Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Is er een verschil in aantal lambdasondes?

26 nov 2006 19:05

En dit tot betrekking een 996 van '00 en een 996 van '01. Waarom vraag ik dit? Zie dit...

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 9&start=50

26 nov 2006 19:11

Tegenwoordig wordt er een lambdasonde voor een eentje achter de katalysator geplaatst. In het geval van 2 katalysatoren heb je dan dus 4 lambdasondes. De eerste moet een andere waarde aangeven dan de tweede, en anders gaat het motormanagement de boel aanpassen tot de gewenste waarde wordt bereikt.

26 nov 2006 23:40

Bij mijn weten heeft een 996 altijd al een lambdasonde voor en één na de katalysator gehad. :shock:

27 nov 2006 0:22

maurice schreef:Bij mijn weten heeft een 996 altijd al een lambdasonde voor en één na de katalysator gehad. :shock:

Heb je het altijd verkeerd geweten :shock: :lol:

27 nov 2006 14:21

Renntech schreef:
maurice schreef:Bij mijn weten heeft een 996 altijd al een lambdasonde voor en één na de katalysator gehad. :shock:

Heb je het altijd verkeerd geweten :shock: :lol:

Weer wat geleerd 8)

27 nov 2006 17:55

ik dacht dat alleen de usa versies 4 lambdasondes hadden i.v.m andere emissie eisen. als je in pet kijkt zie je er ook 4 zowel bij boxster/996

27 nov 2006 21:50

porscherob schreef:ik dacht dat alleen de usa versies 4 lambdasondes hadden i.v.m andere emissie eisen. als je in pet kijkt zie je er ook 4 zowel bij boxster/996

Daar was ook mijn conclusie op gebaseerd. Niet alleen het PET maar ook diverse andere werkplaatshandboeken spreken over een sonde voor en na de kat. Ook de paar 996-en die ik op de brug heb zien staan hadden allemaal een dubbele sonde.
Maar guru Erwin heeft gesproken dus die zal het wel weten :wink:

28 nov 2006 18:19

Voor alle "gurus" onder jullie :idea:
Afbeelding

28 nov 2006 22:44

Van den Berg schreef:Voor alle "gurus" onder jullie :idea:

Yep goed gezien. Ik bewaar hem :wink:

Overigens wil ik me geen guru noemen hoor ook al spreek ik aardig Indonesisch :scratch:
Dat is net het mooie van het forum. Je leert iedere keer weer nieuwe dingen die zo vanzelfsprekend leken :wink:
Plaats een reactie