Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

afslaan bij koude motor 3.2

15 feb 2007 0:13

Mijn P 911 3.2 1984 blijft na het starten niet lopen. :cry: Pas na een paar keer starten en wat gas bijgeven gaat het beter.

Na een minuut rijden blijft de motor stationair lopen.

Ik heb al op het forum gezocht maar kan voor een 3.2 niets vinden waar dit euvel op lijkt.

16 feb 2007 16:51

Volgens mij is hier al veel meer over geschreven, maar ik kan het zo gauw niet vinden. Probeer de zoekfunctie (nog) eens.

16 feb 2007 17:07

Snap een ding niet, je schrijft zoekende bij Porsche........en je stelt een vraag over je Porsche????

Wat is het nu, een vraag voor een ander misschien :roll:

16 feb 2007 17:19

Of inruil?

16 feb 2007 22:36

Jullie hebben gelijk !

Ik heb er een.

Zit wel wat werk aan het plaatwerk maar de motor is 45.000 km geleden gereviseerd. Echt gereviseerd bedoel ik daarmee ( +/- 7.000 aan onderdelen ) .
Daar om valt het mij zo tegen dat hij na het starten meteen weer afslaat.

Ook loop ze niet echt lekker.

16 feb 2007 22:47

Tja, na 45000km kan er weer wel iets kapot gaan, en ook op een 3.2 zitten verschillende componenten die met goed lopen van de motor te maken hebben.
Je moet eigenlijk je verhaal wat completer maken, loopt hij en trekt hij goed als hij warm staat, of is het alleen als hij koud is of ook bij warme motor. :roll:

17 feb 2007 20:28

Effe verstandig wezen en naar een specialist gaan.

17 feb 2007 20:37

Elven schreef:
Nicolò schreef:Effe verstandig wezen en naar een specialist gaan.


Nicolo, je klinkt als de Haynes Manual als het spannend wordt....raadpleeg de dealer..... :? en doe zelf verder nix meer... :x

Ja. ken wel wezen, maar het aantal variabelen is hier te groot om aan de hand van een half verhaal de hele oplossing te bieden. :wink:

17 feb 2007 21:36

Daarom vroeg ik ook meer info, is inderdaad complex. maar hebben verder van hem na mijn vraag niet meer gehoord. :roll:

17 feb 2007 22:01

Ik vraag me af welke benzine hij gebruikt.
Ik had met mijn 3.2 een zelfde soort probleem als ik op euro plus,
dus ongelode benzine reed.
De auto starte slecht, liep niet lekker, alsof niet alle cylinders werkten en viel ook snel uit...als ik dan een stuk ging rijden 'schoot' het er vaak weer uit.
Het probleem was weg als ik gelode benzine tankte of loodvervanger toevoegde.
Uiteindelijk zal het probleem wel in de dme hebben gezeten maar ik heb het nooit kunnen traceren.
De techniker zal ongetwijfeld nog wel ideeën hebben.

18 feb 2007 0:59

Als je mij bedoelt, ik heb hier wel ideeën over. In principe heb ik dat (net als elke andere monteur) bij elke storing die ik lees.

Het lastige voor mij met dit soort vragen is dat ik vaak wel weet waar ik moet beginnen met zoeken, maar niet weet hoe ik het eenvoudig zonder tijdrovende lange verhalen moet uitleggen.

In onze werkplaats meet ik vaak snel even iets door of trek een bepaalde stekker van het injectiesysteem los en kijk hoe de motor daar op reageert. Dat zegt soms heel veel en afhankeleijk van hoe de motor daarop reageert controleer ik weer iets. Dit doe ik meestal zonder al te veel er over na te denken, het is gewoon een bepaalde routine in het werk.
En heb ik het mis dan weet ik wel weer waar ik daarna moet zoeken. Uiteindelijk heb je bepaalde dingen uitgesloten en dan is de storing meestal snel gevonden.
Je snapt dat dit op een forum niet eenvoudig uit te leggen is.
Dan krijg je van die adviezen van: Als je nu dit doet en de motor gaat dan zo lopen dan moet je daarna dat....of als de motor niet zo ging lopen dan moet je deze....bla bla... :lol:

Als een klant een auto brengt met een storing dan vraag ik hoe de storing begonnen is en vraag soms door tot ik een bepaald idee heb wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Op het Forum weet ik meestal niks van de auto, niet hoe het begonnen is en hoe de staat van de auto is, misschien heeft de auto al 30.000 km geen onderhoudsbeurt meer gehad?

Maar ik zal zeggen wat ik zou controleren als ik deze auto moest repareren.
Ik zou bij koude motor het CO meten om te kijken of de motor na de koude start wel verrijkt wordt. Eventueel de cilinderkoptemperatuursensor controleren die ook voor een verrijking zorgt bij koude motor.

Daarom reageer ik niet altijd op bepaalde topic's want voor veel storingen heb je werkplaats gereedschap nodig en de topic starter gaf zelf geen antwoord op belangrijke vragen van anderen in dit topic :roll:
Die antwoorden zijn juist belangrijk om een diagnose te kunnen stellen.
Daarnaast vindt ik het ook wel belangrijk dat ik weet wat iemand kan met de gegeven informatie. :lol:

Erwin.

18 feb 2007 6:39

Erwin, bedankt voor het uitgebreide antwoord !
Voor mij speelt het probleem niet meer omdat ik de 3.2 niet meer heb.
Maar het heeft wel gespeelt en had duidelijk te maken met de soort benzine die ik gebruikte. Mogelijk toch een fout in de dme..
Hopelijk heeft MvdL wat aan je informatie !

18 feb 2007 14:26

Bedankt voor de reacties maar ik had even geen PC tot mijn beschikking :evil: om meer info te geven.

Het afslaan van de motor duurt maar een klein minuutje.
Als de motor maar even gedraaid heeft door het gaspedaal iets ingedrukt te houden blijft deze wel lopen. In het begin wel onregelmatig met een toerental van 400/500 pmin
Ik weet overigens niet wat het toerental van een warme motor moet zijn. Als de motor eenmaal blijft lopen en wat warmer wordt gaat hij naar de 700/800 pmin.
Toch blijft de motor dan iets onregelmatig lopen (ook bij warme motor) en bij het optrekken lijkt het net of hij op een bepaald punt even iets in houd.

Rentech heeft natuurlijk gelijk dat het zo moeilijk advies geven is

19 feb 2007 11:28

Bij mij stationair rond de 1000 toeren.
Laatst bijgewerkt door WdePundert op 22 feb 2007 15:08, in totaal 1 keer bewerkt.

19 feb 2007 11:30

WdePundert schreef:Bij mij staionair rond de 1000 toeren.

800

startproblemen

22 feb 2007 15:02

inderdaad.... 800

22 feb 2007 15:08

WdePundert schreef:Bij mij stationair rond de 1000 toeren.

Correctie, bij controle vanmorgen bleek het inderdaad ook 800 te zijn. :oops:
Is toch ook rond de duizend! :)
Plaats een reactie