Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

laatste hoop..!!??

02 maart 2007 18:00

Hallo beste porsche liefhebbers,

Ik zit al n tijdje met n raar probleem in mn 944 type I, hopelijk heeft
iemand een goeie suggestie.
Als ik mn motor start moet ik m op toeren houden om m draaiend te houden.
Mn verbruikmeter slaat dan in de linkerhoek, hij verbruikt dan teveel.
Dan na 100 m loopt ie goed, tot de motor n beetje warm wordt en mn verbruikmeter weer naar links slaat. Gevolg: bij stationair verzuipt de motor
en op toeren schokt en sputtert de motor. Dit komt zo af en toe voor......Bij afgeslagen motor snel de zekering van de brandstofpomp eruit, starten, even wachten en de zekering er weer in...voor een verkeerslicht errrug vervelend.
Het volgende is al gebeurd: Brandstofpomp vervangen, filter ook, injectoren
gereinigd, drukregelaars worden nu vervangen, luchtmassameter gecontroleerd en schoongemaakt, gasklephuis gecontroleerd, temp.sensor
gemeten...pfff, druk in de brandstofrail is 2bar zoals moet en bij verzuipen
is 2,5bar gemeten, vacuumslangen optisch gecontroleerd........
Ik weet het verder niet meer...jullie zijn mn laatste hoop... en anders geef
ik het op en gaat ie naar de garage..
Kan het met de choke te maken hebben....??
:roll: :roll:

02 maart 2007 21:59

Als het type 1 is waarschijnlijk met kj-tronic :roll:

02 maart 2007 22:05

Lijkt wel of je verkeerde signalen doorkrijgt van je LMM bij stationaire loop, waardoor er te veel benzine wordt ingespoten en de motor verzuipt.

verder heb ik geen idee...
Laatst bijgewerkt door 924 op 02 maart 2007 22:26, in totaal 1 keer bewerkt.

02 maart 2007 22:19

Ik dacht dat 944 type 1 tot '85 K-tronic hadden en daarna L-tronic.
Maar goed, heb ik het waarschijnlijk verkeerd in mijn gegevens staan.
Jij hebt een 924, :wink: ik niet.

02 maart 2007 22:26

cabrio wim schreef:Ik dacht dat 944 type 1 tot '85 K-tronic hadden en daarna L-tronic.
Maar goed, heb ik het waarschijnlijk verkeerd in mijn gegevens staan.
Jij hebt een 924, :wink: ik niet.

Klopt Wim, nu begon ik te twijfelen en heb het nagetrokken, jij hebt gelijk.

02 maart 2007 22:35

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=12500

Daarom dacht ik een beetje aan deze topic.

02 maart 2007 23:55

Bedankt mensen voor de reacties,
Wim, ik heb net mn injectoren gereinigd en wat kapjes en rubbertjes
zijn hierbij vernieuwd. Het lijkt me dat dat het niet kan zijn. De techniek van n 944 is toch wel wat verschillend
van de 924 want dat is geloof ik een audi 100 blok...?
En het komt alleen voor bij iets warme motor en dan zo nu en dan...dat is het
frustrerende van dit geval

03 maart 2007 0:05

ronaldp schreef
. De techniek van n 944 is toch wel wat verschillend
van de 924 want dat is geloof ik een audi 100 blok...?

Ik dacht ook dat een 924 een 2.3 audi blok had , en een type 1 944 een 2.5 porsche blok .
:idea: mischien kan je wat wijzer worden op het 944 forum , anders even bellen (of langsgaan ) bij een porsche specialist :!: :idea:

03 maart 2007 2:59

Laat je warmdraairegelaar eens nameten, met name regeldruk koud (en warm).

Deze regelt namelijk de (tegen)druk boven de plunjer, gedurende het warmdraaiproces van jouw motor is deze tegendruk lager om de motor wat meer brandstof te geven in combinatie met eveneens wat extra lucht.

Als deze regeldruk te laag is kan de motor teveel brandstof krijgen.

03 maart 2007 20:22

Hi nine-eleven,

Die druk waar je over spreekt zit die in de brandstofrail...??
die is nl bij verzuipen een half bar teveel..
En waar zit precies deze regelaar, is het zo dat dit component
dmv vacuumleidingen bovenstaande druk regelt?
Overigens bedankt voor de reactie :)

03 maart 2007 21:11

Hallo ronaldp,

Vergeet even alle hierboven geschreven goed bedoelde adviezen want volgens mij weet geen van de hier geposte mensen wat voor een soort injectiesysteem een 944 heeft.
In ieder geval heeft een 944 geen LMM of een warmdraairegelaar :shock:

Wat ik als eerste zou controleren is de luchthoeveelheidsmeter. Niet eenvoudig controleren overigens thuis in het schuurtje :lol:
Zelf monteer ik om sneller te werken een goed exemplaar om te kijken hoe de motor hier op reageert.

Probeer er eerst achter te komen of deze werkt zoals het zou moeten.

Erwin

03 maart 2007 21:18

Renntech schreef:Wat ik als eerste zou controleren is de luchthoeveelheidsmeter. Niet eenvoudig controleren overigens thuis in het schuurtje :lol:
Zelf monteer ik om sneller te werken een goed exemplaar om te kijken hoe de motor hier op reageert.

Dat bedoelde ik met LMM Erwin :mrgreen:

03 maart 2007 21:19

Zeg dat dan ook :shock:
... dan zet je een ander niet op het verkeerde been :lol:

03 maart 2007 21:20

Ja, ik weet het Erwin, mijn excuses ! :lol:

04 maart 2007 3:19

Hallo allemaal,
Maak niet uit wie wat reageerd, Alle feedback is goed bedoeld en waardeer ik enorm, ik geloof ook dat we met zn allen goed werk verrichten en veel geld besparen aan dure diagnoses door garages. :D :D

Renntech, ik denk idd ook in die hoek maar ik kan maar niet iets concreets bedenken. Nog liever heb ik n motor die het gewoon niet doet dat zoekt n stuk makkelijker, alles systematisch nagaan.....

04 maart 2007 3:24

maarre om terug te komen op t advies...
De luchtmassameter is gecontroleerd op weerstandswaarden,
op bewegende delen en op corrosie c.q goeie connectoren.
En alles lijkt perfect te werken......??!! :roll: :roll: :roll: :shock:

04 maart 2007 9:42

Volgens mij is er schoongemaakt zelfbescherming :evil: of bescherming :roll:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... highlight=

Gevonden : :) dank je voor de Hunt, :wink: zo kan iedereen bij lezen.

04 maart 2007 20:47

het vervangen van de onderdelen door goed werkende exemplaren is in dit geval de makkelijkste en snelste methode, ik heb alle onderdelen liggen en het is weinig werk ze 1 voor 1 te vevangen en uit te proberen, aanschaffen van het bewuste onderdeel kan daarna alijd nog.

ook de stand van de gasklep kan foutief worden doorgegeven, als de DME doorkrijgt dat hij vol open staat maar feitelijk dicht zit verzuipt de motor.

04 maart 2007 22:03

porsche356sc schreef: ik heb alle onderdelen liggen en het is weinig werk ze 1 voor 1 te vevangen en uit te proberen, aanschaffen van het bewuste onderdeel kan daarna alijd nog.


dat hoeft dan toch niet meer? als je ze toch als reserve hebt liggen? is het gewoon een kwestie van de voorraad weer een keertje aanvullen. Toch?
Wow, heb jij zoveel spares liggen? :shock:

05 maart 2007 0:37

Edit EriC4C: zie quote's en foto's. :idea:

Ik bedoelde te zeggen dat als het desbetreffende probleem onderdeel vervangen is hij het kan aanschaffen, hoeven niet alle onderdelen gekocht te worden.

en ja, ik heb inmiddels wat 44's gedemonteerd, en omdat we in de 'reeserij' niet alles stuk maken heb ik het e.e.a. op voorraad.....

07 maart 2007 13:41

jeroenoop schreef:Ik dacht ook dat een 924 een 2.3 audi blok had , en een type 1 944 een 2.5 porsche blok .

924 had idd een Audi onderblok, maar dat van de 2.0 4 cilinder. De 2.3 van de 100 was een 5 cilinder.

07 maart 2007 13:45

Edit EriC4C: zie quote's en foto's. :idea:

Oettinger heeft blokjes gemaakt voor in de 924 te leggen, dit waren ook 2.3l 4cylinders.
Indien iemand interesse heeft, ik heb nog zo eentje liggen :mrgreen:

16 maart 2007 20:36

G'avond mensen,

Het probleem is opgelost :D :D :D :D
Het was nl de connector van de krukassensor, er was wat
corrosie opgetreden. De connector een keer uit-en inelkaar
halen bleek voldoende om alles weer lekker te laten lopen..
zoveel toestanden om zo'n klein mankementje.. :roll:
Iedereen bedankt voor de adviezen.
Plaats een reactie