Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
16 jan 2007 22:26
Heb Grote beurt gegeven aan mijn Boxster.
Week later staat (digitaal oliepeil) erg laag. Ik kijk onder blok en jawel hoor ....olielekkage. 0,25 ltr bijgevuld en op brug gekeken waar het vandaan kwam. Bleek alles nabij (erachter en onder) Variocam nat te zijn. Heb alles met ontvetter schoongemaakt en sindsdien geen olie meer gelekt. Ook nadat ik flink wat kilometers heb gemaakt.
Weet iemand waar olielek vandaan kan komen???? Ik vermoed dat ik warschijnlik teveel olie heb opgedaan (8,25 ltr). Waar gooit hij olie uit indien teveel ??
16 jan 2007 22:36
Zitten hier alleen betwetertjes of ook mensen die een normaal antwoord kunnen geven op vraag??
By the way: Voel je vooral niet persoonlijk aangesproken
16 jan 2007 22:38
Ben maar een leek, maar als je teveel olie bijvult, zou het kunnen dat hij het teveel uitgooid, dat weet ik niet.
Maar het lijkt me dan niet logisch dat het oliepeil erg laag staat, zou eerder denken dat het dan goed zou moeten staan.
Zomaar een bedenking van een leek
17 jan 2007 0:11
Ik sluit me bij PPP aan, teveel olie wordt er op de meest vreemd eplaatsen uit gegooid, maar dan zal het peil op normaal moeten blijven staan, en niet op " Laag"
blijft dus oppassen voorlopig !!
17 jan 2007 0:24
PatrickS schreef:Zitten hier alleen betwetertjes of ook mensen die een normaal antwoord kunnen geven op vraag??
Patrick, bevestigt de olie-peilstok de indicatie van je digitale oliepeilmeter ? Ik meen hier al eerder gelezen te hebben dat je daar niet blindelings op mag vertrouwen.
17 jan 2007 12:55
Tenzij dat door het teveel aan olie ergens keerringen zijn gaan lekken. Ik zou het idd goed blijven opvolgen.
17 jan 2007 15:55
Als het nu droog blijft zou ik zeker wekelijks of iedere 500 km de olie met de hand blijven peilen.
17 jan 2007 16:01
Laatst bijgewerkt door
wolf op 17 jan 2007 16:02, in totaal 1 keer bewerkt.
17 jan 2007 16:01
Koop je een waterkoker ga je olie lekken.
17 jan 2007 23:59
Thanks!
Ik hou oliepeil even (manueel) goed in de gaten.
18 jan 2007 0:16
waarom doe je een grote beurt zelf?is niet goed als je hem nog eens wilt verkopen volgens mij en helemaal niet als je er ook nog teveel olie in doet.hij perst het er op de slechtste plaats van je motor uit kering of pakking.zal wel een revisie worden.lekker goedkoop zelf beurten geven.
anton964
18 jan 2007 1:11
nou, nou wat een drama allemaal meteen zeg
"zal wel een revisie worden"???
Annyway, wellicht heeft het filter niet goed aan gezeten en heeft hij daar wat gelekt? Heeft zich misschien nu wat "gezet" en zit nu dicht?
Ik ken de boxster veders trouwens niet, dus ik weet niet of het filter in de buurt zit waar je de olie heb zien hangen?
18 jan 2007 11:15
Vind de reacties idd ook een beetje overdreven: revisie, slecht voor verkoop (wsl geen Porschestempel in het onderhoudsboekje, imo mooi, maar zegt ook niet alles over een wagen). Als je een beetje verstand van zaken hebt, zijn die zaken best doenbaar en een goede manier om je wagen wat beter te kennen.