dit probleem al wel eens aangehaald is op dit forum, maar echt een duidelijk antwoord heb ik nog niet gelezen .
mijn porsche 911sc draait met koude motor tussen de 2 en 3000t
zeker 5 min daarna zakt hij als ik mijn gaspedaal eens heb ingeduwd, weet iemand hiervan het probleem alvast bedankt.

Re: hoog toerental

13 nov 2006 22:38

paul911sc schreef:ik weet dat dit probleem al wel eens aangehaald is op dit forum, maar echt een duidelijk antwoord heb ik nog niet gelezen .
mijn porsche 911sc draait met koude motor tussen de 2 en 3000t
zeker 5 min daarna zakt hij als ik mijn gaspedaal eens heb ingeduwd, weet iemand hiervan het probleem alvast bedankt.


Bij mijn 944 turbo was het de stationairschakelaar die deze klacht veroorzaakte. Wellicht bij jou ook het probleem?

13 nov 2006 23:31

Ga daar maar niet naar zoeken Paul, een SC heeft geen stationairschakelaar.

Heb je ondertussen de extra luchtschuif al gevonden :roll:

hoog toerental

14 nov 2006 16:03

neen ik heb die extra luchtschuif nog niet gevonden .Waar zit die ergens?

14 nov 2006 16:45

Een SC heeft ook geen stappenmotor, daar kan het dus ook niet aan liggen. Als Horn dit maar niet leest.

14 nov 2006 20:48

Als je de extra luchtschijf eraf haald dan zit er aan het eind een groote stift en aan de andere kant een kleinere stift, die kan je heen en weer bewegen zodat het toerental hoger of lager wordt alleen de tijd gaat evenredig mee.
Wij hebben daar een speciaal tool voor.

Geluk er mee

14 nov 2006 21:03

Mischien te simpel gedacht,(ben ook maar een leek) maar kan het de automatische choke zijn :?: :?: :idea:
Mijn ex liep ook bij koude motor iets harder dan bij warme motor,en heb ook wel eens een auto gereden met handchoke(geen porsche).

15 nov 2006 10:18

Luchtschuif zit aan de rechter zijkant van de spin (injectie setup) in de buurt bij middelste rechter bougie. Haal de schuif er ns af (2 slangen los stekkertje er af). Als de motor koud is moet de schuif dicht zijn (kun je er niet door heen kijken) en warm klapt de schuif naar boven open, of net andersom.. ben dat ff kwijt.. Meestal gewoon defect en dus even langs renntech voor een nieuwe.. Controleer ook even of de schuif uberhaupt wel spanning krijgt.
Voila!

hoog toerental

16 nov 2006 9:13

bedankt voor de uitleg nu weet ik waar ze zich bevind
Plaats een reactie