Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
11 jan 2007 13:41
Ik ben op zoek naar een P 911/964
Nu staat er een op internet met een tik in de motor.
Wat zou die tik in de motor kunnen zijn. Men heeft het er over dat er metaal vijlsel in de olie zat.
Ik acht mij zelf handig genoeg om een motor uit elkaar te halen ( ook weer in elkaar natuurlijk
)
Alvast bedankt voor de reacties.
11 jan 2007 13:49
Is niks mee aan de hand, kun je gerust kopen dat ding...
Wat voor een antwoord had je nu verwacht op basis van zo'n vraag.....
metaalvijlsel in de olie, en waar komt dat vandaan?
enig advise wat ik je zou geven, prijs bieden op basis van complete motorrevisie......
11 jan 2007 14:08
Wat mag/kan en complete revisie gaan kosten?
11 jan 2007 14:16
laten doen 10:000
Revisie / ruilblok met inlevering oude 5000 a 6000
Als het goed heb, zo niet dan komt er zo wel een reachtie denk ik
11 jan 2007 14:23
MvdL schreef:Wat mag/kan en complete revisie gaan kosten?
Het enige wat je daarop kan zeggen is een bedrag tussen de 5000 en 15000 (?). Metaal in de olie? Kan betekenen dat een lager is uitgelopen, krukas stuk? olie pomp? Een tik in de motor? Kleppen krom. enz.. enz..
11 jan 2007 14:35
Wel netjes om te vermelden in de advertentie, heb wel eens anders gehoord
11 jan 2007 14:52
Een tik in de motor is natuurlijk al verdacht al zal niemand hier kunnen vertellen wat het is zonder het gehoord te hebben.
Veel verontrustender is het metaalvijlsel in de olie.
Dat betekent in zijn algemeenheid dat er flinke interne schade is. Wat denk je dat al dat vijlsel aanricht in een motor? Lagers, nokkenassen en dergelijke zullen waarschijnlijk sporen van groeven vertonen. Oliekanalen kunnen zijn dichtgeslipt. Kettingen en ketting geleiders beschadigen.... En zo kan ik nog wel even door gaan.
11 jan 2007 15:25
Gebruik ook eens de onvolprezen, maar soms wat onderschatte ZOEK functie
Dan vind je bijvoorbeeld
deze reactie in een draadje wat waarschijnlijk ook voor jou interessant is
11 jan 2007 18:00
Duidelijk! Laten staan dus!
11 jan 2007 18:06
klant van mij heeft revisie 996 3,4 blok gehad,
kostte rond de 12000 euro
11 jan 2007 18:26
Paul van Engelen schreef:Gebruik ook eens de onvolprezen, maar soms wat onderschatte
ZOEK functie :idea:
11 jan 2007 18:55
F@RGO schreef:klant van mij heeft revisie 996 3,4 blok gehad,
kostte rond de 12000 euro
Dacht dat die allemaal vervangen werden aan een veel lagere prijs, tenminste tot voor kort.
11 jan 2007 19:31
MvdL schreef:Ik ben op zoek naar een P 911/964
Nu staat er een op internet met een tik in de motor.
Wat zou die tik in de motor kunnen zijn. Men heeft het er over dat er metaal vijlsel in de olie zat.
Ik acht mij zelf handig genoeg om een motor uit elkaar te halen ( ook weer in elkaar natuurlijk
)
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik denk,dat als jij jezelf handig genoeg acht om de motor in en uit elkaar te kunnen bouwen,dat je ook wel weet waar de tik vandaan komt.
11 jan 2007 19:43
wolf schreef: ..... aan een veel lagere prijs ....
Zeg Wolf, dit klinkt niet als een typische Amsterdammer
Of ligt er ook nog een Amsterdam ten zuiden van onze grens met Belgie
11 jan 2007 19:50
MvdL schreef:Ik ben op zoek naar een P 911/964
Nu staat er een op internet met een tik in de motor.
Wat zou die tik in de motor kunnen zijn. Men heeft het er over dat er metaal vijlsel in de olie zat.
Ik acht mij zelf handig genoeg om een motor uit elkaar te halen ( ook weer in elkaar natuurlijk
)
Alvast bedankt voor de reacties.
Staat bij van Kessel in Deurne zeker?
voor 12.950 nou neem maar van mij aan dat je daar nooit een redelijke 964 voor koopt tel er voor de zekerheid op zijn minst
maar een motorrevisie bij . en natuurlijk veel vrije tijd als je het zelf wil gaan doen
11 jan 2007 21:33
Paul van Engelen schreef:wolf schreef: ..... aan een veel lagere prijs ....
Zeg Wolf, dit klinkt niet als een typische Amsterdammer
Of ligt er ook nog een Amsterdam ten zuiden van onze grens met Belgie
Ach, soms goesting aan het mooie Vlaams
11 jan 2007 21:50
een tik in de moter is idd een probleem metdat metaal in de olie zou op een veel groter probleem kunnen duiden.
Voor de revisie ik zou 10K plus schatten je weet nooit wat je tegen komt, groeven in de krukas en nokas dat word al een dure aan gelegenheid.
Denk dat een P revisie wel wat anders is dan een bmw 6 cilinder og iest dergelijks.
Heb zelf ook wel chevy V8 , een Fiat 2 cil gedaan maar de P is wel wat anders,
robert
12 jan 2007 0:10
mijn vader heeft na een stukje rijden op Zandvoort ineens een tik in de motor van zijn 993 gekregen.
Het bleek gewoon een hydraulische klepstoter. Omdat niet bepaald kon worden welke het was zijn ze allemaal aan een kant vervangen.
De auto loopt weer als een zonnetje. En voor 10x minder dan een volledige revisie.
Maar het kan dus ook iets veel ergers zijn, mvaak moeilijk te bepalen wat de tik veroorzaakt, zeker omdat je niet weet onder wat voor omstandigheden het begonnen is.
12 jan 2007 0:51
Behalve een "tikje" zit er ook metaalvijlsel in de olie dus een serieus probleem.
Misschien is een gebruikt blok van een betrouwbaar adres een oplossing?
Of gelijk een goede kopen...
12 jan 2007 1:34
Paul Broere schreef:....Het bleek gewoon een hydraulische klepstoter.
Even voor de overcompleetheid, een 964 heeft geen hydraulische klepstoters, zou vervelend zijn dat ie er naar ging zoeken en dan concludeerd dat het vijlsel de klepstoters wel moeten zijn
Roi
12 jan 2007 8:35
addie schreef:MvdL schreef:Ik ben op zoek naar een P 911/964
Nu staat er een op internet met een tik in de motor.
Wat zou die tik in de motor kunnen zijn. Men heeft het er over dat er metaal vijlsel in de olie zat.
Ik acht mij zelf handig genoeg om een motor uit elkaar te halen ( ook weer in elkaar natuurlijk
)
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik denk,dat als jij jezelf handig genoeg acht om de motor in en uit elkaar te kunnen bouwen,dat je ook wel weet waar de tik vandaan komt.
Hij is goed.....
12 jan 2007 14:03
MvdL als nieuw topic i.p.v. nieuw bericht schreef:Bedankt voor de reacties.
Ik redeneerde als volgt.
Bij deze P weet ik dat de motor gedaan moet worden. En.... als de prijs er naar zou zijn weet ik wel dat ik dan voorlopig geen omkijken heb naar de motor
Als ik een P koop met goed lopende motor, blijft het altijd afwachten wat de motor in de loop der tijd zal doen. Die P heeft dan al de nodige KM's op de teller.
Een bij AKK blijft de motor die KM's houden.
http://www.albertweb.de/Sonderposten/Motoren.htm
993 motor met weinig km's heb je gelijk wat meer pk-tjes.
12 jan 2007 15:45
Helemaal goed geredeneerd m.b.t. de motor, alleen moet de rest van de wagen natuurlijk niet "bagger" zijn want dan gaat het nog aardig wat kosten.
En dan heb je natuurlijk ook nog veel liefhebbers die alles "origineel" willen hebben en houden (chassisnr., versnellingsbaknr en motornr). In hun ogen is de auto dan minderwaard dan met originele onderdelen. Persoonlijk maakt mij het niet uit als het maar goed is.
Roi
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.