Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
24 nov 2006 23:10
Ik heb vandaag mijn 911 laten taxeren. ( prima taxatie overigens) echter we kwamen er achter dat het orginele motornummer verdwenen is en vervangen voor ATT 684. Volgens taxateur is dit een ruil of revisiemotor.
iemand al eens gehoord van een att nummer?
graag julie reactie. Motor is wel van het goede type 930/20 3.2 auto is van bouwjaar 1987
hoor graag van julie
24 nov 2006 23:38
In het duits kan dit natuurlijk Aus Tausch Teil betekenen.
Heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
Meestal staat er dan ATM , Aus Tausch Motor ,zie je veel bij de 996 advertentie's op Mobile.de
25 nov 2006 0:04
Hmmm, zou kunnen, er staat mij iets bij dat het hier om een ruilmotor zou gaan. zou mooi zijn als ik er dan ook nog achter kan komen waar en wanneer.
25 nov 2006 13:58
Die code suggereert wel dat het een ruilmotor is via een officieel Porsche kanaal.
Dat staat toch beter dan een auto met gewoon een andere motor gebruikt uit een andere auto.
Zou wel benieuwd zijn over het wanneer en waarom, maar mij zou het niet storen.
25 nov 2006 14:55
Is idd een nummer van een ruilmotor.
Die eerste AT is idd van Austausch. Die laatste kan van Teil zijn.
Die AT ben ik almeer tegen gekomen bij wagens die ik in duitsland gekocht heb.
Het is zoals Lindemans zegt dat het duidelijk is dat de motor geruild is door het merk zelf en niet "rechtstreeks" uit een slopertje komt en er door Jan met de pet er is ingelegd
25 nov 2006 23:23
Bedankt, allemaal. als dit zo is heeft het zeker geen nadelige invloed op de waarde van de auto, en kan ik dus ook naar alle waarschijnlijkheid achter de rede komen van de vervanging. als iemand nog meer aanvullingen heeft hoor ik het graag.