Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
16 nov 2006 16:39
Vraagje: heeft er iemand ervaring met het inbouwen van een 2.7 motor in een porsche boxster uit 1997 waar oorspronkelijk een 2.5 motor in zat?
Zo ja, wat zijn de problemen waar je tegenaan loopt etc? Alvast bedankt!
16 nov 2006 17:59
klok&klepel opmerking; meen ooit van jeroen914 iets te hebben gelezen over een gaskabel
16 nov 2006 19:57
als je er toch een andere motor in hangt kun je volgens mij net zo goed voor de 3.2 gaan, de 2e hands prijzen van die motoren zullen vast niet zo ver uit elkaar liggen
16 nov 2006 22:04
dank je, ik kon het zo snel even niet vinden
17 nov 2006 11:30
ben al blij dat ik een 2.7 op de kop kon tikken, niet te krijgen bijna gebruikte boxster motoren.... wat is er met de gaskabel dan?
18 nov 2006 9:33
klik even op de oranje lettertjes
20 nov 2006 14:55
klik even op de oranje lettertjes Wink
om zo op een ander topic terecht te komen wat je zelf gestart bent
oww ennuh bastiaan.. het verbaast me een btje dat rob je nog niet op de vingers getikt heeft.. maar ehhh boxter kan echt niet
21 nov 2006 14:10
tsja, voor een beetje fatsoenlijke 911 moet ik nog een krantenwijkje erbij nemen ben ik bang
)
21 nov 2006 14:22
welkom bastiaan
pas eens uw profiel aan , tis met een S tussen .
22 nov 2006 0:40
bastiaan schreef:tsja, voor een beetje fatsoenlijke 911 moet ik nog een krantenwijkje erbij nemen ben ik bang
)
Haha dat was de insteek ook niet, er staat hier ook gewoon een Boxster op het terrein.. maar die van jou mist een s en dat is niet omdat het geen 3.2 is
22 nov 2006 2:20
roenkie schreef:... er staat hier ook gewoon een Boxster op het terrein.. maar die van jou mist een s en dat is niet omdat het geen 3.2 is
Zou dat kwartje wel vallen bij Bastiaan
22 nov 2006 9:48
Hahaha, lastig hoor, geen automatische spellingscontrole...
24 nov 2006 14:32
Geloof niet dat de spellingscontrole je geholpen had:
U hebt gezocht op boxster:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige
Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de
zoekinstructies
07 jan 2007 15:04
Er zitten wat verschillen in de uitlaatsystemen, het zou aardig zijn de komplete uitlaat erbij te hebben met alle bevestigingsbeugels en dergelijke. Het is ook leuker met de 2.7 DME kast, al zal het wel mogelijk zijn het injectiesysteem geheel 2.5 te houden, dat systeem werkt bijvoorbeeld ook op een 3.4 van een 996. Of dat aan te raden is is een andere kwestie. Nieuwere wagens/motoren hebben een electronisch gaspedaal, waarschijnlijk heb je die dan ook nodig.
Een fabrieks 3.2 ruilmotor blijft onder de € 7400.00 in de btw. Die motoren zijn geheel kompleet/inbouwklaar echter zonder vliegwiel/koppelomvormer en airco-compressor. Met de leverancier inruil van een 2.5 motor overleggen, misschien kom je er zo uit.
Groet,
Brian
www.karrera.nl
08 jan 2007 0:37
Je had natuurlijk ook een 944 S2 of turbo cab kunnen kopen voor dat geld, dan heb je een 3.0 of een 2.5 turbo................................................................................................................................................................................................................................................................
Nee, effe zonder flauwekul,
Smaken verschillen altijd, maar ik heb de boxster ook gereden en je kan aan mijn avatar natuurlijk al zien waar mijn voorkeur naar uit gaat.
Is het niet wat zonde van het geld om dit soort modificaties door te voeren? (alhoewel ik zelf ook graag knutsel) Gewoon inruilen voor een 2.7 is dan toch voordeliger of heb ik het nu helemaal mis?
10 jan 2007 10:47
Kijk eens op amerikaanse boxster fora. Daar staat wel het een en ander geschreven over dit soort verbouwingen.
rse schreef:Je had natuurlijk ook een 944 S2 of turbo cab kunnen kopen voor dat geld, dan heb je een 3.0 of een 2.5 turbo?
Sorry, maar een 944 is toch een totaal ander soort auto dan een 986? (hoef ik hopelijk niet te beargumenteren
) Dan lijkt me een 914 met 6 cylinder een redelijker vergelijk.
Grtz. Boxi
10 jan 2007 14:18
boxi schreef:Sorry, maar een 944 is toch een totaal ander soort auto dan een 986? (hoef ik hopelijk niet te beargumenteren
) Dan lijkt me een 914 met 6 cylinder een redelijker vergelijk.
Grtz. Boxi
Whaha,
Je hebt duidelijk nog nooit een turbo of S2 gereden, want dat loopt m.i. beter dan de eerste generatie boxster. Ik heb er diverse keren in gereden (de boxster) en om te beginnen paste ik er niet in omdat je het stuur niet in hoogte kon verstellen en ik vond hem wat "onscherp" wat motorkarakteristiek t.o.v. mijn huidige S2 en ook toenmalige turbo die ik had, die bruter van hun plek gaan.
Ter verduidelijking: Ik wil niemand met een boxster op zijn ziel trappen of de auto afkraken, alleen mijn wagen is het niet helemaal.
En ga de 944's S2 en turbo nou niet vergelijken met 914's. Dat is echt een andere generatie auto's. Als je het over acceleratie en top hebt doen de laatste 944's niks onder voor een boxster in de cijfers en wat betreft gevoel lijken ze zeker sneller te zijn.
Laatst bijgewerkt door
rse op 13 jan 2007 13:52, in totaal 1 keer bewerkt.
10 jan 2007 18:53
rse schreef:En ga de 944's S2 en turbo alsjeblieft niet vergelijken met 914's
lijkt me idd geen goed plan (voor jou)
10 jan 2007 21:43
Jeroen 914: Die "quote' die je maakt lijkt misschien een oordeel maar is het zeker niet. De vergelijking gaat m.i. net zo mank als met een 911 uit de jaren zeventig of zestig. Ook de 914 stamt uit de jaren 70 en de 944 midden jaren tachtig en zelfs nog begin jaren 90.
Verder: Zescilinder middenmotor versus 4 cilinder voorin, moet ik nog even doorgaan................Die twee lijken in de verste verte niet op elkaar, dat bedoel ik er mee te zeggen. De 914's die ik laatst bij renntech zag staan vond ik erg leuke wagens, maar ze neigen toch echt meer naar de klassieke auto's dan een 944. Die reken ik nog tot de redelijke moderne ontwerpen en moeten toch echt nog tien of vijftien jaar door om richting klassieker te komen.
Alleen de opmerking die hierboven werd gemaakt dat je een 944 eerder met een 914 moet vergelijken dan met een boxster kan ik helemaal niet plaatsen. Productiejaren van 944's en boxsters liggen ook veel dichter bij elkaar dan t.o.v. de 914 (944S2 en turbo begin jaren negentig gestopt, boxster (laat) medio jaren negentig gekomen)
Ik heb zelf nog nooit een 914 gereden dus kan er geen zinnig woord over zeggen. prestaties e.d. ken ik ook niet.
Ik had alleen de boxster even met de late 944's vergeleken omdat die op papier ongeveer dezelfde prestaties leveren en ik vind dat de 944's dat in praktijk beter voelbaar op de weg zetten dan de vroege boxster.
10 jan 2007 21:58
Ik had alleen de boxster even met de late 944's vergeleken omdat die op papier ongeveer dezelfde prestaties leveren en ik vind dat de 944's dat in praktijk beter voelbaar op de weg zetten dan de vroege boxster.
Dat kun je dus ook vertalen als: de boxster levert dezelfde prestaties met een beter comfort
10 jan 2007 22:04
roenkie schreef:Ik had alleen de boxster even met de late 944's vergeleken omdat die op papier ongeveer dezelfde prestaties leveren en ik vind dat de 944's dat in praktijk beter voelbaar op de weg zetten dan de vroege boxster.
Dat kun je dus ook vertalen als: de boxster levert dezelfde prestaties met een beter comfort
Dat kan.
(is waarschijnlijk nog waar ook en daarom is ie minder leuk..................vind ik dan, he voordat ik WEER op iemand zijn tenen sta.)
10 jan 2007 23:44
Ik kan me voorstellen dat je in een rechte lijn denkt minder fun te hebben met een boxster. Wanneer we over bochtige binnenwegen of over cirquitgebruik spreken is de boxster een fenomenale rijmachine. Door zijn middenmotor en doordat porsche niet stil heeft gezeten in de afgelopen 10 jaar zal hij een bochtig stuk weg veel sneller afwerken dan een 944.
Hiermee wil ik de 944 niet afschrijven maar alleen aangeven dat je in beide auto's veel fun kunt hebben, alleen wel op een andere manier.
Er zijn nog wat fundementele verschillen tussen deze 2 auto's waardoor ik ze toch onvergelijkbaar vind:
- moderne vs. klassiekere looks.
- middenmotor vs. motor voorin.
- 6 cylinder boxer vs. 4 cylinder lijnmotor
- leeftijd / onderhoudskosten.
- aanschafprijs
Kort samengevat spreken beide auto's dus een heel andere doelgroep aan volgens mij.
10 jan 2007 23:53
Logisch verhaal.
Daarom rijden we hier (gelukkig maar) ook allemaal net weer iets andere porkers.
11 jan 2007 17:19
rse schreef:Voor de duidelijkheid bedoelde ik dat een Boxster qua opzet misschien meer verwantschap vertoont met een 914/6. Middenmotor, soort van cabrio enz.
rse schreef:boxi schreef:Je had natuurlijk ook een 944 S2 of turbo cab kunnen kopen voor dat geld, dan heb je een 3.0 of een 2.5 turbo................................................................................................................................................................................................................................................................
Nee, effe zonder flauwekul,
Smaken verschillen altijd, maar ik heb de boxster ook gereden en je kan aan mijn avatar natuurlijk al zien waar mijn voorkeur naar uit gaat.
(begin zeurmodus Boxi) Inderdaad heb ik nog nooit in een 944 gereden, begrijp alleen niet dat het onderwerp 944 moet terugkomen in een topic waarin iemand een serieuze vraag stelt over de serie 986. (En natuurlijk wordt de 986 weer gebashed). Maar goed, zal wel aan mij liggen
(einde zeurmodus Boxi)
Grtz. Boxi
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.