Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Olie in een 3.2 - 911 porsche ombouw deur 964 naar Cabrio

27 jan 2007 20:58

Hallo beste porsche vrienden,

Kan iemand mij vertellen hoeveel olie er in een 3.2 motor uit een 911 moet ?
Mijn olie druk staat op 10 tijdens het rijden en de meter geeft iets boven de top niveau aan.

De motor is net 100 km gereviseerd, en ik heb gehoord van iemand als ie te vol is dat de motor dan kapot gaat, dus vandaar mijn vraag.

Als er iemand blauw leer binnen bekleding heeft voor mijn deur L/R van een 964 is deze ook altijd welkom jansenc at gawab puntcom

weet er ook iemand of een 964 deur in een 911 past ? en of je de C2/C4 deur om kunt bouwen naar een cabrio deur

Alvast bedankt voor jullie reactie , mvg Chris

27 jan 2007 21:02

Ik vind het een beetje moeilijk omschreven, als ik het zo lees zit er teveel olie in.
Max met filter 12 ltr.

27 jan 2007 21:04

cabrio wim schreef:Ik vind het een beetje moeilijk omschreven

Had ik ook :mrgreen:

27 jan 2007 21:08

Ik ga er ook van uit dat je coupe deur hebt.
Deze kun je makkelijk ombouwen d.m.v. het raamframe overzetten, en de ruit van een cabrio of targa nemen.

Re: Olie in een 3.2 - 911 porsche ombouw deur 964 naar Cabri

27 jan 2007 21:09

v0xjns4 schreef:weet er ook iemand of een 964 deur in een 911 past ?


Welk type 911 :?:

v0xjns4 schreef:of je de C2/C4 deur om kunt bouwen naar een cabrio deur


Kan, maar of het handig is :?

v0xjns4 schreef:Als er iemand blauw leer binnen bekleding heeft voor mijn deur L/R van een 964 is deze ook altijd welkom


Beide deuren :?:

Welke kleur blauw :?:


Welkom VeeNulIksJeeEnEsVier 8)

27 jan 2007 21:10

Mijn inziens gaat het niet er om hoeveel olie er in zit,
maar wat je peil stok aangeeft. Of dat nu 12 of 13 liter is maakt niet uit.

Hoe te peilen staat omschreven in je handleiding boekje

Maar als die motor 100km geleden is gereviseerd,
dan kan er toch maar één iemand bezig zijn geweest met
het afvullen van de olie en dat is diegene die de boel gereviseerd heeft.
Die beste man gewoon bellen of er langs gaan.
Kan ie of meteen handelen of je ongerustheid wegnemen.

Ongevraagd advies: vermeld niet zo direct je mail adres,
kan je de nodige ongewenste mail opleveren

27 jan 2007 22:24

Ok bedankt voor de tip zal m,n e mail adres even achterwegen laten voor eventuele spam, voor de rest ben ik wel geholpen met het antwoord van 12 Liter olie in het 3.2 blok ; kon het beina niet geloven zoveel ? Ik zoek inderdaad ook beide L/R binnen panelen voor de 964 deur donker blauw leer met hendel en opbergbak.
Heb nu ook een probleem dat ie de eerste 10 km durft af te vallen, maar slaat daarna direct terug aan als ik de koppeling laat opkomen.

27 jan 2007 22:27

v0xjns4 schreef: dat ie de eerste 10 km durft af te vallen, maar slaat daarna direct terug aan .


Amai .... nog 'n Vlaming :?:

27 jan 2007 22:49

Inderdaad een Nederlander met een Belgisch accent en met een Porsche 911 cabrio, zal waarschijnlijk raar klinken als ik geen New 911 rijd maar blijft een hobby he vandaar

28 jan 2007 9:08

En Olaf , iets tegen vlamingen , u rijd in een porsche en ik ook , porschefamilie noemt men dat , en als we ideeen kunnen uitwisselen en elkaar helpen , meer moet dat niet zijn , of niet ?
mvg Dany

28 jan 2007 9:49

begrijpend lezen blijkt weer moeilijk.
Olaf quote een stukje tekst dat typisch vlaams is. In Nederland valt een auto niet af (tenzij op de rand van een ravijn) en slaat een auto ook niet direct terug weer aan. De zinsopbouw is derhalve typisch vlaams. Verder niks, en nee, over het algemeen :twisted: hebben we hier niks tegen vlamingen.

Verder formuleert ons nieuwe forumlid met de lange naam een beetje 'onduidelijk' door het weinige gebruik van komma's en punten.

On topic:
Enfin, als iemand je motor gereviseerd heeft mag ik er toch vanuit gaan dat hij verstand heeft van Porsche? Dan lijkt het me toch sterk dat zo iemand er teveel olie in gooit? Als er idd teveel in zit, komt dit er op allemaal onduidelijke en ongewilde plaatsen uit. Word je niet vrolijk van.

Ik vraag me overigens af of dat afslaan iets te maken heeft met dat teveel aan olie. Is je motor gereviseerd door een Porsche specialist?

Oja, ik heb even je emailadres aangepast. :salut:

28 jan 2007 10:57

v0xjns4 schreef:met een Porsche 911 cabrio, zal waarschijnlijk raar klinken als ik geen New 911 rijd maar blijft een hobby he vandaar


Wat is daar mis mee! Kijk maar eens met wat ik heb.
Je hebt hier namelijk verschillende intresse's van mensen betreffende Porsche.
Oud, nieuw, cabrio's en targa's (O ja en C@ en C$ die mogen we ook niet vergeten) :wink:
Dus vragen kom maar op, maar probeer het duidelijk te omschrijven.

28 jan 2007 16:52

horn schreef:en nee, over het algemeen :twisted: hebben we hier niks tegen vlamingen.


Klopt , over het algemeen niet :roll: :twisted: :wink: :lol: :lol: :lol:

29 jan 2007 23:31

De auto heeft een revisie gehad bij www.procarfix.nl/ in Nederland, een vriendelijk kerel die de motor netjes heeft gereviseerd, heb er nu max. 150 km met de 911 3.2 gereden en ondervindt dat de auto soms stilvalt bij het afremmen, speciaal bij de eerste 10 km en laag toerental, het rare is dat ze niet altijd stilvalt.
Ook rijd de auto in z,n 2de versnelling niet prettig als je probeert bv 50km /per uur te rijden krijg ik het gevoel dat de auto niet lekker loopt, maar als je ze op der staart trapt gaat alles wel heel soepel en moet je zien dat ze niet uitbreekt.

29 jan 2007 23:49

Porsche motoren moet je alleen bij een porsche-specialist laten reviseren.
Hoop dat het goed komt..... :roll:

30 jan 2007 0:31

Deze meneer doet mn koprevisies van peugeots etc, zou daar nooit m'n P laten reviseren.... Heb je de website bekeken?

30 jan 2007 0:40

Ja voor de rest loop ze wel mooi zit alleen even te tollen met het af en toe stilvallen, maar na 1000 km is de motor klaar voor vol vermogen we gaan eens kijken of het dan over is.
Natuurlijk had ik ook een nieuwe kunnen kopen dan had ik het probleem ook niet maar aan alles zit een prijskaartje he.

30 jan 2007 0:58

hallo

kan je niet even terug rijden naar de man van de revisie om dit probleem te verhelpen?misschien maar een boegie kap die los zit of een slechte massa kortom kan 101 oorzaken hebben.niet blijven tobben maar even langs de garage gaan.het kan ook iets zijn wat juist erger gaat worden inplaats van minder.

gr anton964

30 jan 2007 1:02

:D Ja ga het zeker doen als de auto over een week of 3 terug overgespoten is.

mvg Chris :D
Plaats een reactie