Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
22 jan 2007 16:32
Dit kesrt verlof heb ik onderhoud aan mijn 964 uitgevoerd:
-nieuwe verdelerkappen & rotors
-nieuwe riemen
Het reinigen van de inlaatspruitstukken, gasklephuis.
Verder zijn er wat dingen gespoten; de fan met behuizing en al het plastic.
Na assemblage wil hij nu niet meer starten. Hij krijgt wel benzine (das te ruiken), maar starten ho maar.
Alle bougiekabels zijn goed gemonteerd (gecheckt).
Heeft een van jullie een klou waar ik aan kan denken?
Misschien doet het er toe. De wagen heeft dus ongeveer 6-8 weken schuin opgekrikt gestaan. Kan het zijn dat ie verzopen is?
CJ (die eigenlijk stiekem een beetje wanhopig is)
22 jan 2007 17:14
Ik wil nu niet zeiken, maar als je er geen verstand van hebt laat het dan een specialist doen. het is altijd achteraf huilen en vaak goedkoop wordt dan weer duurkoop. Misschien dat Erwin van Renntech je op weg kan helpen
22 jan 2007 17:17
hallo
het zal dan denk ik tocht in de verdelerkappen zitten al kan hier weinig misgaan.hoever heb je de boel bij de gasklep losgehad?
ik zou alles wat je hebt gedaan nog eens even goed chekken.
heb je nog stekkers las gehad? bijvoorbeeld van de stappen motor ofzo?
dit zijn vaak kleine dingen die je vergeten bent dat je het hebt gedaan?
gr anton964
22 jan 2007 17:28
CJ schreef:-nieuwe verdelerkappen & rotors
-nieuwe riemen
Hij krijgt wel benzine (das te ruiken), maar starten ho maar.
Snap dat je wanhopig bent, maar wij kunnen van hieruit niet zien wat je allemaal los hebt gehaald en wat je weer vast hebt gezet
Heb je ook het riempje van de dubbele ontsteking vervangen
Weet je zeker dat je wel vonken krijgt op de bougies
Sluit me 'n beetje bij Gizmo aan ..... hoeveel denk uiteindelijk uitgespaard te hebben als dit akkefietje is opgelost
of op het moment dat je de Porsche met ongestempeld boekje of ontbrekende rekeningen gaat verkopen
Ik heb best wel veel respect voor mensen die zelf aan hun Porsche kunnen en willen sleutelen - maar er zijn grensen
Enige wat ik zo kan bedenken is om je 11je aan de hamer te hangen - en te kijken of deze 'n storing geeft die de oorzaak van het geheel kan zijn
22 jan 2007 17:47
Hoi, als je de getande riem(pjes) hebt vevongen ,toch wel gedacht aan dat ie op dezelde tijd (positie) staat, T,is maar een ideetje,m. v. gr. Mr. Guzzi.
22 jan 2007 19:34
CJ schreef:Misschien doet het er toe. De wagen heeft dus ongeveer 6-8 weken schuin opgekrikt gestaan. Kan het zijn dat ie verzopen is?
Moeten we ook niet meer de bergen inrijden.
Verder sluit ik me aan met MR.Guzzi.
Zet alles eens op punt en kijk of de merktekens overeen komen.
22 jan 2007 20:06
Olaf schreef:Heb je ook het riempje van de dubbele ontsteking vervangen
Is dat wel te vervangen.....
......als het goed is zit daar toch een modificatie op
!
Verder sluit ik mij ook wel een beetje bij Gizmo en Olaf aan!
22 jan 2007 20:17
Wat Rob zegt
22 jan 2007 21:25
wolf schreef:Wat Rob zegt
Ben je ziek, Wolf? Koorts? IJlen?
Geen slotje? Geen peace?
En je bent het ook nog
(voor het eerst) met Herbst eens?
Ik ga mij straks nog echt zorgen maken!
22 jan 2007 21:44
Rob Herfst schreef:Is dat wel te vervangen.....
......als het goed is zit daar toch een modificatie op
!
De modificatie is o.a. 'n bijna transparant slangetje (net zoals aan de achterlicht-units zit) ... waardoor het (ik meen) UV wordt afgezogen
Als het onstekingshuis gemodificeerd is staat er 'n teken op - ik meen iets van 'n X of 'n Z
DAAR IS VAST WEL 'N DRAADJE OVER TE VINDEN.
Snaartje moet volgens mij elke 80.000 kkm vervangen worden en bij elke grote beurt gecontroleerd ...
Er bestaan ruil-onstekingshuizen ... maar 'n beetje specialist tovert 'm in een paar uurtjes uit en in elkaar, voorzien van 'n nieuw snaartje
22 jan 2007 21:57
Er staat/stond mij iets bij, dat toen er nog geen modificatie was
(inderdaad dat slangetje; waarvan ik altijd heb gedacht dat die voor een beetje koeling zorgde...... ), dat je inderdaad om de 80.000 km beide verdelers moest vervangen.
Met een gemodificeerde set (dus met slangetje), kon alles wel weer een 200.000 km mee.......
Correct me if I'm wrong!
22 jan 2007 21:57
Ben thuis het geheel nog eens wezen overdenken, en ben inderdaad de timings vergeten goed te zetten. Start nu wel, maar hikt in lage toeren.
Volgende week weer een week. Eerst werken.
Verder wil ik toch wel kwijt dat ik de reacties vrij fors vindt.
Dit is toch juist waar een technische hoek voor is?
Om de mening/advies van iemand anders eens te pijlen, die het misschien ook eens gehad heeft of, het net even uit een andere hoek bekijkt.
Als op alle vragen enkel de specialist het antwoord is...........
Rest mij nog: Bedankt voor de tips!
CJ
22 jan 2007 22:23
CJ schreef:Verder wil ik toch wel kwijt dat ik de reacties vrij fors vindt.
Dit is toch juist waar een technische hoek voor is?
Om de mening/advies van iemand anders eens te pijlen, die het misschien ook eens gehad heeft of, het net even uit een andere hoek bekijkt.
Heb je hier meer......vooral van de niet techneuten.
Blijkbaar geloven ze maar een man (met alle respect) maar begrijpen soms niet dat iemand de techniek van Porsche wilt leren kennen.
Je hebt van je fout geleerd, en we zeggen altijd een ezel stoot......
Succes verder.
22 jan 2007 22:58
cabrio wim schreef:maar begrijpen soms niet dat iemand de techniek van Porsche wilt leren kennen.
Je hebt van je fout geleerd, en we zeggen altijd een ezel stoot......
Net zoals "
Schoenmaker blijf bij je leest" en "
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan".
Met alle respect: niet iedereen heeft dezelfde kwaliteiten en/of interesses.
22 jan 2007 23:44
Olaf schreef:De modificatie is o.a. 'n bijna transparant slangetje (net zoals aan de achterlicht-units zit) ... waardoor het (ik meen) UV wordt afgezogen
UV? of bedoel je soms Ozon?
Niet om je een hak te zetten ofzo maar ik dacht over die modificatie ooit eens gelezen te hebben dat de Ozon die in het onstekingshuis ontstaat tijdens bedrijf de boosdoener was!
23 jan 2007 0:22
volgens lag het ook an de ontwikkeling van ozongas
23 jan 2007 1:37
als je het niet probeert, zal je het ook nooit weten
dus
CJ!
Het reinigen van de inlaatspruitstukken, gasklephuis.
Verder zijn er wat dingen gespoten; de fan met behuizing en al het plastic.
post es wat fotootjes van je huisvlijt
23 jan 2007 8:16
Mooi gedaan CJ!.. en we hebben weer wat geleerd..
23 jan 2007 8:23
Jeroen914 schreef:als je het niet probeert, zal je het ook nooit weten
dus
CJ!
@CJ, een compliment van de forumeikel, dat is niet iedereen gegeven
Wat onderhoud aan mijn wagens betreft, ga ik niet verder dan het maken van een afspraak bij de dealer
23 jan 2007 8:28
Jeroen914 schreef:als je het niet probeert, zal je het ook nooit weten
In de trend van
niet geschoten is altijd mis
23 jan 2007 9:08
CJ schreef:Misschien doet het er toe. De wagen heeft dus ongeveer 6-8 weken schuin opgekrikt gestaan. Kan het zijn dat ie verzopen is?
Ahum, ik hoop niet op de bij de wagen geleverde krik, is namelijk niet echt goed voor je wagen om gedurende zo'n lange periode met een puntlast belast te worden.......
23 jan 2007 9:14
Marcel schreef:Ahum, ik hoop niet op de bij de wagen geleverde krik .......
Hoop ik voor de sleutelaar ook niet ...
zal niet de eerste keer zijn dat 'n auto van de krik afglijdt terwijl er een (amateur)monteur onder ligt
23 jan 2007 10:14
CJ schreef:Ben thuis het geheel nog eens wezen overdenken, en ben inderdaad de timings vergeten goed te zetten. Start nu wel, maar hikt in lage toeren.
Even een kleine waarschuwing: als de verdeler niet goed staat afgesteld, kun je ernstige motorschade oplopen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.