Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
29 dec 2006 18:04
Wie kan mij helpen?
Mijn 964C4uit 89 start goed, loopt redelijk normaal stationair. Ik kan er ook normaal mee wegrijden maar vrij snel houdt de motor plotseling heel erg in. De motor loopt wel nod stationair, slaat dus niet af. Dan kan ik weer een stukje rijden, houdt weer in enz. Ik las iets over de DME relais. deze heb ik vervangen maar dat helpt niets.
Alvast bedankt,
René
29 dec 2006 18:14
Hang 'm eens aan de
HAMER bij 'n Porsche-dealer of specialist
.... heb zomaar 'n flauw vermoeden dat het je lambda-sonde kan zijn
29 dec 2006 18:16
Olaf schreef:.... heb zomaar 'n flauw vermoeden dat het je lambda-sonde kan zijn
Waar heb ik dit eerder gelezen?
29 dec 2006 18:22
Kun je de lamda sonde testen, gewoon een nieuwe kopen (prijs?) of moet de auto aan de computer gehangen worden?
René
Olaf: heb jij dit probleem ook gehad?
29 dec 2006 18:55
Nu wel! Ik zal die LMM eens een schoonmaakbeurt geven. Heeft iemand dit al eens bij een 964 gedaan?
René
29 dec 2006 18:56
René2 schreef:Kun je de lamda sonde testen, gewoon een nieuwe kopen (prijs?) of moet de auto aan de computer gehangen worden?
ik en nog vele andere 964 bezitters hebben dit als eens meegemaakt ... ik zeg overigens niet dat dat het is .... vandaar de suggestie om 'm aan de HAMER te hangen ... die geeft exact weer wat voor storingen zich hebben voorgedaan
.... en vandaar uit verder(e) actie ondernemen
29 dec 2006 19:00
Dat kinkt leuk maar als je auto niet echt goed rijdt, of bijna helemaal niet, is rijden naar den P garage lastig. Of kan dit bij een willekeurig Bosch Service Center?
30 dec 2006 0:43
René2 schreef:Wie kan mij helpen?
Mijn 964C4uit 89 start goed, loopt redelijk normaal stationair. Ik kan er ook normaal mee wegrijden maar vrij snel houdt de motor plotseling heel erg in. De motor loopt wel nod stationair, slaat dus niet af. Dan kan ik weer een stukje rijden, houdt weer in enz. Ik las iets over de DME relais. deze heb ik vervangen maar dat helpt niets.
Alvast bedankt,
René
Ik wil wel meedenken, maar jouw verhaaltje is niet erg compleet.
Ik wil zelf altijd graag weten wanneer jij het voor het eerst ontdekt hebt en hoevaak dat voorkwam bijvoorbeeld.
En je schrijft , dan kan ik weer een stukje rijden en houdt dan weer in....
Als de benzinepomp opbrengst niet genoeg is geeft de motor ook dit als resultaat...misschien eens de benzinedruk laten meten.
Het kan ook zijn dat de benzine pomp wel druk en flow genoeg levert maar dat het benzinedrukregelaar defect is gegaan en alle druk via de retour de tank in laat lopen.
Het kan zoveel zijn, maar ik zou eerst dit bovenstaande meten en natuurlijk het motormanagment uit laten lezen met de Bosch tester.
Je kunt niet naar de dealer of specialist rijden?....dan vragen of ze de auto willen ophalen als je zelf geen mogelijkheden hebt.
Erwin.
30 dec 2006 3:46
Erwin.
Het probleem is pas sinds een paar dagen. Ik ging een stukje rijden en de auto reed al een beetje schokkerig. Ik dacht koude motor, laatste tijd erg weinig met de P gereden. Na een paar km hield de auto plots abrupt stil, alsof de benzine toevoer of ontsteking stops. De motor sloeg neit af. Na een korte tijd (10-20 sec) kon ik weer rijden. Na weer een paar minuten probleemloos rijden weer hetzelfde. Op de terugweg zelfde probleem. De rit was ongeveer 5 km. Vandaag dus een DME relais gehaald maar dit loste niets op. Wellicht ook goed om te weten dat mijn auto (nog) buiten staat.
Ik hoop dat dit voldoende info is.
De Bosch garage zit heel dichtbij dus ik kan daar wel naartoe strompelen.
René
30 dec 2006 8:13
was de auto nat?ik had de zelfde klachten en dat was alleen bij regen.
bij mij was het dus de lamdasonde.
gr anton964
30 dec 2006 11:00
Zou dat dan bij een warme uitlaat niet over moeten zijn? Of werkt dat niet zo?
René
30 dec 2006 11:45
René2 schreef:Zou dat dan bij een warme uitlaat niet over moeten zijn?
Nee, uit
eigen ervaring.
31 jan 2007 0:34
Ik snap er niks meer van.
Iemand op het forum opperde dat de LMM wel eens het probleem kon zijn. Ik dat apparaat eruit gesloopt maar zag er niets aan. Wegens het slecht weer de LMM een aantal weken binnen laten liggen maar vandaag weer gemonteerd. Wat mij achetaf opviel was dat de slagenklem van de LMM eigenlijk best los zat, maar volgens mij niet zo los dat er valse lucht werd aangezogen.
Anyway. Hij loopt weer als een trein en geen enkel hikje!
Ik heb nog niet echt ver gereden (durf ik nog niet) maar het ziet er veel belovend uit.
René
31 jan 2007 0:53
Misschien toch valse lucht....
Ik hoop het voor je valt het toch allemaal mee...
mvgr.
Roi
31 jan 2007 10:56
Ik hoop het ook. Dat zou wel een hele goedkope reparatie zijn
René
31 jan 2007 11:21
draai de slangenklem weer los en ga rijden?
anton964
31 jan 2007 13:02
Weet niet of je het met elkaar kunt vergelijken, maar wij hebben het gehad met een 3.0 sc targa en KJ-Tronic, kwam stotterend en knallend aangereden, bleef nog net stationair draaien. Oorzaak poreuse slang rechts op de motor, vernieuwd en probleem weg.
31 jan 2007 15:22
bougiekabels?
31 jan 2007 19:40
Motor verloren
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.