06 jul 2004 1:01
06 jul 2004 1:18
henkdevries schreef:Ik ben sinds kort op zoek naar een leuke 911 sc ,
wat mij tot nu toe sterk is opgevallen van de auto`s die ik bereden heb is dat ze alle 3 zwaar schakelen in zijn 2e versnelling, vooral bij lage toeren , is dit een bekend probleem ?
Moet je hier een bak voor laten reviseren of gewoon mee leren leven ?
betreffende auto`s waren 3.0 sc van 1980 - 1985
gaarne jullie mening
06 jul 2004 20:20
henkdevries schreef:Ik ben sinds kort op zoek naar een leuke 911 sc ,
wat mij tot nu toe sterk is opgevallen van de auto`s die ik bereden heb is dat ze alle 3 zwaar schakelen in zijn 2e versnelling, vooral bij lage toeren , is dit een bekend probleem ?
Moet je hier een bak voor laten reviseren of gewoon mee leren leven ?
betreffende auto`s waren 3.0 sc van 1980 - 1985
gaarne jullie mening
06 jul 2004 20:27
06 jul 2004 22:05
06 jul 2004 22:32
06 jul 2004 22:39
06 jul 2004 22:56
06 jul 2004 23:07
Rebel Engineering schreef:Inderdaad zijn er veel oudere 911 modellen die zwaar schakelen, en dan vooral in zijn 2e versnelling.
Dit wordt veroorzaakt door ouderwordende ( dus slechterwerkende ) synchronisatie en geleiding van de schakelmof e.d.
Het kan altijd verholpen worden, soms door de bakolie te laten verversen door Swepco versnellingsbakolie of door reparatie.
Een 915 versnellingsbak moet als deze goed werkt, in bv. de tweede en eerste versnelling kunnen worden teruggeschakeld terwijl je een te hoge snelheid hebt.
Gr. Erwin
06 jul 2004 23:21
06 jul 2004 23:25
06 jul 2004 23:27
Renntech schreef:Swepco 201 is een versnellingsbak olie die uitermate geschikt is voor in versnellingsbakken met Porsche synchronisering.
Ook al zijn wij importeur voor nederland, ik kan niet exact aangeven waarom Swepco in veel gevallen een positieve uitwerking heeft in oudere versnellingsbakken.
In amerika zweren de Porsche specialisten bij Swepco, dit was dan ook de reden voor mij om het te importeren. En ik moet zeggen dat het al veel positieve reacties heeft opgeleverd.
De enigste die geen verbetering hierdoor kreeg is Anne.
Maar ja, uitzonderingen heb je altijd.![]()
Verdere info :
http://www.swepcousa.com/lubesite/products/h201.htm
Erwin.
06 jul 2004 23:31
paSCal schreef:Hmmm, nu kan jij ongetwijfeld aangeven of die van mij zwaar of niet zwaar schakelt. Ik heb geen vergelijkings materiaal, denk dat dat ook het probleem van OP is.
06 jul 2004 23:31
Ivo964C2 schreef:M.a.w., dit geldt voor alles schakelmechanismes in alle typen Porsches?
Wat zou dan het effect zijn bij bv. een 964?
Gaat een goed schakelende bak beter schakelen of heeft het daar nu juist geen nut?
06 jul 2004 23:39
06 jul 2004 23:46
Renntech schreef:Inderdaad gebruik je Swepco niet bij jongere versnellingsbakken.
Ik weet niet of het kan óf niet. Ik heb hier nog nooit mee geëxperimenteerd. En heb hier ook geen reden voor om te proberen.
Maar als je het echt wilt weten Ivo, ik wil met alle plezier jouw auto als proefkonijn gebruiken.![]()
Vanaf 1989 gebruik ik volsynthetische bak olie van Mobil, de Mobilube SHC of voor nog jongere Porsche's Mobilube PTX.
06 jul 2004 23:58
Ivo964C2 schreef:Als het de bak verder niet schaadt, dan mag het van mij hoor....
07 jul 2004 0:15
07 jul 2004 0:35
horn schreef:Heren, gewoon tiptronic rijden, gaat heeeerlijk in zijn 2...
07 jul 2004 10:56
horn schreef:Heren, gewoon tiptronic rijden, gaat heeeerlijk in zijn 2...
07 jul 2004 11:24
07 jul 2004 21:23
Renntech schreef:paSCal schreef:Hmmm, nu kan jij ongetwijfeld aangeven of die van mij zwaar of niet zwaar schakelt. Ik heb geen vergelijkings materiaal, denk dat dat ook het probleem van OP is.
Ik kan morgen wel even kijken hoe jouw bak schakelt, als ik hem tenminste kan vinden onder die enorme berg motoronderdelen
07 jul 2004 21:43
07 jul 2004 21:57
Lou schreef:Kan het zijn dat zo'n "shirt shift" dinges ook verbetering geeft bij het schakelen? (of klets ik hier gewoon uit mijn nek?)