Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
20 nov 2006 22:26
Heeft iemand van jullie ervaring met:
1) het demonteren van het voledige inlaatsysteem, dus inclusief het inlaat
spruitstuk? Kan dit zonder de motor in zijn geheel uit te bouwen?
2) het demonteren van de oliedruksensor (om O-ring) te vervangen?
CJ
21 nov 2006 5:54
CJ schreef:1) het demonteren van het voledige inlaatsysteem, dus inclusief het inlaat
spruitstuk? Kan dit zonder de motor in zijn geheel uit te bouwen?
waarom eindeloos tobben? de motor/bak heb je er zo ondervandaan...
21 nov 2006 6:05
Jeroen914 schreef:waarom eindeloos tobben? de motor/bak heb je er zo ondervandaan...
Voor degenen die altijd met hun elfjes omprutsen misschien wel Jeroen, maar er zijn er ook genoeg waarvoor het geen dagelijkse bezigheid is en die willen dit zoveel mogenlijk vermijden
Er zullen vast wel een paar tips en tricks komen de komende tijd. Helaas kan ik je geen zinvolle tips geven
21 nov 2006 9:57
Goede morgen,
Inlaatgedeelte uitbouwen lukt goed met ingebouwde motor. Maar, gaat het alleen om het uit- en inbouwen van de oliedrukgever? Daar hoeft zelfs het inlaatgedeelte niet voor worden uitgebouwd.
Dat gaat zo ook wel.
Succes,
Ronald.
21 nov 2006 14:09
yohanv schreef:Voor degenen die altijd met hun elfjes omprutsen misschien wel Jeroen, maar er zijn er ook genoeg waarvoor het geen dagelijkse bezigheid is en die willen dit zoveel mogenlijk vermijden
dan zou ik niet weten waarom je wel zelf het inlaatsysteem zou kunnen/willen uitbouwen
maar als Ronald zegt dat het goed te doen is, geloof ik dat meteen
21 nov 2006 17:36
Ik wil dat gedeelte uitbouwen om het goed schoon te maken (en misschien te spuiten). Daarbij moet er een O-ring vervangen worden van de druksensor. Dat gaat dan makkelijker en in 1 moeite door. Tevens denk ik erover om de alle rubber mountings te vervangen voor silicone exemplaren. En dan moet het zaakje er ook vanaf.
Ik wil niiet beginnen aan motor eruit halen aangezien ik geen brug ter beschikking heb. (lijkt me een goede reden
)
CJ
21 nov 2006 18:07
Ronald heeft als voordeel dat hij precies weet waar alles zit en het waarschijnlijk met z'n ogen dicht kan doen
Leuk hoor, dat soort klusjes
Als je klaar bent en het ziet er weer helemaal netjes uit heb je wel eer van je werk
Ik weet niet of je dat al van plan was, maar ik zou dan de ventilator en het ventilatorhuis ook ook meteen doen
21 nov 2006 18:13
@ Jeroen
Tuurlijk, eigenlijk is het plan om de ventilator, samen met de remklauwen
te laten poedercoaten.
Ben nu nog 3 weken in opleiding, daarna weer wat meer tijd, dus ben nu info aan het inwinnen.
CJ
21 nov 2006 18:23
als je de ventilator laat poedercoaten, hou dat goed erg in de dikte van de laklaag
als die te dik is, loopt de ventilator aan in het huis
21 nov 2006 18:28
OK GOEIE TIP!!
CJ
21 nov 2006 21:12
Jeroen914 schreef:als je de ventilator laat poedercoaten, hou dat goed erg in de dikte van de laklaag
als die te dik is, loopt de ventilator aan in het huis
Wattie te dik is slijt er zo van af; op die manier sluit de fan heeel strak aan en dat is voor de werking optimaal
(hoe meer ruimte hoe minder airflow/druk).
Nu ben ik ook geen gyneacoloog en zou om die reden ook de hele inlaat rimram demonteren. Mooie gelegenheid om de injectoren, luchtmassameter etc mooi te reinigen.
21 nov 2006 22:41
Bij een inspuiter weet ik het niet, maar bij carb. Is het een heel geklooi om de moertjes tussen de ventilator los te krijgen, laat staan weer fatsoenlijk vast te zetten.
ik zou het blok eronderuit halen.
Als je toch gaat poedercoaten, neem an ook gelijk de beplating mee die rondom de motor geschroefd zit.
Die is meestal ook behoorlijk aangetast.
22 nov 2006 2:26
lindemans schreef:Wattie te dik is slijt er zo van af
en dan zie je meteen niets meer van al je noeste arbeid
enzoals René zegt, je kan meteen een heleboel andere details ook meteen mee nemen (bv. ook in de motorruimte)
uitbouwen van de motor is echt niet zo veel moeite of gecompliceerd
met een fatsoenlijke krik, wat as steuntjes en een 'meubel rollertje' kom je een heel eind
22 nov 2006 2:31
Jeroen914 schreef:uitbouwen van de motor is echt niet zo veel moeite of gecompliceerd
met een fatsoenlijke krik, wat as steuntjes en een 'meubel rollertje' kom je een heel eind
.... en 'n uurtje of vier aan tijd
22 nov 2006 2:41
moet volgens mij wel sneller kunnen
22 nov 2006 2:45
Jeroen914 schreef:moet volgens mij wel sneller kunnen
.... tuurlijk
22 nov 2006 12:48
Op het forum van Pelican Parts maken ze er daarna een gewoonte van om in de motorruimte te gaan zitten en een foto te laten maken
22 nov 2006 21:43
vergeet vooral dat 'meubelrollertje' niet
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.