Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
30 jun 2004 23:49
Hallo
Zijn er nog specefieke dingen waar ik op moet letten bij aanschaf van een 911 3.2 ? Er lag aan de onderzijde wel een druppeltje olie maar dat is normaal denk ik bij een auto van 16 jaar oud ?
Nog tips hier ? ik hoor ze graag
bedankt
01 jul 2004 0:09
Auto ALTIJD binnenste buiten laten keren bij een Porsche specialist.
Een slechte 3.2 kost heel veel geld om alsnog goed te krijgen...(zie mijn motto hieronder). Beter geld voor de keuring kwijt dan met een foute opgescheept zitten.
Lektest op cilinders is een belangrijke vwb de motor; maar dekt niet alles. Ook koppeling, uitlaat/warmtewisselaars, remmen, versnellingsbak zijn dingen die veel geld kosten als die aan vervanging toe zijn.
Olie kan vanuit een lekkende klepdekselpakking komen, is dan niet spannend; op andere plekken kan dat wel spannend zijn. Als er geen plekken onder de auto liggen is het niet direct een drama.
Wel of niet aanwezig zijn van onderhoudshistorie scheelt ook anzienlijk in de waarde van een 911.
Overigens is de 3.2 een erg fijne en robuste auto, zeker de serie 1987-1989 met de G50 versnellingsbak en hydraulische koppeling.
Succes....
01 jul 2004 0:12
Dat een 911 motor olie "mag" lekken is een fabeltje... niet in trappen
Verder letten op uitgesleten klepgeleiders
gr.
Jeroen
01 jul 2004 0:55
ja aankoopkeuring zal i k zeker overwegen , wat mij overigens opviel is dat als ik het kontakt aanzet zonder te starten dat er iets blijft doorlopen aan het geluid te horen , is dit brandstofpomp ? of iets anders ?
01 jul 2004 1:11
Ja, brandstof pomp... is normaal
gr.
Jeroen
01 jul 2004 1:12
Oh ja,
Rich911 schreef:ja aankoopkeuring zal i k zeker overwegen
Niet overwegen, gewoon doen
gr.
Jeroen
01 jul 2004 7:12
Jeroen914 schreef:Ja, brandstof pomp... is normaal
gr.
Jeroen
Rectificatie: De brandstofpomp werkt nooit als de motor niet loopt.
Deze werkt dus alleen als de motor gestart wordt of loopt.
Bij auto's waar dit niet zo is, is er iets niet in orde.
Het kan op zich geen grote storing zijn.
Erwin.
01 jul 2004 11:11
Erwin schreef:Rectificatie: De brandstofpomp werkt nooit als de motor niet loopt.
Deze werkt dus alleen als de motor gestart wordt of loopt.
Bij auto's waar dit niet zo is, is er iets niet in orde.
Erwin die eerder schreef:Hierbij wordt de brandstofpomp ingeschakeld door een schakelaar die gemonteerd zit op de luchthoeveelheidsmeter. Hij is slecht te bereiken, en herkenbaar als je hem gevonden hebt aan een blauwe stekker.
Als de auto op contact staat en je trekt de stekker eraf moeten de brandstofpompen gaan lopen. Wel eerst de zekeringkast terug in originele staat brengen. Het is geen APK afkeurpunt maar wel aan te raden om dit origineel te maken. ( ivm. eventuele aanrijdingschade en brand.)
Jeroen914 eerder schreef:De brandstofpomp hangt onder de auto, ongeveer rechts van je gaspedaal.
Zet alle blowers/verwarming en andere herrie-makers uit.
Contact uit - contact aan (maar niet starten)
Als het goed is kun je de brandstof pomp dan horen zoemen...
Wel even dus
01 jul 2004 13:15
Is alweer 3 maanden geleden dat ik mijn 3.2 voor het laatst startte
Kan dus iets met m'n geheugen zijn (ben geen Erik 4GB
), maar ik meen me toch te herinneren dat als je het contact aan zet de brandstofpomp eerst druk opbouwt...
Maar goed, zoals gezegd... 't is alweer veel te lang geleden, dus ga er maar vanuit dat Erwin gelijk heeft
gr.
Jeroen
01 jul 2004 14:10
Jeroen914 schreef:Is alweer 3 maanden geleden dat ik mijn 3.2 voor het laatst startte
, maar ik meen me toch te herinneren dat als je het contact aan zet de brandstofpomp eerst druk opbouwt...
Ik heb dan wel nooit een 3.2 gehad .... van de Sc weet ik het niet meer, maar bij de 3.6 "klinkt het" alsof er inderdaad een pompje druk opbouwt .... zou mij dus niks verbazen als het bij de 3.2 ook zo zou zijn.
Toch maar eens bij v/d G in Bodegraven gaan kijken
01 jul 2004 22:35
Als het een fout is dan heeft die 3.2 van mij dat ook al 5 jaar...
01 jul 2004 22:49
vlg mij kan er ook nog wel eens een ventilatortje draaien achter je regelunit (verwarming/airco enz) onder het dash. Misschien dit gehoord?
01 jul 2004 23:16
denk dat het de benzine pomp was , echt zon tikkend geluid
Jeroen , hoe kom je erachter dat de klepgeleiders uitgesleten zijn ? door het tikken van de kleppen , moet ik dan een bepaald toerental aanhouden ? keuring laat ik een auto zowiezo maar is wel makkelijk om alvast 1 en ander te controleren .
Wat mij ook opviel bij bepaalde 911`s is dat ze achter de accu bij het binnenscherm vaak rottig of flink roestend zijn , ook een kwaal ?
01 jul 2004 23:26
Is het beste te zien aan rookpluimpjes uit de uitlaat.
Als je na flink accelereren abrubt het gas loslaat bv.
Rook is zo-ie-zo niet goed. Een 911 mag eventjes wat walmen trekken als 'ie net start, maar verder niet.
gr.
Jeroen
05 jul 2004 19:33
Dat motortje dat je hoort zoemen is onderdaad een ventilatortje direct achter het dashbord (achter dat mini-roostertje tussen asbak en stuur).
Die blaast interrieurucht langs een sensor om de temperatuur in het interieur the snuffelen....
Als je er achter graait krijg een tik van deze (mini) molen...
geen Brandstofpompo dus
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.