Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

SSI vandaag geleverd...

10 dec 2006 12:06

Vandaag werd het SSI uitlaatsysteem geleverd met de Dansk sportuilaat,
de uitlaatpijpen zijn iets te lang, deze worden maat gezaagd. Ben benieuwd voor de sound :lol:
Nu de moter eruit is maken we van de gelegenheid gebruik om de dichtingen van de kleppendeksels te vervangen.
Eveneens worden er O-ringetjes van de RS gemonteerd, vervangen van de verwarmingslangen.....en alles wat nodig is.

Hier wat pics



http://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=22875
http://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=22876
http://www.porscheforum.nl/album/album_thumbnail.php?pic_id=22877
http://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=22878
Laatst bijgewerkt door porsche1973s op 10 dec 2006 12:32, in totaal 2 keer bewerkt.

10 dec 2006 12:12

O ja en gisteren mijn cad II afgewerkte schroeven voor de motorbeplating.

10 dec 2006 12:21

Wauuww 8)

ziet er iig al lekker uit, en ik betwijfel niet dat het ook zo zal klinken. Probeer hier anders een geluidfragmentje van je uitlaat te posten (ik ben er wel benieuwd na :D ) :wink:

10 dec 2006 13:28

Mooi! Dan gaat het bij mij ook gelijk kriebelen :wink:

10 dec 2006 14:08

Mooi materiaal :thumleft:

10 dec 2006 14:13

ziet er top uit,

robert

10 dec 2006 22:12

8)

Vooral die eindemper is mega goed! My favorite.

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

10 dec 2006 23:00

Ziet er erg mooi uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat maar dat zal er zeker naar zijn.

11 dec 2006 1:11

Schitterend spul, ziet er 'strak' uit en het geluid zal ongetwijfeld ook heel erg mooi zijn, ik heb er bij mijn targa zeer zeker geen spijt van! :D
Laatst bijgewerkt door MetalGreen911SC op 11 dec 2006 11:35, in totaal 1 keer bewerkt.

11 dec 2006 11:34

inderdaad schitterend, was dit ook al van plan om die RSR einddemper te steken maar dan onder een 2.7 targa van 75,

wil ook wel eens het geluid horen van die RSR-muffler :wink:

11 dec 2006 13:32

Afbeelding

hmm, ziet er een '73 motor er toch heel anders uit dan de mijne van 72!

Ben niet zo technisch, maar wat is dat zwarte ding met die schoepen bovenop??? :?

11 dec 2006 13:40

outletvalve schreef:[maar wat is dat zwarte ding met die schoepen bovenop??? :?



Turbo... :lol: :cry: :lol:

11 dec 2006 13:50

ome piet schreef:Turbo... :lol: :cry: :lol:


wist niet dat een 73s een zo'n "turbo"had. :wink:
Maar als ik in zijn album kijk zie ik een 911E. dus ik snap het allemaal niet meer.

11 dec 2006 14:29

Staat daar een flattnose in de achtergrond :?:

11 dec 2006 20:21

het is een CIS systeem dat erop zit en die "turbo" is gewoon een blower en dient voor de chauffage

11 dec 2006 21:03

911-lover schreef:Staat daar een flattnose in de achtergrond :?:


Nee, als je goed kijkt zie je net het begin van de ronding van de koplamp.

12 dec 2006 17:43

Ik twijfelde (daar ik idd niet zeker was) vandaar dat ik het als vraag stelde :wink:

12 dec 2006 19:44

911-lover schreef:Ik twijfelde (daar ik idd niet zeker was) ....


Da's meestal zo bij twijfelen... :wink:

13 dec 2006 2:01

Vraag komt maar niet, daarom ik maar:
Wa kost dat / via wie / waar ?

13 dec 2006 11:26

KEV-911 schreef:het is een CIS systeem dat erop zit en die "turbo" is gewoon een blower en dient voor de chauffage


Wat is een "CIS" systeem ?

13 dec 2006 11:59

Porsche heeft rond 73 een aantal systemen gebruikt om benzine-luchtmengsel te mengen en in uw motor te krijgen.

1 de carburator
2 MFI of de mechanische injectie
3 CIS of de k-jetronic

13 dec 2006 13:33

outletvalve schreef:Wat is een "CIS" systeem ?


CIS staat voor "continuous injection system".
Het is een soort van klep die opengaat met behulp van een veer wanneer een bepaalde druk wordt bereikt. Het is dus geen electronisch systeem, maar nog steeds mechanische injectie die hier gebruik maakt van electronisch gestuurde sensoren. (dat in tegenstelling to MFI "mech. fuel injection" die elders gebruikt werd op de 'E' en 'S')

Deze Bosch K-jetronic werd volgens mij toegepast in de US modellen van de 911T, die dan ook 10pk meer leverden (140pk) met deze injectie dan de ROW 911T die het met de zenith 40 TIN tripple-choke carbs moest doen.

Nou ja, 'moest'.... klinkt best lekker hoor, zo'n 911T met carbs :wink:

13 dec 2006 13:47

gaaf hoor! Heb ook al zitten kijken naar zo'n Dansk-geval. Waarom heb je voor de duurdere verchroomde gekozen en niet voor de soewarte?

Misschien dat ik er volgend jaar ook maar zo'n gevalletje onder ga zetten. Blijft leuk natuurlijk, herrie maken... ;-)

Benieuwd iig ook naar hoe het er uit ziet (hoe ver de pijpen uitsteken) en naar het geluid uiteraard...
Plaats een reactie