26 jun 2004 14:11
26 jun 2004 14:35
Marjon 928GTS schreef:Om de 928 wat te verwennen, dacht ik ga slick 50 kopen, maar is dat wel zo goed ?? Of zeggen jullie niet doen !!
26 jun 2004 15:32
Marjon 928GTS schreef:Om de 928 wat te verwennen, dacht ik ga slick 50 kopen, maar is dat wel zo goed ?? Of zeggen jullie niet doen !!
26 jun 2004 15:55
horn schreef:(voor de digibeten onder jullie, klik op de oranje 'hier's hierboven )
27 jun 2004 1:05
27 jun 2004 6:40
Shark schreef:Iedereen kan zoeken met Google...
27 jun 2004 7:43
horn schreef:.... en die van een "olie expert"
horn schreef:.... Nutteloze paginavulling dus, waarvoor uiteraard mijn oprechte excuses...
27 jun 2004 10:37
horn schreef:Shark schreef:Iedereen kan zoeken met Google...
Het gaat toch om de info, niet om waar hij vandaan komt?
Een deel van de vragen hier (de ontbrekende 3 kitchenutencils van F Porsche? Waar kan je dit of dat krijgen (schaalmodellen/bouwpaketten van de 930? etc etc) zijn met een beetje handigheid via Google e.d. te beantwoorden. Daar ik weinig tot niets van techniek weet, probeer ik zo mijn steentje bij te dragen. Maar als toch iedereen het kan, is het overbodig om dat nog te doen... Dan had Marjon inderdaad waarschijnlijk zelf de meningen op de diverse forums en die van een "olie expert" allang gelezen. Nutteloze paginavulling dus, waarvoor uiteraard mijn oprechte excuses...
27 jun 2004 21:23
27 jun 2004 22:03
28 jun 2004 9:01
dirkie schreef:Kheb er een motor (Corrado) mee naar de haaien gereden
29 jun 2004 8:25
Shark schreef:Iedereen kan zoeken met Google...
29 jun 2004 9:42
horn schreef:
08 jul 2004 22:30
Adrian 964 goeroe Streather schreef:I do not recommend you use additives to the oil or the fuel in the air-cooled dry sumped engines of a Porsche.
Slick 50 is okay (?) in wet sumped engines. However the chemical contents of the Slick 50 which when mixed with oil causes a deposit to be left on all moving surfaces which in our engines is not just restricted to the engine internals. The oil system of the 964 includes an external oil tank, thermostat, oil cooler system with temperature sensors. These items will also received the same treatment and the operation can be negatively impacted with a chemically bonded teflon type treatment.
Fuel additives are similar. The fuel injectors used in the 964 engine are electronically pulsed open and closed. The operation of this kind of fuel injector can be adversely impacted by the use of additives in the fuel. The only effective cleaning method is to remove them have them cleaned and have the spray pattern checked.
In the end it is a personal decision but I do not recommend the use of oil and fuel additives in the 964 engine.
Ciao,
Adrian
964C4
En Phil Raby (oud editor 911 & Porsche World) die meteen hierna schreef:I agree. I'd be very worried about any form of additive that claims to coat itself to the inside of the engine. How can it differentiate between bearing surfaces and fine oilways, sensors and the like? Far better to use a high-quality engine oil and change it regularly.
Cheers
Phil
09 jul 2004 0:21
horn schreef:Marjon 928GTS schreef:Om de 928 wat te verwennen, dacht ik ga slick 50 kopen, maar is dat wel zo goed ?? Of zeggen jullie niet doen !!
"Niet doen!" zeggen ze hier
"Niet doen!" zeggen ze hier
"Niet doen!" zeggen ze hier
Als je nog meer meningen wil, hoor ik het wel...
Horn volgens mij was het wel duidelijk??
(voor de digibeten onder jullie, klik op de oranje 'hier's hierboven )
09 jul 2004 9:56
horn schreef:In ieder geval de mening van ervaringsdeskundigen.
10 jul 2004 7:10
Shark schreef:dirkie schreef:Kheb er een motor (Corrado) mee naar de haaien gereden
Dirkie, vertel hier eens wat meer over. Ik ben zeer benieuwd
Shark
13 jul 2004 16:08
13 jul 2004 16:13
13 jul 2004 16:28
dirkie schreef:Het is en blijven "lapmiddeltjes" ... een motor die in een normale gezondheid verkeerd heeft ze gewoon niet nodig ...