25 jan 2007 18:20
25 jan 2007 18:25
25 jan 2007 19:08
25 jan 2007 19:43
25 jan 2007 19:54
Paul van Engelen schreef:Ook in een automaat zit een koppeling, uiteraard.
De verbinding tussen motor en bak moet gemaakt en verbroken kunnen worden.
Heb je het oliepeil van de automaat al gecontroleerd Volgens het BOEKJE
Bij te laag peil kan de (vloeistof)koppeling de kracht niet overdragen, en schakelt e.e.a. 'raar', dus...
25 jan 2007 19:55
Harley schreef:Balen
Ik ben maar een leek op dit gebied -er zullen zich vast wel een paar techneuten melden zometeen- maar ik zou zeggen; niet meer mee klooien, afspraak maken bij een specialist of PC waar je vertrouwen in hebt en de auto daarheen laten transporteren.
Succes
25 jan 2007 19:57
Thomas Verheijen schreef:aangezien ik je niet verder kan helpen kan ik mss beter niet reageren,
maar iig welkom op dit forum, maar daar zit je ook al even
25 jan 2007 20:25
25 jan 2007 20:45
horn schreef:en de boel resetten? heb ook ooit een tiptronic 964 gehad en toen kreeg ik het advies op een engels forum om de accu los te halen en daarna de tip een half uur goed op zijn staart te trappen. zou de bak mee gereset worden (accu los) en vervolgens 'sneller' ingeregeld.
25 jan 2007 20:59
25 jan 2007 21:03
horn schreef:nee ik had geen probleem. Ik vond hem alleen sloom. en daar ze mij vertelden dat je met het loshalen van je accu 'het brein' van je tip kon resetten, dacht ik dat het wellicht voor jou een oplossing kon zijn. het kost iig niks dus misschien is het de moeite van het proberen waard voordat je hem voor veel geld naar een specialist gaat brengen.
25 jan 2007 21:15
25 jan 2007 21:27
rob964.c4 schreef:de "tip" van paul lijkt mij een goede optie om te bekijken.
Die kan je bijvullen aan de rechterkant van de bak.
als dat het niet is:
heb even voor je gekeken maar misschien dat het uitlaten lezen met de bosch Hammer is misschien wel een idee.
Die kan al 30 codes geven voor fout meldingen
robert
26 jan 2007 4:13
Paul van Engelen schreef:Ook in een automaat zit een koppeling, uiteraard.
26 jan 2007 8:52
26 jan 2007 10:01
Dick schreef:Even een vraag als antwoord op jouw vraag:
Als een Tiptronic bak een probleem heeft moet er toch een lampje gaan branden op het dashboard ? Dit is het het rode lampje welke de pook van je Tiptronic bak moet voorstellen (jaja, voor de dames lijkt het ook op iets anders ).
Als een Tip een storing heeft valt 'tie in "limp home mode" oftwel stapvoets rijden om 'm nog net die trailer op te krijgen...
In het boek van Streather staat e.e.a. beschreven over mogelijke stekkerverbindingen tussen het DME kastej en de Tip computer die beide onder je stoel zitten; deze willen wel eens los gaan of corroderen...
Omdat je DME computer samenwerkt met de Tip comp. zou je wellicht het DME relais kunnen vervangen, of kijk ook eens naar een relais/zekering voor de Tip.
Ben niet echt een specialist op Tip gebied maar bovenstaande zaken zou ik eerst eens zelf bekijken.
Laat nog even weten of er een waarschuwingslampje ging branden..
Succes,
Dick
(ps: weet je zeker dat de Tip bak een keer gereviseerd is ?? )
26 jan 2007 10:11
26 jan 2007 10:26
26 jan 2007 11:22
26 jan 2007 11:49
26 jan 2007 12:04
maurice schreef:Dat je na 12.000 km alweer versleten onderdelen hebt lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
26 jan 2007 16:14
porscherulez schreef:De Tip bak is volgens de specialist gereviseerd, hier heb ik ook een factuur van dik 4500 euro van. Nu ik op de factuur kijk zie ik dat er een reparatie ipv revisie aan de bak is gedaan. Omschrijving:Wegrijkoppeling, koppeling 3e versnelling en achteruit verbrand. Slijtagemateriaal in hydrolisch brein en koppelomvormer aangetroffen. Omvormer voorzien van een nieuwe lockup plaat en naaldlagers. ATF koeler gereinigd. ATF vloeistof afgevuld en filter vervangen. Dit is ongeveer 12.000 km geleden.
26 jan 2007 16:22
26 jan 2007 16:35
ome piet schreef:Ruik ook eens aan de peilstok of de olie verbrand ruikt en strijk er langs met een witte doek,als de olie niet helder is =misse boel
26 jan 2007 16:43