Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Grote diam. slang bovenop olieresv. (r. helf vat)

11 dec 2006 14:39

Weet iemand waar deze slang voor is (olieretour?)?

De slang vertoont bij mijn 964 scheurtjes als je hem dichtknijpt. Ook bij de aansluiting op de olietank zitten er scheurtjes.

Weet iemand waar deze slang naar toe gaat ( :-) motorruimte) en of je de slang kan vervangen zonder de motor te verwijderen.

11 dec 2006 14:54

fototje? er bij?

wellicht de slang van de carterventilatie

11 dec 2006 15:36

Volgens de PET zijn alle slangen bovenop de olie tank alleen maar van de carterventilatie.

11 dec 2006 16:11

Afbeelding

11 dec 2006 19:59

Afbeelding

welke precies?\

robert

linkje

Re: Grote diam. slang bovenop olieresv. (r. helf vat)

11 dec 2006 20:02

MyFirst964 schreef:... en of je de slang kan vervangen zonder de motor te verwijderen.

.... volgens mij kunnen al die slangen vervangen worden zonder de motor uit te bouwen :idea:

Als je toch aan de gang gaat :arrow: vervang ze dan allemaal (die aan de olie-tank zitten)...

Deze slangen worden poreus door de jaren heen - doordat de stalen bewapening van de slangen gaat corroderen :shock:

11 dec 2006 21:15

Deze ontluchtingslang (van 41,25 incl.btw) kan redelijk eenvoudig vervangen worden.

11 dec 2006 21:21

als je de overige slangen verwijderd en of vervangt, let op de draaiende delen, wellicht een dood doener, maar na aanschaf van mijn p was dit niet gedaan omdat een beugeltje was weggeroest. Zat een slijtplek op 1 van de slangen die een aandrijf as raakte

weet nie of dat bij de 964 ook het geval kan zijn.

bij de slang van de carter ontluchting in iedergeval niet

succes
Plaats een reactie