Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

996 wil 3,4 motor vervangen door nieuwe 3,6... iemand tips?

27 maart 2007 5:18

Ben van plan mijn geplofte 3,4ltr te vervangen door een 3,6ltr met weinig kilometers. (Na alle eerdere posts over de problemen met de 3,4 leek mij dit de veiligste/verstandigste oplossing)

Schijnt te kunnen met enkele aanpassingen aan kabelboom en computer (software).

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en/of tips kunnen geven?

Vragen die ik oa heb:
- kan de 3,4 kabelboom aangepast worden of moet ie vervangen?
- kan de 3,4 computer herprogrammeerd worden of moet ie vervangen?
- weet iemand een goed adres waar ze dit kunnen uitvoeren (incl uitbouw 3,4 etc)

Alle andere adviezen zijn welkom.

Bedankt, Eric

27 maart 2007 6:25

Hoi Eric,

Weer een nieuwe lotgenoot! :sad:

Ik heb mijn geplofte 3.4 bij Motron laten vervangen door een 3.6.

De motronic moet inderdaad ook worden vervangen, alsmede de kabelboom (of de oude moet worden aangepast).

Toen ik begin maart nog even bij Motron was hadden zij zelf een 3.6 motor staan, met ik dacht iets van 18.000 km op de teller.
Mijn 3.6 motor komt bij DSP (DOtupperware :wink:) vandaan!

Ik hoorde van iemand (die zou dit zelf nog wel even in het plof draadje melden) met een zusje met hetzelfde probleem, dat men bij PON in leusden inmiddels zelf ook adviseren om bij vervanging maar direct te kiezen voor een 3.6 :shock: (maar het 3.4 probleem kennen ze niet........ :wink: )

27 maart 2007 8:47

Kan je helaas geen advies geven, maar wil je wel sterkte wensen! Wat een gedoe zeg. :?

27 maart 2007 8:54

Weer een nieuwe lotgenoot!

Het blijft toch niet aan de gang :?:

In ieder geval sterkte, kost weer aardig wat geld :oops:

27 maart 2007 10:08

Gaat een slechte gewoonte worden om je motor te laten gevoelige IMS Lager :wink: 8)

Overigens niet alleen aan de 996 voorbehouden. Kreeg net een mailtje van een vriend van mij uit Duitsland waarvan ook zijn 993 motor met een fikse rookwolk de geest heeft gegeven bij 92.000 km gister avond.

Sterkte ermee.

27 maart 2007 10:26

maurice schreef:Gaat een slechte gewoonte worden om je motor te laten gevoelige IMS Lager :wink: 8)

Overigens niet alleen aan de 996 voorbehouden. Kreeg net een mailtje van een vriend van mij uit Duitsland waarvan ook zijn 993 motor met een fikse rookwolk de geest heeft gegeven bij 92.000 km gister avond.

Sterkte ermee.


Te veel olie erin gedaan :?: :!: :idea:

27 maart 2007 20:22

Nee er schijnt een probleem met de kleppen en nokkenassen te zijn. Nadere info heb ik nog niet ontvangen.
Is niet iemand die zelf sleuteld en de auto alleen maar bij PZ laat onderhouden. Niet dat daar niks fout kan gaan maar de laatste beurt was al even terug en aangezien hij zijn P dagelijks gebruikt had ie het probleem wel eerder ontdekt anders.

27 maart 2007 21:06

Dat van die 993: dat is ECHT de uitzondering op de regel :idea:

En ik schrijf dit niet omdat ik het niet 'wil horen', zulk nieuws :!:

Ooit al gehoord van gevoelige IMS Lager 993 motoren waarbij de percentages in de dubbele cijfers lopen, als het niet minstens een 2 op de eerste positie is? :idea: :oops: :?

Oh ja: ik sleutel WEL zelf en ben ook nog zo dom om daar meer vertrouwen in te hebben dan wat er gemiddeld bij een PZ gebeurt :idea: :P

27 maart 2007 22:55

Ik sleutel zelf ook met zeer veer zelfvertrouwen. :wink:

Ik weet wel zeker dat de 993 veel minder problemen heeft gekend.
Alhoewel ik denk dat naast wat technische ontwerp foutjes ook het publiek dat met een 996 op stap gaat (nieuw vanuit de showroom dan) een heel ander soort is. Die kopen de 996 veel meer voor de buren en weten al helemaal niet wat ze hebben gekocht. Een boxer motor is een motor die je rustig wakker moet laten worden. Eerst die enorme plas olie rustig zijn weg laten vinden en warm laten worden en dan kun je je best uitleven.

Wij doen dat met gevoel voor techniek en de schoonheid van een Porsche.
Maar vele van deze 'nieuwe' Porsche eigenaren draait de sleutel om en gaat er als een bezetene vandoor.
Ik heb dit nu meerdere malen gezien en zo'n barbaar woont hier ook dicht in de buurt. Weet niet eens wat er nu voor soort motor in zijn 996 ligt en als ie het ding de oprit af rijdt gaat keer op keer het gas er weer op.

Waar ik niet mee goed wil praten dat de 996 probleemloos is maar ik denk dat het publiek dat tegenwoordig Porsche koopt en rijd van een heel andere garde is dan de liefhebbers die de voorgaande series kochten.

27 maart 2007 23:37

maurice schreef:Een boxer motor is een motor die je rustig wakker moet laten worden.
Eerst die enorme plas olie rustig zijn weg laten vinden en warm laten worden en dan kun je je best uitleven.
Maar vele van deze 'nieuwe' Porsche eigenaren draait de sleutel om en gaat er als een bezetene vandoor.

Laat ik voorop stellen dat ik het volledig met je eens ben, maar als ik het verhaal van Paul lees heeft dit echter niets te maken met de problemen van de 3.4 motor! :wink:

29 maart 2007 14:36

Vanuit mijn visie en kennis kan ik dat heel moeilijk beoordelen Rob. Ik weet hoe zuinig jij op je auto bent dus daarmee had jij gespaard moeten blijven volgens mijn eerder betoog, echter de realiteit is anders.
Dus wat nu werkelijk het dieper liggende probleem is (constructiefout, verkeerde legering, etc etc.) blijft alleen maar gissen.
Plaats een reactie