Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
13 jan 2007 16:32
Mijn 3.0 SC heeft een probleem bij koudstart nl. het toerental is te hoog maar zakt wel zodra de motor warm wordt. Wanneer het contact afgezet wordt en opnieuw gestart (terwijl de motor nog warm is) is er geen probleem. Indien hij dan lange tijd weer stil staat duikt het probleem weer op. Ook bij het rijden is dit probleem al opgedoken.
Heeft er iemand een idee waar dit aan kan liggen? Koudestartverstuiver van de K-Jetronic? Iets met het membraan van de warmloopregelaar?
Alle info is welkom!
Alvast bedankt,
Ward
13 jan 2007 17:45
Richting 2000 toeren bij koude start is normaal volgens mij. Heeft mijn SC ook. Zakt bij mij al vrij snel naar rond 15 a 1600.
13 jan 2007 18:02
3 liter-man schreef:Richting 2000 toeren bij koude start is normaal volgens mij. Heeft mijn SC ook. Zakt bij mij al vrij snel naar rond 15 a 1600.
Heb gisteren een 3.0.sc koud gestart, en draaide niet meer dan 1200 trm.
Vind 2000 wel wat aan de hoge kant, ik denk dat het met de koudloopregeling te maken heeft.
13 jan 2007 18:05
Wat ik raar vind is dat het soms gebeurd bij het rijden? Dus wanneer ik van het gas af ga, dat het ralenti toerental rond 2000rpm blijft "hangen"...
13 jan 2007 18:16
Url schreef:Wat ik raar vind is dat het soms gebeurd bij het rijden? Dus wanneer ik van het gas af ga, dat het ralenti toerental rond 2000rpm blijft "hangen"...
Heb je alles gekontroleerd zoals gasveer zijkant kj tronic, of vacuumleidingen.
19 feb 2007 11:26
Vacuumleidingen etc. zijn gecontroleerd een aantal weken geleden maar toch heb ik soms nog een probleem bij het rijden wanneer de motor koud is.
De wagen start perfect koud, toerental rond 1200 met uitschieters nr 1600rpm
Wanneer ik dan begin te rijden kan het zijn dat wanneer ik de koppeling in trap tijdens het rijden (of bij stilstand of bij schakelen), dat het toerental niet terugvalt nr +- 1000rpm maar soms zelfs rond de 2000 rpm blijft hangen.
Dit duurt +- 15min (waarschijnlijk totdat de motor warm is dus) en dan reageert de wagen perfect + juiste ralenti.
Is dit de koudstartinjector die teveel inspuit? Waar kan deze geregeld worden?
Alvast bedankt!
Ward
21 feb 2007 17:14
Niemand een idee?
Gisteravond was het trouwens erger. Bij het starten was het toerental normaal +-1200rpm, toen beginnen rijden en telkens wanneer ik schakel lijkt het alsof "iets" gas bijgeeft. Bijgevolg is het toerental dus ook te hoog op ralenti (tss 1600 en 2300 rpm meestal)
Dit gaat uiteindelijk weg wanneer de wagen warm wordt dus ook gisteren maar nadat ik goed doorgereden had gedurende 45min. kwam dit probleem terug! En ergers dan tevoren! Dus weer het ralenti toerental richting 2500rpm terwijl de motor warm was! (En de koudstart injector dus niet werkt?)
Kan er mij iemand de juiste werking van die Koud start injectie uitleggen bij CIS motoren? Met name de regeling hoe de motor weet dat er benzine ingespoten moet worden? (bimetaal of iets dergelijks?)
Alvast bedankt!
21 feb 2007 18:36
Ja ik zit ook al te wachten.
Meestal komen ze met de meest krankzinnige opmerkingen.
Ik kan je wel verder helpen hoor.
Mail me maar.
21 feb 2007 18:44
Sorry Elven je weet aardig hoe het werkt, maar daar zit het probleem niet.
21 feb 2007 19:56
Elven...
groot gelijk.
21 feb 2007 20:03
Eric sc schreef:Ik kan je wel verder helpen hoor.
Mail me maar.
Waarom niet gewoon openbaar
21 feb 2007 20:05
Misschien bang dat hij ook een foutje maakt, of wij mogen niks bijleren
21 feb 2007 20:20
Ik had van Eric SC niets anders verwacht als je de vroegere reacties leest
Eric SC schreef:Ik denk dat je even moet langs rijden bij iemand die er een beetje verstand van heeft.
Ik weet niet waar je woont anders kan ik je wel helpen.
Eric SC schreef:En ik vind ook dat Erwin het forum gebruikt om klanten te krijgen.
(of gooi ik nu water in het vuur)
Hij geeft namelijk wel advies aan mensen die vervolgens er dan niet uitkomen, en dan schrijft hij dat hij er wel naar wilt kijken.
Met het gevolg dat het gerepareerd wordt met een factuur er bij.
Dus dat vind ik ook een soort van verkapte reclame.
Eric SC schreef:Knoei maar verder.
Eric SC schreef:Als je er geen verstand van heb moet je ook geen hulp vragen, maar direkt door naar Pon.
Ik heb wel de software en interface zoals de hammer.
21 feb 2007 20:46
Jongens nu kappen met jullie gezeik.
Url heeft een probleem met zijn auto. Kan iemand hem helpen?
21 feb 2007 21:02
Hij heeft zijn uitleg over de extra luchtschijf weg gehaald. Want zoals hij het verteld werk de schijf niet, al zou de veer stuk zou wezen dan gaat de schijf toch dicht.(die veer gaat nooit stuk eerder het verwarmings elementje)
Als je iemand wil helpen moet je wel iets neer zetten waar je wat me kan.
(geen onzin) Want als je een probleem heb en je weet zelf niet hoe het werkt dan zoek je al een ongeluk, laat staan dat er een paar dome dingen geschreven worden.
Ik wil die jongen best helpen met alle liefde.
Dit heb ik al eerder geschreven.
21 feb 2007 22:37
Ik ben vergeten om nog uitleg te geven over het openbaar.
Ik had de software op mijn homepage gezet om jullie te helpen MAAR
tweedagen later werd ik gebeld door>>>>>>>>> met de mededeling
dat ik (vriendelijk-met klem) het moest verwijderen.
Na dat >>>>>>>> met mijn ....... had gesproken heb ik niets meer vernomen.
Dus ik doe alles hobbymatig en wil er geen geld of diensten voor hebben.
(lees dit even goed >>>>>> voor dat je weer beld)
Kijk comentaar leveren kan iedereen alleen je moet het wel kunnen onderbouwen.
21 feb 2007 22:44
allemaal goed en wel ,maar wat is het nu ???
21 feb 2007 22:58
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=11119
Misschien heb je hier wat aan, lezen kan geen kwaad
22 feb 2007 11:57
Hmmm vreemde manier van reageren op dit forum? Ik ben niet helemaal mee maar kom ... Geen idee hoe mijn probleemomschrijving leidt tot deze replies...
Toch bedankt voor diegenen die ontopic reageren
24 feb 2007 16:10
Hoe kan je besluiten indien het probleem gelinkt is aan de warmloopregelaar of aan de extra luchtschuif?
Wat zijn de verschillende symptomen indien één van deze 2 defect is?
24 feb 2007 16:25
Hoi Url, even een vraagje, dit probleem is dat ineens gekomen of is het geleidelijk aan gekomen. (even het galopperen ter zijde)
Dit vraag ik omdat ik denk dat er nog iets anders loos is.
De toeren gaan steeds verder omhoog, ik denk op den duur dat je kabel onder aan de versnellingsbak vast gedrukt word door het koppelen. Boven dat schanierpunt van de gas loopt je kop.kabel en als je koppelt spant die aan en werkt het scharnierpunt niet. (klemt deze vast)
Blijf je motor ook veel toeren houden als de koppeling vrij is, want je schreef: als ik van het gas ga blijft het toerental hangen, druk je opdat moment je koppeling in??
02 mei 2007 16:22
Status Update:
Ongeveer een maand geleden is de luchtschuif vervangen en sindsdien heb ik het probleem tijdens het rijden niet meer. Waarschijnlijk bleef de auto schuif dus te lang open staan (probleem met de interne weerstand oid.?)
Nu rijdt mijn SC perfect wanneer hij warm is, enkel negatief punt momenteel is nog het zoekerig gedrag in toerental wanneer de motor koud is. Ik denk dat deze schuif niet altijd goed opengaat maar met zelf gas bij te geven en een beetje gevoel tijdens de eerste kilometers kan ik het probleem zelf verhelpen ( Tijdens de wintermaanden zal dit waarschijnlijk wel moeilijker worden!)
Daarom ga ik dit nog eens aankaarten bij Speedservice wanneer ik volgende keer langsga maar momenteel kan ik er dus perfect mee leven!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.