Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
16 jan 2007 22:04
Klopt het dat je bij boxster 986 van '97 geen distributieriem hoeft te vervangen. Maw heeft ketting ipv riem?
Thanks!
16 jan 2007 22:10
@Patrick: echte auto's hebben geen distributieriem, maar een serieuze ketting zonder gedonder met regelmatig vervangen.
Kijk naar BMW, Mercedes, Porsche - allemaal alleen de echte modellen
Wel wat duurder maar dan heb je ook wat
16 jan 2007 22:13
Paul van Engelen schreef:@Patrick: echte auto's hebben geen distributieriem, maar een serieuze ketting zonder gedonder met regelmatig vervangen.
Kijk naar BMW, Mercedes, Porsche - allemaal alleen de echte modellen
Wel wat duurder maar dan heb je ook wat
Ik volg je Paul !
16 jan 2007 22:16
En nu graag een antwoord dat ook ik begrijp !!
16 jan 2007 22:19
PatrickS schreef:Klopt het dat je bij boxster 986 van '97 geen distributieriem hoeft te vervangen. Maw heeft ketting ipv riem?
KLOPT HELEMAAL
16 jan 2007 22:20
Ik volg je ook Paul!
16 jan 2007 22:21
Thanks Rob !
16 jan 2007 22:21
Foto ter verduidelijking(moest Paul z'n antwoord nog niet duidelijk genoeg zijn
):
(kettingaandrijving, achter op de foto, waar de kettingen op de nokkenastandwielen zitten.)
17 jan 2007 0:46
Gebruik je vergrootglas (net als 's ochtends voor de spiegel...)
17 jan 2007 1:25
Paul van Engelen schreef:@Patrick: echte auto's hebben geen distributieriem, maar een serieuze ketting zonder gedonder met regelmatig vervangen.
Kijk naar BMW, Mercedes, Porsche - allemaal alleen de echte modellen
Wel wat duurder maar dan heb je ook wat
Bij BMW ben ik zeker dat de stelling niet klopt.
Bij mijn diesel zat er idd een ketting , maar bij de 320's , 323's , 325's en 328 die ik gehad heb zaten er toch echt wel een distributieriem in.
En natuurlijk zullen de 968CS en de 951 geen echte P's zijn daar die ook over een distributieriem beschikken
17 jan 2007 8:20
BMW is kort overgestapt van ketting op riem, maar had daar zo veel ellende mee (motoren waarvan de riem het begaf vóór de vervangingsinterval, dus garantiewerk) dat BMW al snel weer terug ging naar ketting.
17 jan 2007 10:21
Kbetaal €24,89 voor het vervangen van de riem....en k laat hem jaarlijks vervangen, beter voorkomen..........
17 jan 2007 10:48
WB schreef:Kbetaal €24,89 voor het vervangen van de riem....en k laat hem jaarlijks vervangen, beter voorkomen..........
Dan doel jij waarschijnlijk op de belt waarmee de airco enz wordt aangedreven en niet op de distributieriem. Want een nieuwe distributieriem plus arbeidsloon voor het vervangen kost wel wat meer (€ 300 - € 400?).
17 jan 2007 11:54
en dus voor de riem die vooraan op de foto te zien is.......die ketting zie je maar hééél klein achteraan boven op de foto als je die helemaaaaal uitvergroot, dacht ik dus.....om misverstanden te vermijden....
17 jan 2007 14:29
BMW, Mercedes, Porsche & Audi hebben idd allemaal motoren gehad met riem.
17 jan 2007 14:34
en hoeveel km's gaat zo een ketting dan mee?
mijn vader heeft een mercedes vito (ook met ketting btw) en nu op 200d km is die gesprongen (net tijdens het optrekken) met als gevolg de ganse moter om zeep en vito voor de export ....
17 jan 2007 14:38
Er wordt veel gezegd dat ze een autoleven lang meegaan, maar hangt natuurlijk ook af hoe met de motor is omgegaan.
17 jan 2007 15:05
desmett schreef:BMW, Mercedes, Porsche & Audi hebben idd allemaal motoren gehad met riem.
Lang nagedacht,maar een Mercedes met riem
Ben benieuwd wat voor type/model....
17 jan 2007 15:52
Mijn BMW 328i heeft wel degelijk een ketting en met ruim 270.000 op de teller geen enkel probleem.
De riem werd veelal geintroduceerd omdat deze een gewichtsbesparing opleverde en veel minder geluid produceerd.
Wel is een riem onderhoudsgevoeliger. Het is 'rubber' en verouderd vanzelf ongeacht het aantal gereden kilometers.
De kans dat er dan op een gegeven moment een tand afbreekt en je dus problemen krijgt is groter dan met een ketting.
Problemen met een ketting kondigen zich vaak aan doordat de ketting ruimer wordt en niet meer goed op spanning kan worden gehouden. Dat ga je wel horen en een goed monteur is daar wel op gefocussed.
17 jan 2007 16:34
Bij MB zit ik idd verkeerd, die hebben idd nooit riemen gehad. Meestal is het aan te raden om de ketting tussen 250k en 300k te vervangen. Er is een kleine kans op breken, maar een ketting rekt op termijn waardoor je timing dus niet meer exact correct staat.
17 jan 2007 23:35
Samengevat gaat het om de aandrijving van de nokkenas(sen).
Mercedes kent zo'n flut riem, IMHO, dus niet. Heb er 1 gehad van km. 0 t/m 275000 en geen haar op iemands hoofd die dacht aan vervangen.
Maar vooral geen problemen door knappende riemen, ook al worden ze OP TIJD vervangen
BMW heeft blijbaar een uitstapje gemaakt, maar is weer verstandig geworden.
Blijft enkele Porsche modellen; volgens velen is de 911 een 'aparte' Porsche lijn, en die kent ze niet
18 jan 2007 11:28
Een riem moet idd wel regelmatiger vervangen worden, maar als voordeel geldt dan weer dat het vervangen ervan vergeleken met het vervangen van een ketting behoorlijk wat sneller en makkelijker is.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.